Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy padł regulator???

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 17 grudnia 2014, 15:05

Jutro jak nic się nie zmieni to idę do garażu i porobię foty jak to wygląda...moto to sc28 a więc starsza siostra sc33, troszkę wytyrana/plastiki ale sprawna mechanicznie... :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 25 marca 2014, 18:38
Lokalizacja: Bałtów
Motocykl: cbr 1000rr sc57
Rok produkcji: 2005

Re: Odp: Czy padł regulator???

Post » 22 grudnia 2014, 14:40

Jakby co to mam na sprzedaż nowy regulator energa do sc57 orginał dałem za niego 350zł ale mam też taki u siebie i nie mam problemu

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 15 stycznia 2015, 22:55

Jak obiecałem, tak foty zrobiłem....regler z przodu...

Obrazek


Obrazek


Kostka/po altku którą zamieniłem zwykłą listwą - owinięta taśmą - ona była przyczyną grzania się kabli, uwalenia altka i regulatora.
Prawdopodobnie od niej zaczynają się ..jaja,, z ładowaniem.

Obrazek

Kable od regla oraz bajpas/żółtozielony jako przedłużenie masy/minusa od akusia/rozrusznik żeby ominąć body silnika dla przepływu prądu, podłączyłem pod śrubę mocującą regler tam gdzie go fabryka przykręca, aby nie robić dodatkowych dziur w ramie...

Obrazek

A tak przewody idą obok zbiornika, nad chłodnicą i wychodzą obok linek, trzeba je tak puścić aby ich nie przyciąć ogranicznikami, nie dotykały gorących elementów i nie ocierały się o przewody hamulcowe czy klakson.

Obrazek


To tyle co zrobiłem... :)

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 11:35

I jeszcze jedna rzecz - akumulator.

Została zakupiona yuasa we wrześniu 2014 i zalana elektrolitem ciut w większej ilości niż fabryka przykazała, o tyle abym widział w każdej celi ,,lusterko,, cieczy - mam taką obsesję :P
Moto jest exploatowane raczej spokojnie, bez gumy czy też odcinki - tak raczej mówiąc - emerycko.
Nie mam żadnych dodatkowych odbiorników prądu ani mocnych żarówek/nie latam w nocy jak nie ma potrzeby a przejechałem może z 500 kilosów.

Ale do rzeczy...

Ściągnąłem zamykającą listwę do cel z elektrolitem i zauważyłem że niestety ubyło cieczy/znikło ,,lustro,, a wedlug zaleceń i instrukcji nie powinna znikać.
Dlatego NIE WIERZĘ W ŻADNĄ BEZOBSŁUGOWOŚĆ TEGO URZĄDZENIA i proponuję zajrzeć przed sezonem co u akusia słychać jeśli jest techniczne możliwe - sprawdzić poziom elektrolitu i uzupełnić go wodą destylowaną.
Parowanie i rozkład wody zawsze był i będzie, zwłaszcza jak napięcie ładowania jest fabrycznie ustawione na ponad 14V a akumulator musi mieć odpowietrznik. Poza tym bateria jest tak umiejscowiona że cały czas omywa ją strumień ciepłego jak nie gorącego powietrza z pieca.
Do mojego weszło około 20ccm wody abym wrócił do poziomu przed jego uruchomieniem - widział ,,lusterko,, cieczy.

PS- Padający akumulator i tego konsekwecje w tym ukladzie ładowania to chyba już wszyscy znają... :D

PSS - Kumpel w ten sposób ,,wysuszył,, dwa akumulatory, które n.b. mogły śmigać do dzisiaj bo uwierzył w ich ,,bezobsługowość,, :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Rejestracja: 01 października 2008, 09:12
Lokalizacja: Nowa Deba
Pochwały: 2
Motocykl: cbr 929rr
Rok produkcji: 2001

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 14:26

czyli bajapas jak podpiety kabel z minusa akumulatora do ramy czy kabel z minusa od rozrusznika do ramy bo cos sie zamotalem
przechuj ninia:)))

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 14:50

no aż brak mi słów na opisanie tego co widzę, naprawdę powiedz jeździsz z regulatorem z przodu tak jak na tej focie? przecież to jakaś komedia i najwieksze okropienstwo jakie mogles zrobić dla motocykla :ooo: masakra jakas jednym słowem, znalałbym setki innych miejsc dobrze wentylowanych jeśli już taaaak mocno chcesz go strasznie chłodzic, :ooo:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 15:30

350ts pisze:I jeszcze jedna rzecz - akumulator.

Została zakupiona yuasa we wrześniu 2014 i zalana elektrolitem ciut w większej ilości niż fabryka przykazała, o tyle abym widział w każdej celi ,,lusterko,, cieczy - mam taką obsesję :P
Moto jest exploatowane raczej spokojnie, bez gumy czy też odcinki - tak raczej mówiąc - emerycko.
Nie mam żadnych dodatkowych odbiorników prądu ani mocnych żarówek/nie latam w nocy jak nie ma potrzeby a przejechałem może z 500 kilosów.

Ale do rzeczy...

Ściągnąłem zamykającą listwę do cel z elektrolitem i zauważyłem że niestety ubyło cieczy/znikło ,,lustro,, a wedlug zaleceń i instrukcji nie powinna znikać.
Dlatego NIE WIERZĘ W ŻADNĄ BEZOBSŁUGOWOŚĆ TEGO URZĄDZENIA i proponuję zajrzeć przed sezonem co u akusia słychać jeśli jest techniczne możliwe - sprawdzić poziom elektrolitu i uzupełnić go wodą destylowaną.
Parowanie i rozkład wody zawsze był i będzie, zwłaszcza jak napięcie ładowania jest fabrycznie ustawione na ponad 14V a akumulator musi mieć odpowietrznik. Poza tym bateria jest tak umiejscowiona że cały czas omywa ją strumień ciepłego jak nie gorącego powietrza z pieca.
Do mojego weszło około 20ccm wody abym wrócił do poziomu przed jego uruchomieniem - widział ,,lusterko,, cieczy.

PS- Padający akumulator i tego konsekwecje w tym ukladzie ładowania to chyba już wszyscy znają... :D

PSS - Kumpel w ten sposób ,,wysuszył,, dwa akumulatory, które n.b. mogły śmigać do dzisiaj bo uwierzył w ich ,,bezobsługowość,, :)


Chyba wlasnie zrobiłeś śmiertelne kuku swojemu prawie nowemu akumulatorowi :(
Jesli masz dedykowana do SC33 Yuase YTX-9BS, lub inny akumulator wykonany w technologii AGM - a takie zazwyczaj sa stosowane do motocykli, to w nich nie ma prawa byc widac elektrolitu. AGM "Absorbed Glass Mat", oznacza iż po zalaniu elektrolit jest całkowicie wchłaniany i zatrzymywany przez specjalną mate szklaną, z ktorej wykonane są separatory - dlatego tez, elektrolit jest niewidoczny i nic wycieknie nawet do góry nogami. Nie można nic do niego dolewac !!, w ten sposob mozna go uszkodzic lub conajmniej znacznie skrocic jego żywot / oslabic parametry. Osobiscie tego akumulatora juz bym nie wsadził do moto - za duze ryzyko dla instalacji ładowania...... Raz zalny elektrolit do AGM-a, wystarcza na całe zycie akumulatora, dlatego na korkach jest napis - Don't Open. Dodatkowo ilosc elektrolitu dostarczana z nowym akumulatorem w tych podzielonych"zasobnikach", jest idealnie dobrana przez producenta i tu rowniez nie mozna stosowac jego wiekszych ilosci.

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 20:04

maciekx pisze:no aż brak mi słów na opisanie tego co widzę, naprawdę powiedz jeździsz z regulatorem z przodu tak jak na tej focie? przecież to jakaś komedia i najwieksze okropienstwo jakie mogles zrobić dla motocykla :ooo: masakra jakas jednym słowem, znalałbym setki innych miejsc dobrze wentylowanych jeśli już taaaak mocno chcesz go strasznie chłodzic, :ooo:


Widzisz Maciek tutaj się różnimy - ja nie mam obsesji na punkcie wyglądu jak na forum np. niektórzy podniecają malowaniem czy tym, że literki są 1cm wyżej/niżej.
Mnie to po prostu śmieszy jak ktoś skupia się na malowaniu a kupuje moto z piecem, który ma bibułki na panewkach żeby nie klepały przy zakupie...

Wiem że wsadziłem ,,kij w mrowisko,, ale to jest moje podejście do tego tematu i go nie zmienię.

toper-ult

Być może ryzykuję /wg Ciebie/ ale na razie nic złego się nie dzieje, aku po 12 godz. od ładowania miał 13.1V.
Dzisiaj zrobiłem około 50 kilosów i wszystko jest ok.

Jak będzie coś się działo ,,nie teges,, to poinformuję...pozdrawiam 350ts

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 20:11

bodzenty pisze:czyli bajapas jak podpiety kabel z minusa akumulatora do ramy czy kabel z minusa od rozrusznika do ramy bo cos sie zamotalem


Od minusa rozrusznika do ramy...

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 stycznia 2015, 23:33

toper dobrze mówi!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Czy padł regulator???

Post » 17 stycznia 2015, 10:31

Nowy akumulator ladowales? Ojjj kombinujesz chlopie

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Czy padł regulator???

Post » 17 stycznia 2015, 10:38

Tak jeszcze patrze na regulator, kwestia estetyki jego umiejscowienia to sprawa indywidualna, wiec to olewam. Ale czy sprawdziłes, czy przy dobiciu przedniego zawieszenia ten zestaw nie przydzwoni Ci w przedni błotnik ?. Kontrolnie na twoim miejscu bym to sprawdził, skok przedniej zawiechy w sc33 z 98-99 wynosi około 120 mm, wiec zerknij czy masz tam tyle luzu....
Pomysł z lepszym chłodzeniem regulatora jest w zalozeniu bardzo dobry, ale w mojej ocenie chyba jednak troche przesadziłeś. Ducati Energia, czy tez Tourmax, bardzo dobrze radza sobie w standardowym miejscu + pasta do procesorow + super czyste i "ciasne" styki w kostkach. Zamontowałem okolo 4, moze 5 lat temu TourMaxa, zastosowałem diamentową paste, + dokladne czyszczenie i zacisniecie wsowek i ładowanie jest perfekcyjne, nic sie nie przypala, a mam wszystko porowadzone jak w oryginale, seryjne kostki, itp...

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości