Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy to wina 16 calowego koła?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Czy to wina 16 calowego koła?

Post » 28 lutego 2009, 15:21

Hej, nie wytrzymałem i wyjechałem dziś wreszcie na testy :twisted:

Zastanawia mnie pewien fakt, otóż sprzęt ma tendencje do zacieśniania winkli i w złożeniu muszę naciskać ster w przeciwną stronę niż zakręt, czy to normalne, a może robie coś źle? Inna sprawa że jest mocno stabilny w jeździe na wprost (to akurat dobrze), ale np do przewciwskrętu muszę użyć więcej siły niż w innych sportach.

Dlatego pytam, czy to wina 16 z przodu, czy może złej opony (zużyty qualifier) a moze zawias źle zestrojony (luzów w zawiasie brak)?

Czekam na opinie doświadczonych userów SC33

Pozdro!!!

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 lutego 2009, 15:28

16 pogorsza prowadzenie dlatego że opona jest 130. Jeśli dodatkowo zużyta na kwadrat to moto wali się w zakręt jak pijane. Przy tym rozmiarze balon musi być kręglutki inaczej lipa :P
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2009, 15:34

No właśnie gdyby nie to że można się składać to pomyslałbym że jadę virago :P
Tak czy siak planuję nowe gumy powiedz(cie ;) ) przy nowiuśkich M3 poprawi się, czy od razu szukać koła 17 (wolałbym tego uniknąć...)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 lutego 2009, 16:17

Poprawi sie ogromnie. Nawet jak masz 120/70/17 zrobioną na kwadrat to jazda jest masakryczna. Ktoś kto lubi zakręty musi mieć kręglutkie baloniki :lol: Piszesz o sportec M3 ?? Gumy dobre, ale...metzeler ma przypadłość, trzeba ja zmuszać do pochylenia.
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2009, 22:15

Uuu to już nie wiem jakie gumy wybrać, mają się kleić jak podłoga w akademiku, rozgrzewać szybko jak żona marynarza i do tego prowadzić dobrze jak zakonnica.

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 31 stycznia 2009, 19:02
Lokalizacja: Teresin
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 28 lutego 2009, 22:59

Wuja a nie kombinowałeś z luzem na główce ramy? w mojej jak za mocno skręciłem(zrobiłem za mały luz) to cebra miała tendencje właśnie do zacieśniania winkli PozDrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2009, 23:24

I nie tylko cebra ;)
Tu akurat jest oki, za krótko mam ten sprzęt żebym zdążył coś nakombinować :P A na postoju czuć że jest odpowiednio skręcone. Najpewniej będzie tak jak cziken pisze bo guma po poprzednim właścicielu zużyta tylko w środku na zewnątrz ma jeszcze dzyndzle...

Pozdro900 :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 28 lutego 2009, 23:43

Ja miałem SC33 z 17 i pamiętam że tez musiałem mocno kontrować kierownice w zakręcie bo sama się składała w stronę w którą był zakręt można było wyczesać. W SC57 nie ma tak więc możliwe że to wina koła.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2009, 22:10

SC33 z 17, czy 16, bo jeśli miałeś 17 to można wykluczyć winę rozmiaru 8) ? Trochę kasy wpadnie kupię nową gumę i zobaczymy. W każdym razie to ma sens, nie od dziś wiadomo przecież że kiepska guma pogarsza prowadzenie na wszelkie możliwe sposoby ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 02 marca 2009, 01:34

Oryginalnie SC33 ma 16 o szerokośc 130 a ja miałem 17 i 120 i tak mi się działo podobnie jak piszesz ale z tego co pamiętam to oponka tez nie była za bogata no i niski profil był nawet bardzo. Więc to tez może byc wina oponki.


A może poprostu masz mało powietrza na przodzie ?
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 02 marca 2009, 08:07

A widzisz, czyli kolejne potwierdzenie co daje zużyta opona :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 03 marca 2009, 09:08

Mam oponkę 16" 130/70 na sprzedaż Metzeler Sportec M1 w fajnym stanie jak ktoś chce
http://moto.allegro.pl/item570902610_13 ... 33_28.html


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości