» 04 kwietnia 2016, 19:52
Witam ponownie. Panowie kupiłem ten regulator Tourmaxa i przed chwilą go zamontowałem bo byłem sam ciekawy co miernik pokaże i? I nic, Napięcie nadal skacze do ok 16V. Nie wiem co już jest grane, regiel nowy tourmaxa za 4 stówy, nowy aku Yuasa 12V 10Ah za 2 stówy i żadnej poprawy. Ta Cbr-ka wyssa mi wszystkie złotówki z portfela. Pogoda dopisuje i jeździć się chce ale boje sie że zagotuje mi sie akumulator na trasie i będzie koniec jazdy. Zobaczcie jakie pomiary zrobiłem przed chwilą:
1) pracujący silnik - ok 16,15V
2) pracujący silnik + światła mijania - ok 16V
3) pracujący silnik + max obciążenie - ok 14,15V
4) napięcie na postoju - ok 14,45V
Dodam jeszcze tyle że gdy moto pracowało sobie za postoju to regiel robił sie coraz cieplejszy a nawet można powiedzieć gorący. Koledzy jak to jest w Waszych CBR-kach? Też macie takie skoki napięcia? Czyżby to był alternator? Mi sie wydaję że on nie jest tutaj winny ponieważ altek jest źródłem prądu a regiel ma za zadanie wyprostować ten prąd żeby nie zagotawać akumulatora.
Sorki za tak długi post ale chciałem jak najbardziej opisać mój problem. Czekam na Wasze odpowiedzi i porady...