Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 13:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

tylna lampa z kierunkami

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 19 maja 2009, 23:49

Witam!!
Tylko jakie będą następstwa prawne w razie "W" .. nawet w Polskiej dziczy jak ktoś ci wjedzie w kuper .. to OC nie pokryje nic bo masz NIE HOMOLOGOWANĄ lampę i zapłacisz za szkody w aucie co cie uderzyło z własnej kieszeni plus mandat .. aż się boję pomyśleć co będzie w IRELAND ?? :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 maja 2009, 11:03

A.S. pisze:bo masz NIE HOMOLOGOWANĄ lampę

dla tego, warto kupować dodatki z literką E na kloszu :D, niektóre z diodowych kierunków mają homologację :).
Ja osobiście chyba tylko zmienię klosze na białe i wsadzę żarówki białe świecące na pomarańczowo o ile takie znajdę :diabel: Nie będzie problemu ani z homologacja ani z przerywaczem, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 18:28
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: sc57b
Rok produkcji: 2006

Post » 20 maja 2009, 13:07

orzech pisze:Ja osobiście chyba tylko zmienię klosze na białe i wsadzę żarówki białe świecące na pomarańczowo o ile takie znajdę :diabel: Nie będzie problemu ani z homologacja ani z przerywaczem, pozdrawiam.

ale moze byc problem z widocznoscia.W sloncu naprawde kiepsko widac biale klosze z bialymi zarowkami swiecacymi na pomaranczowo.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2009, 16:29

pomarańczowe klosze też kiepsko widać w ostrym słońcu. diody mają kąt świecenia chyba 30 stopni, niby niedużo ale jak się oddalimy od tylnej lampy czy kierunków na kilka metrów to te 30 stopni to już całkiem spory obszar. poza tym kierunki diodowe widać o wiele lepiej w ostrym słońcu niż zwykłe żarówki.

 
Posty: 83
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:33
Lokalizacja: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Rok produkcji: 2006

Post » 20 maja 2009, 18:39

masz NIE HOMOLOGOWANĄ lampę i zapłacisz za szkody w aucie co cie uderzyło z własnej kieszeni plus mandat ........................................to az tak strasznie sie to przedstawia w polsce ? tu w irlandji nie robi sie przegladu na motocykle wiec moze to jakos przejdzie ;) . a tak po za tym, to jak mi ktos tyl zmasakruje, to kto sie doszuka literki E w rozpadnietej na drobiazgi lampie. hihi: -mick998-

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2009, 20:12

ja mam lampe z kierunkami led i ma homologacje ;) E

 
Posty: 83
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:33
Lokalizacja: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Rok produkcji: 2006

Post » 20 maja 2009, 20:37

a jesli rozmawiamy juz o znaczku E ; moze ktos wie co oznacza znaczek E11 zakreslony kolkiem- taki znalazlem na swojej lampie -mick998-

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2009, 20:59

E11 to homologacja na rynek UK czyli tez na rynek Europy jednak do konca ponoc to tak nie jest . wynika z tego ze tak naprawde homologacja E11 nie jest na 100 % homologowana :( cos jak montujesz na wlasne ryzyko tyle wiem ile w tym prawdy to nie powiem :)

 
Posty: 83
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:33
Lokalizacja: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Rok produkcji: 2006

Post » 21 maja 2009, 08:42

a na swojej oryginalnej lampie znalazlem znaczek E4. moje moto pochodzi wlasnie z UK. TO WYGLADA NA TO ZE JEST KILKA ZNACZKOW HOMOLOGACYJNYCH :wnerwiony: -i homologacja jednego kraju nie obowiazuje w innym!!! jesli tak, to jest to troche porypane -mick998-

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Znaki HOMOLOGACYJNE na lampach

Post » 21 maja 2009, 10:45

Witam,
kiedyś znalazłem dość konkretne info na ten temat (info pochodzą z strony forum.vwgolf.pl)

Na kloszach reflektorów i lamp tylnych znajdują się znormalizowane kombinacje liter i cyfr. Zawierają one ważne informacje o przeznaczeniu produktu oraz jego jakości. Oznaczenia te łatwo rozszyfrować, jeśli wiemy co poszczególne oznaczenia opisują.
Tabele 1, 2 oraz 3 (w załączniku)

Cytat:
Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.
Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.
Załączniki
48b7018ee1bc440f.jpg
Tabela 1. Oznaczenie miejsca dopuszczenia normy ECE
21c730a3330676f9.jpg
Tabela 2. Oznaczenia rodzaju świateł reflektora przedniego
2c647f05d2067bc6.jpg
Tabela 3. Oznaczenia świateł sygnalizacyjnych

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 21 maja 2009, 15:20

Witam!!
O cholera ;-) .. ale żem temat wywołał przez przypadek ... Panowie .... spoko, nie jest to aż tak przestrzegane ... chociaż oszukańcze praktyki firm ubezpieczeniowych bazują na tym a nawet na większych idiotyzmach ....
Fakt że warto to wiedzieć ... ale tak na co dzień to to raczej nie ma to znaczenia ;-)

 
Posty: 83
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:33
Lokalizacja: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Rok produkcji: 2006

Post » 23 maja 2009, 11:05

A.S. -pytanko do ciebie, bo widze ze cos nie cos masz pojecia o prawie i ubezpieczalniach; mam moto zarejestrowane w irlandji ,moja lampa ma homologacje uk (czyli odnosi sie to tez do irlandji- tak to zazwyczaj bywa).przyjezdzam do polski na urlp- i tam ktos stlucze mi tyl .czy w tym wypadku tez nie otrzymam odszkodowania - tylko mandat na pocieszenie? :/

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość