Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 23:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

zębatka 15z w bladym..

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 sierpnia 2009, 22:06
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: Honda CBR 900 FIRE BLADE
Rok produkcji: 1997

zębatka 15z w bladym..

Post » 23 sierpnia 2009, 23:02

siemanko , mam pytanie ..
noszę sie z zamiarem zmiany zębatki z przodu na 15z oryginalnie mam 16z poprawi sie znacznie przyśpieszenie ?
ogólnie co zmieni jeśli założę zębatkę z 15nastoma zębami>? :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 23 sierpnia 2009, 23:27

Lepiej dodać 3 zęby na tył - wyjdzie na to samo, a nie wpłynie negatywnie na żywotność napędu. Po takiej operacji będzie czuć różnice, ale raczej bez szału. Tak powyżej 5 żebów na tył daje bardziej konkretny efekt. Napisz do czego ma być sprzęt, to może ktoś poleci najlepsze ustawienie.

 
Posty: 19
Rejestracja: 22 lipca 2009, 00:03
Lokalizacja: konin
Motocykl: honda
Rok produkcji: 1996

Post » 23 sierpnia 2009, 23:40

Witaj! Mój kolega niedawno zmienial napęd i przez pomylke przyslali mu zle zębatki, tj na tyl jeden ząbek więcej a przednia jeden mniej ale efekt jest odczuwalny idzie jak pocisk ale za to prętkość zmalala o ok 30km i ze zbiornika nieżle ssie, i sprzęglo się odzywa po odkręceniu- tarczki do wymiany

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 24 sierpnia 2009, 00:06

Z tego co wiem to 15z nie wplywa negatywnie na naped..... a na pewno jest tansza niz np +3 z tyłu. Generalnie odczujesz lepsze przyspieszenie kosztem mniejszego maxa i wiekszego spalania. Ja u siebie mialem +2 z tyłu i różnica była ok 6%

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 24 sierpnia 2009, 00:50

no i liczniki prędkości i przebiegu bedą przekłamywać: http://www.gearingcommander.com/

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 24 sierpnia 2009, 05:28

ja jak kupowalem mialem odrazu 15z z przodu ale zmienilem na fabryczny 16z i powiem szczeze ze ten motor nie ma takiego przyszpieszenja jak na 15z odczuwa to sie bardzo po pierwszej przejezdze , nie wiem jak to sie ma w druga strone :) ale polecam 15z na przod sam pewnie spowrotem załoze :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 sierpnia 2009, 22:06
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: Honda CBR 900 FIRE BLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 sierpnia 2009, 10:25

właściwie to chodzi mi o to żeby z mniejszych obrotów na koło szedł tak od 6tys to już idzie pięknie a nie chce go walić z za każdym razem klamy bo dużo się jeździ jak mówicie ze poprawi przyspieszenie to pewnie lepiej szedł by z gazu na tej zębatce z 15z ? pewnie biegi będą krótsze ?

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 24 sierpnia 2009, 11:27

2 x tak. mozesz se to dokładnie policzyć w linku który podałem powyżej.

wg mnie 15Z z przodu to lepsza opcja, bo żeby z tyłu weszło +3 zęby to trzeba kombinować z przedłużaniem łańcucha (dobierać ogniwo , zakuwać na nowo itp itd). Duży problem to nie jest bo tanio i wogóle, ale zawsze więcej roboty.

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 sierpnia 2009, 22:06
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: Honda CBR 900 FIRE BLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 sierpnia 2009, 12:49

też tak mi sie wydaje tym bardziej ze akurad mam pożliwosc kupic 15z za 50zł wiec cena jest w miare rozsądna moim zdaniem..
i myślisz ze na koło by szedł tez lepiej z mniejszych obrotów ?

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 sierpnia 2009, 18:31

15Z z przodu tylko i wyłącznie !! Tylna zębata 45Z jest mocno droga a co do zużywania się łańcucha to wielki mit, ponieważ ingerencja w ilości zębów daje proporcjonalnie większą prędkość obrotową wałka zdawczego czy zmienisz 3 więcej na tyle czy jeden mniej na przodzie. Ogólnie poprawa osiągów jest znaczna i guma łatwiejsza na 15 (prócz spalania i v-max)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 sierpnia 2009, 19:23

Co do ceny takiej operacji to nie ma wątpliwości że mała zębatka będzie tańsza, ale napęd na niej musi się szybiej zużywać.
Mniej o ząb, a więc o ten jeden ząb szybciej padnie - pozostałe musza "częściej pracować" aby pokonac dany odcinek drogi. Łańcuch tez troszke więcej smaru zostawi w jej otoczeniu.
Jasne iż będzie to niewielka rożnica w trwałości ale jednak jakaś tam będzie - tak to sobie tłumaczę ...

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 sierpnia 2009, 22:06
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: Honda CBR 900 FIRE BLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 sierpnia 2009, 19:58

Dzięki wielkie wszystkim, tak wiec zamawiam 15z na przód :)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości