Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:01

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem z ladowaniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 30 września 2009, 22:38

Oczywiscie że może pasc sam alternator i u mnie tak było też kiedys padl altek i jeźdizlem z 3 tyg bez ladowania :| potem zrobilem i regualtor sie nie popsuł ;) jedynie akumulator niedawno (o cyzm pisałem) chyba nie wytrzymał ciaglego doładowywania :) jeśli nie daje altek pradu to poprostu Ci sie przepalił :
moja rada - daj do przewijania ja przejeździlem 5tys km i smiga to dalej.. a chocby nawet to sezon zbliza sie ku koncowi więc w zime w razie czego poszukasz nowy:) pozdroo

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 01 października 2009, 00:36

sasza zagrzej sprzeta porządnie (>100 stopni), włącz długie i wtedy powiedz jakie masz ładowanie - przy 5k obrotów.

Bo na zimnym wynik jest zwykle lepszy, może właśnie dlatego aku siadło Ci dopiero po dłuższej trasie.

A najlepiej zmierz PO takiej trasie - wtedy może sie okazac że wynik będzie zupełnie inny niż te 14,2... czego wiadomo nie życze

ja sobie zamontowałem woltomierz i mam na bieząco pogląd na sytuacje:

http://www.allegro.pl/item749516896_wol ... udowa.html

polecam każdemu właścicielowi 929:-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 01 października 2009, 13:19

sprawdzałem dzisiaj po zagrzaniu jest normalnie :) dlugiej trasy nie robilem bo jz niestety zimno sie robi ;/ Ale ten akumlator byl nei wymieniony odkad przyjechal moto do polski (2007) do tej pory to juz mial prawo pasc:) poprost nie dalo sie go naladowac nawet prostownikiem. a GDZIE ZAMONTOWALES TEN VOLTOMIERZ??? masz jakis foty jak to wyglada

Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 02 października 2009, 13:37

myślicie że można było by coś podobnego zainstalować ale do przewodów od alternatora? by kontrolować to czy ładuje ew. ile?

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 02 października 2009, 18:46

a po co do alternatora, byle gdzie do plusa po stacyjce i masy i wszystko bedzie wiadomo. Jak altek nawali to nie będzie 14V

Ja mam tak, pasuje 'na wcisk'

Obrazek


no dobra może nie byle gdzie, ja akurat wpiąłem w jakiegoś dziwnego plusa, który znika gdy wcisne klamke hamulca... więc mi pomiar też czasem znika :/ na początku myślałem że to woltomierz nawala hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 04 października 2009, 23:08

no i nie tak źle wyglada a przydatne :) Chyba przez zime sobie zrobie takie coś.. dzieki za foty;))

 
Posty: 74
Rejestracja: 18 lutego 2009, 16:39
Lokalizacja: sjz
Motocykl: 919mono, zx10r,b12R
Rok produkcji: 0

Post » 28 października 2009, 20:27

dobra to zaś ja
altek pomierzyłem i tak :
zwarć między faża a masą brak
miedzy fazami napięcie 27V na jałowym czyli gut pociągnie suię do 2.5rpm i wskakuje 35V albo i lepiej
niestety na klemach z aku 12.2 czyli brak ładowania czyli regulator
byłem z altkiem i regulatorem u kumpla i pomierzył to na sucho i powiedział że jest OK ale trza to pod moto podpiąć
jaki regul;ator założyć? oryginał czy co?
pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 232
Rejestracja: 17 lipca 2008, 16:35
Lokalizacja: Józefosła
Pochwały: 4
Motocykl: Tuono
Rok produkcji: 0

Post » 27 kwietnia 2010, 22:22

ładowania brak ciąg dalszy ...
ostatnio padł mi aku, więc odpaliłem na kablach.
dzisiaj pomierzyłem ładowanie przy ciepłym silniku:
bez obciążenia (bez świateł długich) przy 5 tyś obr. 16V
z obciążeniem (światła długie) przy 5 tyś obr. 12,1V
czyżby regulator napięcia?

jutro zobaczę jakie są napięcia na alternatorze i sprawdzę czy jest zwarcie
zastanawiam się, czy aku, które ma już trochę (nie mam pojęcia ile lat, niedawno kupiłem moto) może mieć jakiś wpływ na zbyt niskie ładowanie?
Po naładowaniu akumulatora moto odpala bez problemu i aku trzyma niecałe 13V

 
Posty: 8
Rejestracja: 21 marca 2010, 14:48
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: Honda FireBlade 929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 maja 2010, 11:54

Jest także opcja że to właśnie stary akumulator wywali regulator (tym bardziej jesli nie jest żelowy a w 929 powinien taki być ze względu na jego wrażliwe punkty czyli regulator i uzwojenie alternatora, chodzi tutaj o to że żelowy daje bardziej stabilny prąd i całym układzie są mniejsze skoki)

Powodzenia , ja juz przerobiłem cały ten problem w moim 929 ;)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości