Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ile płynu hamulcowego w 929???

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 195
Rejestracja: 08 lipca 2009, 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 2001

Ile płynu hamulcowego w 929???

Post » 26 listopada 2009, 00:34

Witam,

Chciałem zmienić przewody na oplot i nie wiem ile płynu hamulcowego wejdzie w oba obiegi w 929(przód + tył)???

Czy taki płyn będzie dobry: Motul RBF 660???
http://www.allegro.pl/item830226811_mot ... wy_fv.html
Czy taka buteleczka 0,5l starczy na przód i tył???

W serwisówce nie ma nic na temat pojemności tych układów :/

Z góry dziekuję i pozdrawiam ;)

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 26 listopada 2009, 11:12

Przerabiałem temat ostatnio, wystarczy nawet pojemnik 250ml.

Ja polecam castrol response dot4 synthethic, świetnie mi na nim klamka hamulca chwytała:

https://ssl.allegro.pl/item816151465_ca ... 250ml.html

potem zalałem castrolem dot3/dot4:

https://ssl.allegro.pl/item820421612_pl ... _dot4.html

bo akurat tamtego nie mieli w sklepie i juz tak klamka nie chwyta, jest wyczuwalna różnica na niekorzyść.

 
Posty: 195
Rejestracja: 08 lipca 2009, 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 26 listopada 2009, 14:41

Wielkie dzięki kolego :)

Trzeba zakasać rękawy i w czasie zimowania poulepszać to i tamto... :D

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 26 listopada 2009, 17:14

motul tez jest dobry rbf 600 sam na nim jezdze

Awatar użytkownika
 
Posty: 169
Rejestracja: 20 maja 2009, 17:25
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: CBR1000RR SC57B
Rok produkcji: 2006

Post » 26 listopada 2009, 20:13

witam kolego zobacz sobie na allegro dot 5.1 syntetyk jest lepszy od zwykłego

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 26 listopada 2009, 20:49

Ja też wymieniałem przewody na stalowe i zalałem dot 5.1

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 27 listopada 2009, 03:35

ale 5.1 szybciej traci swoje właściwości, byś musiał często wymieniac na świezy. Pozatym lepszy jest tylko wtedy gdy latasz na torze, po prostu nie zagrzeje sie choćbyś zrobił kilkanaście okrążeń non stop heblując,. Poza torem nigdy do tego nie dojdze więc wg mnie 5.1 tylko do typowej torówki, a dot4 do sprzeta którym sie lata na codzień po mieście a po torze od święta

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 27 listopada 2009, 08:29

Podepnę się do tematu. Też chcę zmienić wszystkie płyny w swoim moto. Czy ten motul z pierwszego postu można wlać do hamulców i jednocześnie do sprzęgła? 250 ml już nie wystarczy do dwóch hebli i sprzęgła? :)

 
Posty: 195
Rejestracja: 08 lipca 2009, 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 27 listopada 2009, 09:38

Tyle, że MOTUL DOT 5.1 ma temperature wrzenia 185 stopni
http://www.allegro.pl/item806596800_mot ... enter.html

...a Motul RBF 660 aż 312 stopni na sucho a na mokro (gdy ma w sobie już 3,5% wody) 216 stopni
http://www.allegro.pl/item830813688_mot ... per_s.html


Na gołe oko widać, że to spora różnica....

Nie mam pojęcia jak bardzo się ten płyn nagrzewa ale chciałbym mieć wlane coś pewnego :/ Fakt, że 90% mojej jazdy to ulice a nie tor :/

Może macie swoje spostrzeżenia i opinie na ten temat...

Z góry dzięuję i pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 27 listopada 2009, 17:24

Mój Agip 5.1 ma temp. wrzenia 260 stopni.

Awatar użytkownika
 
Posty: 169
Rejestracja: 20 maja 2009, 17:25
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: CBR1000RR SC57B
Rok produkcji: 2006

Post » 27 listopada 2009, 18:40

Syntetyk nadaje się do hamulcow,ale do sprzegła powinien być dot 4 .Tak bynajmniej zalecaja w autoryzowanym serwisie.I tak ja mam powiem ,ze jest bardzo dobrze.Ale oczywiście każdy leje płyn jaki chce. Tyle opini ile ludzi,jak zawesze na forum.

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 4:42 pm ]
PS. serwisuję w ASO Honda Gdynia-Rumia

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 15 grudnia 2009, 15:45

morfeusz126 pisze:Syntetyk nadaje się do hamulcow,ale do sprzegła powinien być dot 4 .Tak bynajmniej zalecaja w autoryzowanym serwisie.I tak ja mam powiem ,ze jest bardzo dobrze.Ale oczywiście każdy leje płyn jaki chce. Tyle opini ile ludzi,jak zawesze na forum.

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 4:42 pm ]
PS. serwisuję w ASO Honda Gdynia-Rumia


Dokładnie ludzie czytający Taki post maja mętlik w głowie...Ja twierdze,że jak się nie znam to nie zabieram głosu !!
Człowieku nawet za 6zł płyn DOT 4 K2 jest w pełni syntetyczny więc go nie użyjesz do sprzęgła?? To co tam wlejesz HIPOL ??

MOTUL DOT 3/4 JAK I DOT 5,1 NADAJE SIĘ DO HAMULCÓW (5,1 SZCZEGÓLNIE Z ABS) JAK I DO SPRZĘGŁA HYDRAULICZNEGO !!
NIE MYLIĆ Z DOT 5 NA BAZIE SYLIKONÓW !! Jeśli nie mamy pewności to przed użyciem nic nie zaszkodzi przeczytać ulotki z tyłu.. ;)

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości