Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:36

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Spalanie oleju w CBR 1000 RR SC59

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 71
Rejestracja: 26 lutego 2008, 13:42
Lokalizacja: bielsko/k
Pochwały: 1
Motocykl: speed`11,exc400,sxf250 i CBR100RR SPRZEDAM
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2010, 14:29

bierze, nie bierze.... oto jest pytanie...


a jak docierac tak zeby nie brał?

teoretycznie, ja zawsze docierałem sprzęty tak:
0-100 km max 4 rpm i takie spokojnie
100-300 km do 7 rpm w pelnym zakresie obrotów (do 7 rpm)
300-1000 - w pelnym zakresie obrotów (jak na hamownii) czyli np na 2jce na max i od razu odpuszczenie gazu...

wazne aby silnik byl dobrze zagrzany (nie na zimnym), i NIE WOLNO PRZEGRZAĆ!!!!.

Tak dotarłem gixa i nie bral ani grama oleju między przeglądami.


Pytanie jak docierac sc59?
1. tak jak opisalem powyzej?
2. pałując na maxa?
3. jezdzac jak c... ogólnie nie polecane, bo potem silnik może być mulasty...

 
Posty: 48
Rejestracja: 07 września 2008, 12:24
Lokalizacja: Kłodzko
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2010, 14:52

Z takim docieraniem może i nie będzie brał oleju ale mocy też nie osiągnie katalogowej, przez takie delikatne docieranie na gładzi utworzy się taka jakby szklista powłoka, która można usunąć dopiero przez rozebranie silnika i honowanie cylindrów.

Pozdro

 
Posty: 71
Rejestracja: 26 lutego 2008, 13:42
Lokalizacja: bielsko/k
Pochwały: 1
Motocykl: speed`11,exc400,sxf250 i CBR100RR SPRZEDAM
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2010, 15:25

tzn z jakim docieraniem?


To, które ja robię, jest dokładnym i chyba najlepszym sposobem odwzorowania z dynotechu + połączenie katalogowego docierania.

Pytanie czy :
1. docierać tak jak ja?
2. zamulać? - raczej wątpię
3. palnik na maxa?

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2010, 16:24

koma600 pisze:coś ala mercedes że rdzewieje honda pali olej hehe


[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 3:27 pm ]
gsxrlukasz pisze:z tym Mercedesem to się nie zgadzam bardzo,,,akurat jestem fanem marki Mercedes,, ja mam i mój ojciec ma,, i jeżeli naprawdę wszystko jest gicik,, Modele które wychodziły od Zasady ,,to fakt były spartolone,,(to tak na marginesie)


oj niewiem ,zalezy jakie modele. busy chyba najszybciej rdzewieja,
widzialem trzy letni VITO i juz wychodzila rdza, (ale podobno te wersje towarowe to sa w Hiszpanii robione,
a co do silnikow to w SPRINTERACH tez ludzie narzekaja ,
NAWET NOWKI TEZ BIORA OLEJ

ale coz takie czasy tak jak te nowe HONDY

a ci co smigaja SC33 (po 10-ciu latachuzytkowania) to sie ciesza chociaz ze niemaja takich problemow

 
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2009, 00:32
Lokalizacja: BDG
Motocykl: 1000 RR
Rok produkcji: 2008

Post » 10 lutego 2010, 17:43

W moim fajerze raz zdarzyło się, że spalił mi olej. Jechałem do Chorwacji latem i po przejechanych 700km musiałem mu dolać 0,6l bo już miałem poniżej minimum. Jazda w 2 osoby, typowa turystyka, zapakowany w bagaże. Ciut się wystraszyłem ( weź kombinuj w Chorwacji Motula), ale te 0,4l przywiozłem z powrotem do Polski, przez kolejne 2,5 tys. km trzymał stan. Teraz mam najechane ciut ponad 9 tkm, zrobię zmianę na wiosnę i zobaczymy. A, no i w styczniu br. zmienili mi obejmę na wężu i tarczki sprzęgła w ASO w ramach akcji serwisowej. Moto wyraźnie chodzi ciszej. Pozdro!
Gdy postanowiłem rzucić picie okazało się, że nie dorzuciłem...

 
Posty: 5
Rejestracja: 14 lutego 2010, 19:07
Lokalizacja: Warsza
Motocykl: Fireblade
Rok produkcji: 2008

Spala olej nie spala oleju oto jest pytanie...

Post » 14 lutego 2010, 19:25

Witam

właśnie przed chwilą zalogowałem się na Waszym forum
jest mi niezmiernie miło tu gościć
ale do rzeczy:
kupiłem w styczniu 2010 w MCS w Warszawie nowiutkiego FAJERA rocznik 2008 r. Dali mi bardzo dobrą cenę dlatego postanowiłem zaryzykować. Prawdopodobieństwo że będzie żreć olej jest 50 na 50 ale co tam, kto nie ryzykuje ten nic nie zyskuje.
Pozdrawiam wszystkich, a na wiosnę jak dotrę sprzęta dam cynę co i jak z tym olejem.

pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 16 lutego 2010, 00:01

witamy i czekamy na info w sprawie oliwy :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 14 lutego 2010, 19:07
Lokalizacja: Warsza
Motocykl: Fireblade
Rok produkcji: 2008

Post » 21 marca 2010, 01:43

Witam

zacząłem docierać Fajera, jak dotąd przejechałem, ok 500 km i jeszcze nie wziął ani grama oleju, mam nadzieję, że tak zostanie. Sprzęt wydaje się być bardzo fajny
dziś pierwszy dzień wiosny zatem życzę wszystkim udanego rozpoczęcia sezonu

pozdro : :wnerwiony: :wnerwiony: :wnerwiony: :wnerwiony: :wnerwiony: :wnerwiony:

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 8:46 pm ]
witam, kontynuuje zatem kwestię oliwy w moim fajerze

franiuś ma już przejechane ok 1200 km, dziś zrobiłem pierwszy gwarancyjny przegląd po 1000 km i sprawy mają się coraz pikniej
jak dotąd jedynie czego ubywa to bieżnika na laczach :diabel2:
komin nie odymiony tylko zatem odwijać maneche;
sprzęt po prostu baja, nie mam pytań, tego trzeba doświadczyć na własnym karku :kosci:

pozdro

 
Posty: 66
Rejestracja: 13 sierpnia 2008, 22:11
Lokalizacja: knurow
Motocykl: sc59
Rok produkcji: 2008

Post » 04 kwietnia 2010, 23:13

Witam tez docieram .Zrobilem dzisiaj raptem 100 km ,ale nie wyczulem charakterystycznego zapachu oleju w spalinach .Jesli by bral to odrazu by pachnialo ,mysle ,ze bedzie dobrze.
Mam male pytanie ,bo to nie usterka chyba?Skad taki luz na przedniej zebatce .tzn albo sprzeglo ma taki luz,albo skrzynia.NIe wiem ,po prostu pytam.Przy dodaniu i odjeciu gazu na nizszych biegach ,az trzasnie nikiedy .Tak to ma byc ?.Prosze o jakies opinie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 06 kwietnia 2010, 09:18

Kolego mam ten sam problem. Trzaska się sprzęgło antychopingowe byłem już z tym w serwisie ale zabardzo nie potrafią powiedzieć konkretnie gdzie tkwi przyczyna :/

Co do oleju to super ;) ja mam przejechane ponad 9 tyś i u mnie z olejem też jest ok

 
Posty: 5
Rejestracja: 14 lutego 2010, 19:07
Lokalizacja: Warsza
Motocykl: Fireblade
Rok produkcji: 2008

Post » 06 kwietnia 2010, 22:28

U mnie jest to samo, odczuwalne w szczególności na niskich biegach, ciężko dodać gazu bez trzaśnięcia i to samo mam, kiedy odejmuje maneche. Sądzę że to luz na koszu sprzęgłowym. Trochę lipka, mam nadzieję, że się to jakoś da poprawić,a jak nie, no to kurde trza się przyzwyczaić.
Poza tym mój franio ma jeszcze taką przypadłość, że w trakcie zmiany z 5 na 6, już po wbiciu 6 w trakcie puszczania sprzęgła coś mocno jakby uderza mi w klamkę sprzęgła i bieg z powrotem spada na 5, oczywiście z pięknie brzmiącym zgrzytem. Zdarza mi się to średnio raz na 20 zapięć szóstki. Może ktoś miał coś podobnego?
Za 5 dni umówiłem się w serwisie i zobaczę przy okazji co da się zrobić z tym trzaskaniem.
Co do oleju to mam już na szafie przejechane jakieś 2500 km i jak na razie nie bierze zatem chyba już tak powinno zostać.

Trzymta sie ta zatem ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 07 kwietnia 2010, 10:34

Nie no to z tą wyskakująca 6 to lepiej jedź do serwisu. Tak na wszelki wypadek spróbuj jeszcze przeregulować dźwignie zmiany biegów noże zbyt lekko wchodzi 6

Co do trzasków w sprzęgle to zweryfikowałem to z motocyklem kumpla i też słychać stuki ale o wiele ciszej i jakoś tak miękko.Tak czy siak moto oddaje na serwis i mają to sprawdzić :/

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości