Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 19:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wywalanie płynu chłodniczego

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 05 marca 2010, 00:41

dobra to zakładając ze w chłodnicy jest np petrygo który wg opisu na necie wrze w temp. 105 to załóżmy że pod ciśnieniem wytrzyma do 110. Ja z kolei maksymalną temperaturę moto uzyskałem 112-113C czy w takim wypadku jak się płyn zagotuje może wywalać zbiorniczkiem wyrównawczym? Czy jeśli zmienię płyn na taki o wyższej temperaturze pracy i przy okazji podczas wymiany odpowietrzę ewentualnie zapowietrzony układ to sprawa się wyjaśni?

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 18 czerwca 2010, 23:56

Diobol - rozwiązaleś problem? Mi się wydaje , że poprostu miałeś za dużo płynu...Ale napisz co było nie tak z ciekawości;-)

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 19 czerwca 2010, 11:02

witam, tak naprawdę nie wiem co było problemem ale wymieniłem cały płyn z układu i problem zniknął.
Jednym z problemów mógł być jakiś płyn z dolnej półki. Był niebieski wiec przypuszczam że to był petrygo wiec przy 108-110 stopni już się pocił
Inną przyczyną mógł być zapowietrzony układ. Wtedy poziom płynu w zbiorniczku skacze i mogłem np dolewać za dużo bo z tego co pamiętam na zimno było za mało a na ciepłym za dużo (czy tam odwrotnie).

W każdym razie wymieniłem płyn na dynagel 2000 i porządnie odpowietrzyłęm i jest spokój. Sprawdzone przy 114' C (pielgrzymka na Jasną Górę) ;)
Ostatnio zmieniony 19 czerwca 2010, 11:06 przez diobol, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 19 czerwca 2010, 11:06

Diobol z tego co wiem to niema potrzeby odpowietrzania...Niebawem też wymianiam płyn i z ciekawości co tam robiłeś w celu odpowietrzenia? (chyba , ze chodzi Ci o standardowe "ponaciskanie" węży).Pzdr

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 19 czerwca 2010, 11:14

tak chodzi o naciskanie węży i przechylanie motocykla. Bawiłem się w to tak długo dopuki w kurku z chłodnicy nie pojawiały się pęcherzyki powietrza, bądź przestał znikać płyn.

Tylko taka cenna rada jak będziesz tak odpowietrzał to nie zalewaj od razu pod kurek bo przy pompowaniu węzy i kołysaniu motocyklem może wylać ci się trochę z wlewu. Dopiero jak zobaczysz ze nie ubywa to zalej ile wejdzie i zakręć.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość