Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 02:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja wysokości padania światła.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Rejestracja: 29 października 2008, 12:01
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2004

Post » 18 sierpnia 2010, 09:47

Ze rżnięte z jakiejś stronki ale nie pamiętam jakiej . Tak zrobiłem i jest perfekcja.

http://img440.imageshack.us/img440/3811 ... wiatel.jpg

Zanim przystąpisz do ustawiania reflektora upewnij się czy ze jest on zgodny z przepisami europejskimi, a więc asymetryczny w prawo. (motocykle sprowadzone z Wielkiej Brytanii mimo iż na szkle widnieje literka E są asymetryczne to znaczy w odwrotną stronę i jakby ich nie ustawić zawsze będą oślepiały pojazdy nadjeżdżające z przeciwka).

Regulacja: praktycznie w każdym motocyklu śruby regulacyjne są w innym miejscu i tu przydatna byłaby instrukcja obsługi, a z tym jak wiadomo kłopot. Każdy reflektor jest zaopatrzony w dwie śruby regulacyjne. W większości motocykli z obudową aerodynamiczną dostępne są one od tylnej strony wkładu reflektora, a z tradycyjnym reflektorem lub częściową obudową aerodynamiczną są one z przodu. Jedna ze śrub poprzez wkręcanie lub wykręcanie reguluje pionowe ustawienie reflektora ("góra - dół") druga ustawia światło w poziomie ("prawo - lewo"). W przypadku dwóch reflektorów należy regulować je oddzielnie pamiętając ze prawy reflektor to światła długie lub mijania , lewy to tylko długie.

Motocykl należy ustawić w pewnej odległości od pionowej ściany. Musi on stać na dokładnie poziomej nawierzchni i być obciążony kierowcą (jeśli wybieramy się gdzieś z pasażerem i bagażem to należy to wziąć pod uwagę gdyż tylne zawieszenie siada pod ich ciężarem w większym stopniu niż przednie ).A więc ustawiamy się przed pionową ścianą z włączonymi światłami mijania. Na ścianie dokładnie na wprost motocykla narysować (np. kredą) punkt odpowiadający wysokości środka reflektora. Można założyć, że regulacja będzie prawidłowa (a w każdym razie zgodna z przepisami), gdy górna granica środka plamy świetlnej znajdzie się 5 cm poniżej narysowanego punktu, przy 5-ciu metrach odległości reflektora od ściany. Jednak niektóre firmy motocyklowe nakazują regulację świateł przy włączonych światłach drogowych.
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 20 lipca 2010, 07:38
Lokalizacja: Wyszków
Pochwały: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 18 sierpnia 2010, 09:51

madmax, no ba to też dobry sposób .
Ja to robie wieczorkiem u siebie na drodze przed domem, siadam na motur i sobie kręcę do uzyskania pożądanego efektu.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości