Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 14:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Tłumik końcowy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 grudnia 2010, 23:58

olsen pisze:Przelot powoduje wyższe spalanie i spadek mocy (raczej niezauważalny). Jak już się chce przelot to lepiej kupić dedykowany do sc33, a nie pierwszy lepszy.

moim zdaniem podnosi moc a jesli chodzi o dedykowanie tłumika do danego moto ,to chyba chodzi tylko i wyłącznie o uchwyt mocujący ,tak myślę ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 24 grudnia 2010, 01:44

Był taki test tłumików robiony chyba na jakimś modelu BMW. Testowano tuningowe tłumiki różnych marek na hamowni i porównywano z oryginalnym. Z testu wynikało, że tylko jeden tłumik akcesoryjny, dedykowany do tego modelu, dał porównywalne osiągi jak oryginalny tłumik. Nie mam na tyle profesjonalnej wiedzy, ale jak miałem GPZ 500 to interesowałem się budową tłumików i chciałem zbudować od podstaw własne kominy. Miałem wszelkie przekroje, obliczenia, średnice wlotu i wylotu, gęstość perforacji i materiału potrzebnego do wygłuszenia. Po długiej lekturze doszedłem do wniosku, że żaden przelot nie dorówna oryginalnemu. Może lepiej mruczy, ale osobiście wole mieć dobrze zestrojony oryginalny układ niż basowy rozstrojony z wyższym spalaniem. Żeby dobrze zestroić przelot potrzbna jest hamownia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 24 grudnia 2010, 02:47

Bo przelot nie podniesie mocy sam z siebie. Do tego kupuje się filtr np. K&N, potem jeszcze pozostaje kwestia zamontowania PC, następnie stoi się wszystko elegancko i wtedy można cieszyć się jakimś tam wzrostem mocy.

Co do samego przelotu bez niczego więcej to ja słyszałem teorie, że poprawia w jakimś tam nieznacznym stopniu górę obrotów, dół natomiast się pogarsza. Ile w tym prawdy nie wiem, bo w każdym moto zmieniałem z serii na przelot i negatywnej różnicy w osiągach nie odczułem. Za to dźwiękowo... poezja, a aktualny komin w moim Bladym miażdży suty i sprawia, że dzieci płaczą jak mnie słyszą. :dance: :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 24 grudnia 2010, 03:15

No wiem, że regulacje po założeniu przelotu itd, ale myślę, że skoro testowali tłumiki na hamowni to też dostrajali mieszankę itd. Tak przynajmniej mi się wydaje.

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 grudnia 2010, 12:45

jak rozmawiałem z mechanikiem motocyklowym z prawdziwego zdarzenia to mówił ze przeloty inaczej sie ustawia. a ktos napisał ze z zamontowaniem PC i filtra K&N mozna odczuc moc na przelocie :P hehe przeciez po zamontowaniu PC moc silnika nieziemsko wzrasta ;d

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 grudnia 2010, 13:53

Do PC o ile się nie mylę zakłada się cały układ wydechowy począwszy do kolektora, skończywszy puszce i wtedy moc wzrasta ale czy nieziemsko ? odczucia indywidualne :P Na pewno zamontowanie puszki pana Zbynia, który cheftnął cóś na oko, nie da wam stu koni więcej :P

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 grudnia 2010, 16:35

to ja juz nie iwem ;) nigdy nie miałem motora na wtrysku wiec jak wiadomo PC nigdy nie montowałem :) ale z tego co chłopcy mówili to POWER COMMANDER (zmieniajac mapy wtrysku) daje przyrost mocy o pare km.

 
Posty: 366
Rejestracja: 02 grudnia 2007, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 1
Motocykl: cbr sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 28 grudnia 2010, 21:06

A ja zamówiłem ten http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy- ... 24903.html ,rozmawiałem z chłopaczkiem który zamówił takie dwa do tl i bardzo chwalił,zobaczymy jak to bedzie sie sprawować w 954.

 
Posty: 33
Rejestracja: 13 lutego 2011, 12:40
Lokalizacja: parczew/B
Motocykl: honda sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 17 lutego 2011, 15:07


Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Rejestracja: 07 marca 2010, 10:10
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 5
Motocykl: 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 17 lutego 2011, 15:16

Znajomy ma taki w sc33 i nic rewelacyjnego tylko że on dał 150zł za używkę a ten sporo droższy z taką kasę kupisz coś lepszego u nas ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 17 lutego 2011, 15:19

miałem takie końcówki plus cały układ Bossa w TLi ... dźwięk był nieziemski, wbijał w glebę, zrywał czapki i przyprawiał o zawał :diabel2:

 
Posty: 33
Rejestracja: 13 lutego 2011, 12:40
Lokalizacja: parczew/B
Motocykl: honda sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 17 lutego 2011, 15:25

heko55 a co byś proponował ?

[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 2:30 pm ]
moja sc 44 jest z sondo i ma kat i nie wiem czy mogę dowolny baniak wstawić czy sol jakie do tego modelu przepisane ?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość