Dzisiaj jest 16 czerwca 2025, 19:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pompa hamulcowa problem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 13:07
Lokalizacja: Ilza
Motocykl: Cbr f3 stunt
Rok produkcji: 0

Pompa hamulcowa problem

Post » 01 kwietnia 2011, 13:17

Witam,
Mam mały problem z pompą od cbr 1000, 2004r.
Właśnie założyłem tą radialną pompę w formie hb, odpowietrzyłem, i na początku wszystko było ok. Pojechałem kawałek, i nagle czuje jak mi hamuje. Okazało się że hamulec jest mocno zaciśnięty, tarcza rozgrzana do czerwoności. Odkręciłem odpowietrznik, i wszystko puściło. Wtedy już wiedziałem, że coś jest nie tak więc wracając już go nie używałem, a i tak sytuacja się powtórzyła. Dodam, że przed wymianą miałem założona zwykłą pompę i wszystko działało normalnie. Płyn mam nowy Dot 5.1 który wcześniej się sprawdzał i mam go również na przodzie. Zacisk mam od vtr 1000. Można by rzec, że to zaworek zwrotny, ale to dlaczego pomimo nie użycia pompy zaciski i tak się zblokowały?
Z góry dziękuje za pomoc. Proszę o pisanie wszelkich pomysłów, nawet tych najbardziej abstrakcyjnych:p

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 01 kwietnia 2011, 14:58

hmm a przy pompie odpowietrzyles ??? delikatnie poluznic srube od weza na wcisnietej klamce. No i moze cos z tloczkami lub klockami jak rozbierales

[ Dodano: Pią Kwi 01, 2011 3:00 pm ]
Kolego i przedstaw sie do POWITALNI taki mamy zwyczaj tutaj na forum
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 13:07
Lokalizacja: Ilza
Motocykl: Cbr f3 stunt
Rok produkcji: 0

Post » 01 kwietnia 2011, 15:25

Odpowietrzałem. Zacisku w ogóle przy wymianie pompy nie ruszałem;|

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 01 kwietnia 2011, 15:39

to zostaje sprawdzic pompe i tak jak pisalem innych pomyslow nie mam
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 13:07
Lokalizacja: Ilza
Motocykl: Cbr f3 stunt
Rok produkcji: 0

Post » 01 kwietnia 2011, 15:49

ok dzięki póki co;)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 01 kwietnia 2011, 15:50

jak ogarniesz to napisz co bylo :D
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 56
Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 02 kwietnia 2011, 17:17

sprawdź jeszcze czy nie masz gdzieś zagniecionego przewodu hamulcowego

 
Posty: 40
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 19:07
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Motocykl: ZX9R, CBRsc57A, CB1000R,GSXRL02.CBRsc59
Rok produkcji: 2008

Post » 03 maja 2011, 22:23

Kolego przerabiałem ten temat w r1 04.Tam był problem z gumką podciśnienia w zbiorniczku płynu hamulcowego.była zdeformowana przez niewłaściwy płyn ham i pod wpływem temperatury w wyniku tarcia zwieksza sie objętość płynu a gumka nie reguluje ciśnienia powracającego płynu do zbiorniczka i dochodzi do samoistnego zablokowania hamulca.Bardzo niebezpieczny numer...

 
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 13:07
Lokalizacja: Ilza
Motocykl: Cbr f3 stunt
Rok produkcji: 0

Post » 09 maja 2011, 12:43

o>O coś interesującego. Generalnie sie przyznam, że jeszcze tego nie zrobiłem. Obecnie tylko go przeczyściłem i mam zamiar odpowietrzyć. I teraz pytanie co do ostatniej wypowiedzi:
Co zrobić?:p Wymienić zbiorniczek? samą gumke? i na jakiej zasadzie dziala ta gumka, bo w sumie nigdy sie nie zastanawialem po co ona jest:P

[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 9:16 pm ]
A więc tak. Wymiana zbiorniczka oczywiście nic nie dała. Zdesperowany dałem pompę do serwisu. Gościu za jedyne 20 zł ją przeczyścił i nasmarował. Jak sam powiedział, "nie dużo tam mogłem zrobić, tam jest taki wałeczek, i on się mógł zacinać. Nasmarowałem go i tyle"
Czyli wystarczyła najprostsza opcja.
Straty:
-litry płynu hamulcowego (przez przypadkowe wylanie, itd)
-uszczelki w zacisku od hb
-klocki od zacisku hb
-wiele cierpliwości i łez

Dziękuję wszystkim za wszelaką pomoc, i pozdrawiam :)


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości