Dzisiaj jest 16 czerwca 2025, 18:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

cbr f4i brak automarycznego "ssania"

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 13 marca 2011, 14:17
Lokalizacja: Gorzów
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

cbr f4i brak automarycznego "ssania"

Post » 28 marca 2011, 21:27

Witam, problem polega na tym iż w motocyklu honda cbr 600 f4i 2001r brak automatycznego ssania, motor odpala i nie ma podwyższonych obrotów (na zimnym silniku), ktoś orientuje się może jaki czujnik jest za to odpowiedzialny bądz jakie urządzenie, gdzie moglbym szukac przyczyny awari ? Odpala normalnie ale jak nie przytrzymam gazu lekko chociaz chwilke to zaraz gasnie (na zimnym silniku). Prosiłbym kolegów o jakies wskazówki :/ . Pozdrawiam

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 marca 2011, 02:54

Przedstaw sie :(
może ten czujnik co jest ww filtrze powietrza nie jest czasem odłączony ?? pewnie koledzy beda lepiej wiedzięli. Pozdro
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 29 marca 2011, 07:52

Prawdopodobnie WAX UNIT. To urządzenie na końcu linki z pokrętłem z lewej strony do obrotów. Podobno można rozebrać i wyczyścić. Powinno trochę pomóc jeżeli wkręcisz i wykręcisz na maxa pokrętło kilka razy.
Moto Psycho

 
Posty: 7
Rejestracja: 13 marca 2011, 14:17
Lokalizacja: Gorzów
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 04 kwietnia 2011, 14:44

Witam, sprawdziłem kolego ten WAX UNIT rozebralem calego i zagotowalem ten czujniczek w garnku, i działa on pod wpływem temp sie rozpreza czyli powinien odpuczszczac ssanie i obizac obroty w motocyklu, dzis zmontowałem to ponownie, dokreciłem linke ssania na max i ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu motocykla nadal brak wysokich obrotów, wogóle nie reaguje na krecenie linka od obrotów, blaszki te co są przy listwie wtryskowej ruszaja się, i pracuja pociągajac kolejne elementy ale podwyższania obrotów niestety nadal brak. Na dole wrzucilem poglądowe zdjęcie tego calego ustrojstwa, tylko wyglada na to ze ono jest sprawne a moze cos w listwie wtryskowej? moze są tam jakies dodatkowe czujniki ? Na jakiej zasadzie to działa? Czy to cos mechanicznie uszkodzone jest czy raczej jakas elektronika czy czujnik ?

Pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 04 kwietnia 2011, 16:13

Poszukaj w serwisówce czegoś takiego jak: starter valve. Zapewne z tym jest problem, te zaworki znajdują się nad wtryskiwaczami i sterowane są za pomocą wax unit ;)

 
Posty: 7
Rejestracja: 13 marca 2011, 14:17
Lokalizacja: Gorzów
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 04 kwietnia 2011, 23:04

Przeglądałem serwisówke i rzeczywiscie kolego Lukki masz racje są zaworki ktorymi rusza WAX UNIT, w książce serwisowej zawiele nie ma , procz momentów dokrecenia zaworu startowego, wykecenia go, wkrecenia , jak i wspomniane tylko aby wykrecić i przedmuchac otwór spreżonym powietrzem (co jutro zrobie), to za ssanie jest odpowiedzialny tylko jeden z tych zaworków czy wszystkie ktore są zaciągane podczas pracy WAX UNIT ?? Ktoś ma jakies propozycje na rozwiązanie problemu ? Z góry dziękować a za rozwiązanie wysylam browara kurierem :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 06 kwietnia 2011, 21:29

Wszystkie cztery zaworki odpowiadają za automatyczne ssanie ;) Jeśli chcesz zwiększyć obroty silnika na ssaniu to musisz troche wkręcić te zaworki. Pamietaj tylko, żeby każdy wkręcić o taką samą ilość obrotów! ;) Mam nadzieję, że teraz wiesz na czym to polega. :)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 kwietnia 2011, 22:44

lukki pie rdo lisz tak ze szlag mnie trafia. Ku rwa zastanow sie zanim zapodasz takie rady bo pojecie masz w pisssduuu - 38. Gdybys mial zerowe to jeszcze resztki szacunku by pozostalo. Szkoda ze w dupe kopnac nie idzie przez monitor :wnerwiony:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 7
Rejestracja: 13 marca 2011, 14:17
Lokalizacja: Gorzów
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 07 kwietnia 2011, 02:53

to jak chłopaki w koncu z tymi zaworkami? jeden z nich jest nieco inny z tego co pamietam, jeden czy wszystkie cztery odpowiadaja za to ssanie? Można cos wiecej procz przedmuchania kompresorkiem (o czym pisze ksiazka serwisowa) zrobic ? heeeeelp ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 07 kwietnia 2011, 08:05

rotfl2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 146
Rejestracja: 14 maja 2010, 18:25
Lokalizacja: Gorlice
Motocykl: FireBladeee 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 07 kwietnia 2011, 08:48

cziken929 pisze:Szkoda ze w dupe kopnac nie idzie przez monitor


rotfl2: rotfl2: rotfl2:

 
Posty: 7
Rejestracja: 13 marca 2011, 14:17
Lokalizacja: Gorzów
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 07 kwietnia 2011, 13:25

Ktos cos doradzi ? :027:

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości