toper-utl pisze:Czujnik jest w skrzyni, wiec na kole pokazuje normalnie. Zazwyczaj liczniki zawyżaja od kilku do 10 procent. Zmiana profilu opony na wyższy spowoduje że wyświetlana prędkość będzie bardziej zbliżona do rzeczywistej, bo moto będzie leciało szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.
ja mialem 190/55 jak kupilem mojego sc57b , ale z opony po 100km wyszla szmata
Motocykl slabiej przyspieszal .
Mam taki fragment wolnej drogi i tam robie starty od 0 do "znaku"
Na 190/55 mialem do "znaku" 3 bieg czerwone pole i 220 km/h
Na 190/50 mialem do "znaku" 4 bieg 240 km/h
Faktycznie motocykle lepiej sie "sklada" przy 190/55 . Jadac 30-40km/h zachowywal sie jak rower. Rownie dobrze mozna przy 190/50 mozna troche popusci z przodu powietrza a z tylu podpompowac (robilem tak w R6) . Przez takie zakladanie wiekszej opony motocykl ma unisiony tyl i wtedy zmniejsza sie kat pochylenia widelca. Zmieniamy troche geometrie.
Przy mniejszym kacie pochylenia widelca motocykl na prostej bardziej "myszkuje" za to w zakretach latwiej zmienia kierunki.
pozdrawiam