Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Skrzynia biegów sc33

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 05 maja 2011, 11:06

a czy aby skrzynia z horneta nie jest inaczej zestopniowana, tzn. biegi są krótsze ? Jeździłem hornetem też z 2005r, i wydawało mi się że biegi są bardzo krótkie w porównaniu z SC33 ale mogę się mylić :)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 06 maja 2011, 09:43

nie jest kolego, mogą być tam inne przełożenia. Cały dół silnika jest identyczny jak w hornecie.

Odezwij się Tatiana gg 8122729 lub tel. 722-227-225 to się na pewno dogadamy. Mi to nie jest potrzebne bo wczoraj kupiłem nowy piec.

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2011, 09:47
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Fireblade SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 06 maja 2011, 14:48

Pekal odezwę się

A który z kolegów - osobiście (sam osobiście) przekładał skrzynię biegów - bo chyba zrobię to sama przy pomocy kolegi który ma warsztaty samochodowy.

może bede potrzebować małego przewodnika - lub będę miała pytania - to chętnie bym skorzystała

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 06 maja 2011, 16:08

ja, jakieś 4-5 razy.

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2011, 09:47
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Fireblade SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 09 maja 2011, 13:47

czy są potrzebne jakieś specialistyczne narzędzia - ściągacze jakieś specjalne ??
czy bardzo dobry mechanik samochodowy powinien dać radę ?

i najważniejsze jak mocno bedziemy musieli rozkręcić silnik ??
czy będzie potrzeba rozpinania rozrządu ?

może malutkie ABC ...... typu:
a) wymontuj jednostkę napędową
b) zdemontuj miskę olejową
c)..........
d)..........
e)..........
f)...........
itd.......

myślę że taki poradnik przyda się wielu osobą
:dance:

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 09 maja 2011, 15:47

-zdemontować silnik
-odkręcić miskę olejową
-odkręcić wszystkie śruby jakie mocują dwie połówki bloku, jest ich sporo z góry z dołu wszystkie na klucz 10 albo 12, kilka w środku trzymie, żadnych specjalistycznych kluczy nie trzeba
-sprzęgło trzeba odkręcić klucz chyba 30
-i ten łańcuszek w sumie nie wiem chyba on od pompy wody czy oleju napędza nie wiem dokładnie, na kluczyk 10 odkręcić koło zębate

mogę się mylić bo skrzyni nie wyciągałem, napisałem tylko jak rozpołowić silnik żeby mieć skrzynie na wierzchu :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 09 maja 2011, 15:18
Lokalizacja: bobrownik
Motocykl: honda
Rok produkcji: 1997

Post » 09 maja 2011, 16:11

wczoraj mnie spotkał ten sam problem co Tatiane, na obecną chwilę wiem że robocizna będzie mnie kosztowała 800pln a co do zębatek wodzików itp dowiem się po otwarciu silnika!
Z wczorajszej lekcji wyniosłem że jazda na kole ze zmianą biegów bez sprzęgła się nie opłaca, trzeba się nauczyć wciskać sprzęgło na bardzo wysokim pionie!
jeśli ma ktoś skrzynie do sprzedania proszę o kontakt (gg 2949219) śląsk i okolice preferuję tylko odbiór osobisty,
ewentualnie jeśli chce ktoś kupić zajebistego fajera z wyskakującą dwójką ale za to pełno dodatków (filtr K&N , amor skrętu LSL, przewody stalowe, bi xenon, komplet nowych gum) też proszę sie odzywać!
Tatiano co do Twojego pytania
a)
b)
c)
będe wiedział w przyszłym tygodniu po reanimacji Mojej kochanki
Na marginesie mam do sprzedania amor skrętu do sc 33 1998-1999 wiecej info na gg

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 09 maja 2011, 16:23

tak swoją droga to ja nie mogę zrozumieć ludzi którzy przebijają w powietrzu z 1 na 2, kompletnie tego nie rozumiem, bat dla skrzyni jak cholera, napewno o wiele lepszym rozwiązaniem jest strzał z sprzęgła na 2, ale jak kto woli :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 09 maja 2011, 15:18
Lokalizacja: bobrownik
Motocykl: honda
Rok produkcji: 1997

Post » 09 maja 2011, 16:31

więc będe próbował jak znowu wylece sprawnym fajerem... za tydzień może dwa

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 09 maja 2011, 23:37

Podczas wymiany skrzyni nie ma potrzeby ściągania głowicy ani rozpinania rozrządu, jego w sumie nigdy nie trzeba rozpinać. Natomiast całą resztę silnika rozkręcamy na częsci pierwsze. (trzeba go rozpołowić). Ze specjalistycznych narzędzi to chyba tylko dynamometr i dobry komplet kluczy. Wkrętarka z nasadkami 8" 10" i 12" znacząco przyśpiesza zabawę (2x)

W skrócie to wygląda tak:
1- Zdejmujemy plastiki (czasza może zostać, zadupek też xD)
2- Zbiornik paliwa, kranik przekręcamy w pozycję off, wężyki odczepiamy. Odkręcamy 2 śruby z przodu i jedną pod siedzeniem (siedzenie trzeba pierw odkręcić),
3- Rozpinamy elektrykę, ogólnie będzie 1 kostka przy gaźnikach i chyba 2 lub 3 do silnika. (nie ma tego dużo, nie sposób się pomylić) Pamiętajmy też o odkręceniu masy i przewodu rozrusznika). Między czasie ścigamy boxa i gaźniki. Pamiętamy o lince sprzęgła. (dekiel od sprzęgła odkręcamy i ściągamy sprzęgło (uważam że łatwiej jest je odkręcić od skrzyni gdy jest włożona. Musimy tylko czymś sklinować kosz. (chyba że masz specjalny klucz)
4- Spuszczamy płyn z chłodnicy, odkręcamy ją. Spuszczamy olej.
5- Odkręcamy kolektory, zdejmujemy.
6- upewniamy się że wszystkie przewody odpieliśmy.
7- Odkręcamy 2 śruby z lewej strony motocykla i jedną z prawej. Oraz górną i dolną tulejkę w tylnej częsci silnika.
8- Wyciągamy górną tulejkę, silnik unosimy pierw do góry żeby odczepić łańcuch. Gdy druga osoba go zdejmie z zębatki (nie będzie łatwo) opuszczamy silnik na dół i wyciągamy drugą tulejkę. Silniczek leży na ziemi.
9- Proponuję odkręcić górne śruby mocujące dolną część bloku żeby później się z tym nie bawić.
10- Silniczek obracamy do góry nogami i bierzemy się za dół silnika, miska olejowa, dużo śrub 8 (tu się przydaje wkrętareczka), po zdjęciu dobierzesz się do kilku śrub scalających połówki silnika. Odkręcamy, mamy dostęp do skrzyni, tzn. kół :)
Wybierak będziemy wyciągali od strony sprzęgła (ten wałek z wzorkami), najczęsciej w naszych cbrach z tego co widziałem to on się sypie.
11- Wymieniamy co trzeba i składamy do kupy, przy składaniu pamiętamy o właściwych momentach dokręcających śruby. JAk będziecie zakładać kosz sprzęgłowy zwróćcie uwagę że doszedł do końca i dobrze się wpasował na pompę wody (może nie dojść do końca)
Brzmi dość prosto, ale nie jest dla przeciętnego człowieka :) Mechanik sobie poradzi.

Uważam że jeżeli ściągniesz serwisówkę to na pewno ułatwi wam to zadanie, tam to jest rozpisane, obrysowane i pofotografowane krok po kroku, znajdziecie też tam wszystkie niezbędne momenty i pomoce :)

Poza tym służę pomocą.

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2011, 09:47
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Fireblade SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 10 maja 2011, 12:54

ok - ładnie to opisałeś

mamy nadzieję że sobie poradzimy - jak by co to mamy telefon bedziemy robić tele konferencję :dance:

a co do serwisówki to mam jakąś - ale chyba do modelu do 97 i nie berdzo wiem czy będzie ok ??

może ktoś miły i życzliwy użyczy linka to dobrej serwisówki ?? RR SC33 98r
przepraszam że tak mocno Was absorbuję ale poprostu potrzebuję pomocy :one:

 
Posty: 97
Rejestracja: 22 stycznia 2010, 23:32
Lokalizacja: Konstanty
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 10 maja 2011, 13:13


PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość