Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 07:40

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Złoty Łańcuch. Zakładać czy nie ?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 23 maja 2011, 14:24

gargamel pisze:Jeżeli kupujesz łańcuch dla lansu, kup złoty

Aż szkoda marnować kilobity na komentarz... :|

maciekx pisze:lancuch musialby byc z dwoch stron zloty a nie tylko od zewnetrznej wiec troche to sie kupy nie trzyma
Co Ci się w kupie nie trzyma? Miałeś w łapkach złoty łańcuch ZVMX? Płytki w całości są złotego koloru - zarówno te wewnętrzne jak i zewnętrzne.

maciekx pisze:skoro wytrzymalosc mechaniczna jest identyczna zlotego i srebrnego to jak mozesz pisac ze srebrny zardzewieje a zloty nie
A odróżniasz wytrzymałość mechaniczną od odporności na warunki atmosferyczne/wilgoć?

maciekx pisze:potem porządne 2 warstwy smaru i jest jak noweczka
Ja bym dał z 5 warstw...

Chodziło mi o to, że złoty łańcuch nie wymaga smarowania w miejscach, gdzie nie jest to konieczne (tam gdzie nie pracuje smar), czyli np lico zewnętrznej płytki, na srebrny musisz jak sam napisałeś nałożyć 2 warstwy, żeby łańcuch się dobrze miewał. Złoty smarujesz tylko w tych miejscach, gdzie smar jest rzeczywiście potrzebny, a reszta może być sucha i czysta, a nie ulepiona smarem.
Miałem oba rodzaje łańcuchów i takie są moje doświadczenia, a Ty jak chcesz to się śmiej, śmiech to zdrowie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 23 maja 2011, 15:08

maciekx pisze:a co do lancucha to zebys tylko nie kupił VX bo wtedy moze strzelic

A dlaczego VX jest gorszy? Mam nadzieje, że żartujesz bo właśnie idzie do mnie DID VX X-ring :027:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 3:39 pm ]
PS: Mam założony złoty DID i wyciągnął mi się po 4tys km, w tym kilka moto-godzin jazdy na kole.

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2011, 21:11

o ile sie nie myle to:
'VX' -to jest oznaczenie lancucha zwyklego a
'ZVMX' - oznacza lancuch 'wzmocniony'

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 maja 2011, 21:53

niestety nie żartuje VX to jest bodajże do 75KM

a jest tak
VX wzmocniony
VM superwzmocniony
ZVMX hiper wzmocniony najmocniejszy i taki ja bym zakladal osobiscie
potem to juz jakies wyscigowe nie pamietam

ale VX jezeli nie strzeli chociaż ja balbym się jeździc na tym bo to mozna zalozyc do GS500 :) to zapewne bardzo szybko sie zużyje

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 23 maja 2011, 22:01

Wytrzymałość w przypadku złotego i standardowego DIDa ZVMXa jest ta sama - ja również wszędzie słyszałem te same odpowiedzi...
Jak chodzi o konserwację itd to o jeden i drugi trzeba dbać jak chce się osiągnąć satysfakcjonujący przebieg.
Ja wybrałem złoty bo mi się poprostu bardziej podobał - w moim przypadku różnica cenowa na niekorzyść złotego była 50zł więc uznałem , że skoro mi się bardziej podoba to przy całościowej kwocie napędu nie jest to aż taka straszna kasa.

Na pytanie goOlego ile wytrzymuje napęd - zadbana seria RK standardowo zakładana do SC57a przy odpowiednim dbaniu i umiejętnej eksploatacji 25000km bez problemu wytrzyma.

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 10:04 pm ]
PS - oczywiście , że do litra jak DID to ZVMX bez gadania - na tym się nie oszczędza...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 maja 2011, 22:11

u kumpla w gsx-r 750 k7 skonczyl sie naped przy 28tys km ja u siebie w f3 mialem 50tys i tez sie skonczyl ale podejrzewam ze to byl juz drugi naped, teraz w 929 mam 24tys km i oznaczenia lancucha oryginalne i tak wszystko wskazuje na to ze siedzi chyba jeszcze oryginalny nie jest jakos mocno zajechany i mam zamiar na nim dojezdzic do konca sezonu ale to pewnie wszystko zalezy od stylu jazdy

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 23 maja 2011, 22:18

olsen pisze:A dlaczego VX jest gorszy? Mam nadzieje, że żartujesz bo właśnie idzie do mnie DID VX X-ring :027:


Na stronie Larssona ( http://www.larsson.pl/did-vx-i-vx2,469,news.html ) piszą, że VX to następca modelu VM. Więc wychodzi na to, że VX podobnie jak poprzednik - VM - jest to łańcuch o jedną półkę niższej wytrzymałości niż topowy ZVMX.
Tutaj porównywałem VM do ZVMX tylko na podstawie suchych danych katalogowych: http://forum.fireblade.pl/topics25/nape ... .htm#59036

Dziwi mnie tylko to, że Larsson pisze, że VX to następca VM, a na stronie producenta nie ma nic o VX.

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 10:28 pm ]
maciekx pisze:niestety nie żartuje VX to jest bodajże do 75KM
Nie strasz kolegi. :) Znów za Larssonem: "530 VX – motocykle o pojemności do 1000 cm3."

A co do pytania o przebiegi, to mój fabryczny przeżył 27ooo km. Wymieniłem go nie z powodu wyciągnięcia, tylko dlatego, że zaczął stukać.

 
Posty: 97
Rejestracja: 22 stycznia 2010, 23:32
Lokalizacja: Konstanty
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 24 maja 2011, 07:23

na stronie motor-landu macie liste aplikacji napędów i np. 1000rr 05-08 dostaje 50(530)VX fabrycznie
ja u siebie mam VM2 na sunstarach i po 6500km musialem podciagnac

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 24 maja 2011, 07:37

szczerze to wierzyć mi się nie chce zeby do 1000RR fabrycznie zakladano VX ale nie wiem na 100% wiec nie mowie ze nie.

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf
tutaj jest broszura DID wedlug niej 530V jest do pojemnosci 900 a juz np 525 V jest do 750 ale szkoda ze nie ma podanych mocy bzykow, mozna sobie porownac wytrzymalosc i odpornosc na zużycie jak sie roznia poszczegolne modele lancuchow,

z tym ze to troche juz nie aktualne oznaczeni bo

(50)530 V - VX
530VM
530 ZVM2 - 530ZVMX

 
Posty: 11
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:42
Lokalizacja: Gorlice
Motocykl: Fireblade 929
Rok produkcji: 0

Post » 24 maja 2011, 22:29

Dzieki wszystkim za odpowiedzi ;) szczególne podziękowania należą się LENARowi za konkretny wykładzik nt. problemu wraz odnośnikami ;)
po tym wszystkim myślę że założenie złotego DIDa VM będzie w sam raz ;)

Poprzednia

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość