» 15 sierpnia 2011, 14:06
114 to za duzo, temperatura nie powinna przekraczac 105 - 106 stopni, tak jak napisałes przy okolo 104 -106 st powinna zostac zbita przez wentylator. Na twoim miejscu narazie bym sie nie obawiał trwałego uszkodzenia silnika, 114 to nie taka tragedia i honda moze zniesc znacznie wiecej - co nie oznacza zeby to olac, bo objaw niedobry i sygnalizuje usterke w układzie chłodzenia. Układ nie posiada odpowetrzenia, robi sie to automatycznie po zalaniu plynem i pierwszym osiagnieciu temperatury zalaczenia wentylatora. Po tej operacji nalezy dolac jednynie do pelna plynu do chlodnicy i ewentualnie do odpowiedniego poziomu do zbiorniczka wyrownowawczego, chociaz ja sie nie spotkałem z przypadkiem aby bylo to konieczne, ale sprawdzic trzeba. Po prostu do pelna do chlodnicy, do odpowiedniego poziomu do zbiornioczka wyrownowawczego, zagrzac maszyne i zazwyczaj jest cacy.
Na dzien dobry sprawdz poziom plynu w chłodnicy (pod prawym gornym wypelnieniem) - zaznaczam w chlodnicy, a nie zbiorniczku wyrownawczym, oczywiscie na zimnym lub chociaz chłodnym silniku zeby łapek nie poparzyło. Zweryfikuj tez czy załącza sie wentylator. Czesto w przypadku wysokiej temperatury odpowiedzialny jest za to korek wlewowy chlodnicy, moze nie trzymac cisnienia, a zbyt niski jego poziom powoduje wzrost temperatury i często wyrzucanie plynu chlodniczego. Zweryfikowac trzeba rowniez stan termostatu (znajduje sie on przy tylnej czesci głowicy), chciaz on zazwyczaj jak pada to w pozycji otwartej i wtedy silnik jest niedogrzany, ale raz na 10 skasztani sie zamkniety. Ostatecznosc to uszczelka pod glowca w co bardzo watpie. Jka cos pisz co sprawdziles to dalej pokombinujemy, staraj sie narazie nie dopuszczc do wzrostu temp powyzej 110.