Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

AutoTune strojenie

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 19
Rejestracja: 17 września 2009, 21:35
Lokalizacja: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Rok produkcji: 0

AutoTune strojenie

Post » 09 września 2011, 07:04

Witam wszystkich zainteresowanych :jupi:
Czy ktoś z Was stroił SC57b na AutoTunie? Zrobiłem sobie mapkę na czujniku temperatury i muszę przyznać, że różnica jest ogromna :diabel2: Wiem, że strojenie powinno odbywać się przy wykorzystaniu czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, jednak mam problem z kalibracją napięć przy różnych wartościach podciśnienia z PCV. Może ktoś z Was bawił się już przy AutoTune? :/ Proszę o podpowiedzi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 09 września 2011, 21:24

mapa na czujniku temp ?
jesteś pewien że nie bawisz się tosterem ?! :mrgreen:

 
Posty: 19
Rejestracja: 17 września 2009, 21:35
Lokalizacja: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 10 września 2011, 06:35

O :ooo: Widzę że jak zwykle krytyk się znalazł :one: Albo źle mnie zrozumiałeś, albo nie masz pojęcia o czym piszesz. PCV ma jedno wejście analogowe 0-5V, do którego można podłączyć czujnik temperatury silnika lub czujnik ciśnienia w układzie dolotowym. Ze względu na problem z kalibracją czujnika ciśnienia wykorzystałem ten drugi. Wykorzystuje też czujnik prędkościomierza.p Dzięki za uszczypliwość, ale jak nie wiesz o czym piszesz to po prostu nie pisz. Prosiłem o porady w sprawie kalibracji, więc.......

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 26 sierpnia 2009, 13:58
Lokalizacja: Legionowo
Motocykl: R1 RN12
Rok produkcji: 2005

Post » 10 września 2011, 09:44

Stary tu Ci nikt nie pomoże. Mało kto tu ma pojęcie że istnieje PCV a autotune to dla nich jakaś funkcja w radiu. Kilku gości ma PCIII ale nie więdzą z czym to się je i najczęściej jeżdzą na mapie 0 i się grzeją że zajebista różnica.

Taka prawda.

Jeśli język angielski nie jest dla Ciebie barierą to musisz szukać na amerykańskim forum www.1000rr.net

Pozdro

 
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2010, 00:13
Lokalizacja: LOP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 10 września 2011, 14:41

gwałtowny pisze:Kilku gości ma PCIII ale nie więdzą z czym to się je i najczęściej jeżdzą na mapie 0 i się grzeją że zajebista różnica.


Bez kitu, raz tak wkręciliśmy gościa. Pojeździł trochę Fazerem kolegi na mapie 0. Następnie powiedzieliśmy, że jest wgrana mapa pod filtr i wydech a nic nie zmienialiśmy... Wraca gość z "testu" z bananem na gębie i mówi ze różnica kolosalna :D

W moim przypadku po instalacji i wgraniu dedykowanych map ze strony PC różnica w jeździe jest odczuwalna. Pasowałoby jednak wybrać się na hamownie i dostroić PC także pod pair i flapper mod, a nie tylko sam filtr i wydech.

Pozdro!
Ostrrroo

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 10 września 2011, 16:32

auto tune to zaawansowany procesor dźwięku i jedynie służy do obróbki wokalu i dźwięku instrumentów muzycznych.... ale może ty tym stroiłeś. Bliższa temu strojeniu jest świeca diagnostyczna colortune lecz w przypadku nowszych konstrukcji strojenie niemalże niewykonalne. Mapa na sensorze ECT jest możliwa po wycięciu kawałka mapy z atlasu i przyklejenia na kropelkę do czujnika. Czujnik ten jak i cała sensoryka opiera się na modulacji generowanego przez moduł napięciu 5V więc ameryki nie odkryłeś. Jedyny wiejski tjuning elektonicznyj jaki mogłeś zmapować to zasymulować inną wartość napięcia dla nominalnej temperatury pracy silnika w ten sposób by wartość napięcia odpowiadała o wiele niższej temperaturze cieczy chłodzącej niż jest w rzeczywistości, co wywoła wzbogacenie mieszanki ze względu na ograniczone możliwości jej odparowania w kolektorze dolotowym. Może to jedynie poskutkować przybywaniem stanu oleju od zbyt bogatej mieszanki oraz masą nagaru w komorze spalania. Jeśli chcesz przetjuningować czujnik podciśnienia (dokładniej czujnik ciśnienia bezwzględnego) w kolektorze dolotowym, to ściągnij przewód podciśnieniowy i będziesz miał dawkę maksymalnie otwartej przepustnicy. Z tyłu będzie czarno ale bedzie szed panie jak fuma po błoniu. A na koniec moja sugestia, jeśli wyjeżdżasz z czymkolwiek to opisuj szczegółowo o ile wiesz o czym piszesz i nie rób chłopakom wody z mózgów
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 252
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 15:46
Lokalizacja: NOS
Motocykl: sc 44
Rok produkcji: 2001

Post » 10 września 2011, 18:29

gwałtowny pisze:Mało kto tu ma pojęcie że istnieje PCV

ja mam kanalize na PCV...- to to? hihi:

cziken929 pisze:bedzie szed panie jak fuma po błoniu

kurna, Cziken-czyscisz mi monitor :clap:
mam już motocykl-myślę nad podpisem ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 10 września 2011, 19:23

Pytanie typu moto nie idzie, podpowiedzcie precyzyjnie co naprawić..... i zdziwiony odpowiedziami
Choć właściwie nie dziwne skoro Gwałtowny jasno wyjaśnił, że jesteśmy dużą grupą ciemnych tępaków co PCIII widzieli tylko na zdjęciu a PCV biorą za nazwę batonika :ooo:
JA nadal nie wiem czy mowa o AT200, a może chodzi o inny Autotune ?!?

 
Posty: 19
Rejestracja: 17 września 2009, 21:35
Lokalizacja: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 10 września 2011, 21:21

Noooooooo :brawo: Widzę że kilka osób się wypowiedziało:) Auto Tune ( mój AT 200), posiada sonde boscha szerokopasmową ( to do kolegicziken929). Strojenie silnika odbywa się przez odczyt i korekcję zadanego AFR ( mam nadzieję że kolega cziken929 zanim się wypowie, poczyta co to takiego). Widzę że nie ma sensu ciągnąć tematu, ponieważ wszyscy tylko krytykują, a mi nie o to przecież chodziło. Jeśli chodzi o konfigurację to już sobie z czujnikiem poradziłem. Na mojej mapie moto zbiera się o niebo lepiej już od 2tyś obrotów i mogłem podzielić się moimi spostrzeżeniami co do konfiguracji PCIII i PCV oraz AT200. Tak na marginesie mogłem też podać mapę do mojej konfiguracji do sprawdzenia chętnym, ale cóż, lepiej dogryzać. Pozdrawiam. Temat uważam za zamknięty.

[ Dodano: Sob Wrz 10, 2011 10:03 pm ]
Blazej33, model to AT200 i PCV. AFR ustawiłem od 13,2 do 12,6 wraz ze wzrostem obrotów i stopniem otwarcia przepustnicy. Aby skonfigurować AT200 z PCV potrzebna jest kalibracja przepustnicy, prędkości, biegów oraz czujnika podciśnienia. Mam skalibrowane już wszystko, tylko brakuje mi dokładnych napięć z czujnika ciśnienia w dolocie, ponieważ wpisałem parametry uzyskane na podstawie pomiarów wakuometrem i miernikiem napięcia, lecz wakuometr mam zegarowy, w związku z tym nie wystarczająco precyzyjny, no i jest jeszcze problem z utrzymaniem idealnie równego ciśnienia koniecznego do dokładnego odczytu napięcia. W nowszych modelach motocykli PCV większość parametrów odczytuje bezpośrednio, niestety, w SC57b trzeba wprowadzać je "ręcznie".
Jeśli chodzi o "banana", to dodam tyle, że drugi bieg i trochę gazu, i jest maszyna na kole bez dotykania klamki sprzęgła, a mapa jeszcze nie jest do końca dopracowana. Jeśli natomiast chodzi o czytanie stron w innych językach, to sporo przeglądałem lecz nic nie znalazłem.
I moja prośba hihi:
Interesują mnie porady, a nie opinie na temat: PC nic nie daje, nie warto, zbędna zabawka.......
Jeżdżę na PC od czterech lat, i jak do tej pory musiałem kombinować z mapami metodą prób i błędów. Dopiero teraz po zamontowaniu AT mam "banana" na ustach jak daję radę R1-ce z 2008 lub ZX10 z 2010 po hamowni stacjonarnej :ooo:

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 września 2011, 12:40

Whahaha no kolega cziken poczyta rotfl2: rotfl2: tylko kolega cziken nie wie dokładnie czy chodzi ci o współczynnik nadmiaru powietrza lambda w ustaleniu o skład mieszanki afr (air fuel ratio) mierzonej za pomocą szerokopasmowej sondy bez obciążenia silnika i bez odczytu krzywej momentu i mocy na hamowni ? Czy przyjmując ogółem przyjętą stechiometrię jako 1 dla układów z katalizatorem i obwodem lambda twoje liczby nie powinny mieć od 0,... do 1,... ? Wiadomo, że bez obwodu lambda i restrykcji emisji dla jak najwiekszej dynamiki i mocy silnika stroimy bogatrzą mieszankę lecz czy przyjęcie afr wg własnego przekonania rzeczywiście poprawi osiągi w pełnym zakresie obrotów bez zbędnych strat..... zresztą myślę, że dyskusja z kimś szczerze przekonanym o swojej racji w nieokreślonym wieku pojawiającym się z kosmosu jest bezpłodna.
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 19
Rejestracja: 17 września 2009, 21:35
Lokalizacja: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 12 września 2011, 14:05

Cziken, nie pytałem o sens strojenia AFR, lecz o konfigurację PCV i AT200 z czujnikami. Kwestia samego strojenia to już inny temat. Jeśli chodzi o strojenie na hamowni stacjonarnej to nie uwzględnia ona doładowania dynamicznego, jakim jest dopływ powietrza podczas jazdy przez airbox ( jeśli dobrze pamiętam, efektywny od prędkości powyżej 160km/h).
Wniosek jest prosty, nawet najlepiej zestrojony moto na statycznej hamowni przy większych prędkościach, z zamontowanym PC i emulatorem sondy, będzie miał zubożoną mieszankę. Auto tune to "hamownia" dynamiczna, i podczas strojenia motocykl jest obciążony naturalnie i motocyklistą, i oporami występującymi podczas jazdy. Widzę, że w końcu ktoś ma pojęcie o strojeniu. :brawo:.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 7:34 pm ]
A, i mam tyle lat co Ty Cziken, a mechaniką i jazdą na motocyklach zajmuję się od czternastego roku życia :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 12 września 2011, 20:32

zrób Valve mod i flapper mod na początku. będziesz miał z głowy temat zmian podciśnienia. co do opisywanych wcześniej wartości to Szpece z powercommander porponują ustawić zakres od 12,8 do 13,4 :!: ale :!: For the best results it is . recommended to bring the bike to an Authorized Tuning Center to have them . verify the AFR values. i wszystko jasne. Nic nie zastąpi porządnej hamowni :mrgreen:

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość