Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 19:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak sprawdzic stan lancuszka rozrzadu ?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

jak sprawdzic stan lancuszka rozrzadu ?

Post » 04 kwietnia 2012, 14:10

Panowie jak go zmierzyc, sprawdzalem w serwisowce ale nic nie znalazlem, jest jakis sposob albo okreslona liczba mm miedzy ogniwami ?
dla wyjasnienia wlasnie robie zawory bo cos mi stukalo na wolnych oraz jak przyspieszalem tak do 4tys powiedzmy. Z osluchania wynikalo ze ze lewej strony glowicy, wiec zaworek z za duzym luzem, ale chcialbym odrazu sprawdzic lancuszek.

sprawdziem luzy, ssace sa Ok oprocz jednego, natomiast wydechowe prawie wszystkie za male :/ czy to mogl byc powod cykania ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 04 kwietnia 2012, 20:00

Zaworów w tego typu silniku nie usłyszysz, a jak nawet, to już będzie to ich koniec. ;)
Chyba, że miałbyś mega duże luzy zaworowe ale to sie wiąże z tym w pierwszej linijce. :D

Co do łańcuszka, na logike powinno się mierzyć odległość między ogniwami ale tutaj sprawdzasz poprzez zablokowanie napinacza a następnie jego wyjęcie z bloku silnika. Po czym sprawdzasz na ile wysuwa się trzpień napinacza. Jeśli jeszcze sporo może się wysunąć to zostawiasz łańcuszek w spokoju, chyba, że Ci hałasuje.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 04 kwietnia 2012, 20:12

zawory tak jak napisał Lukki zacieśniają się zazwyczaj więc nie będzie stukania cykania chyba że się zawór wypnie wtedy będzie stukać ale u ciebie najprawdopodobniej hałasuje łańcuszek rozrządu wykręć napinacz rozrządu i albo kup mocniejszą sprężyne napinacza w larssonie albo podkręć starą sprężynę w napinaczu jeśli to też nic nie da to pewnie łańcuszek już jest wywalony ale jak sprawdzić jego stan to nie wiem nic w serwisówce jakoś nie widziałem na ten temat

tu masz jak naciągnąć napinacz
http://www.youtube.com/watch?v=EvUCGLHN ... ure=relmfu

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 04 kwietnia 2012, 20:51

Hmm, można jeszcze tak go sprawdzić:

zdejmij pokrywe zaworów i górny ślizg łańcucha rozrządu, (napinacz oczywiście założony) i spróbuj poruszać łańcuszkiem rozrządu tam gdzie znajduje się ten górny ślizg. Jak luz będzie spory no to łańcuszek wyciągnięty. Tam ma być tylko lekki luz.

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 04 kwietnia 2012, 20:51

Lukki pisze: poprzez zablokowanie napinacza a następnie jego wyjęcie z bloku silnika.

jak zblokowac napinacz, normalnie zakrecic sprezyna w prawa strone, wyciagnac i sprawdzic ?
maciekx pisze:zawory tak jak napisał Lukki zacieśniają się zazwyczaj więc nie będzie stukania cykania

nie do konca, znalazlem na forum przypadki jak komus wlasnie stukaly zawory, u mnie jest podobnie, ale co prawda to faktycznie zaden zawor nie mial za duzego luzy, wszystkie za male. Stukanie jest rytmiczne, lancuszek tez tak stuka ?
zrobie zawory zobacze czy sie polepszy jak nie to biore sie za napinacz, chociaz jak go wkrecilem zeby zdjac walki to w sumie lancuszek byl w miare napiety..

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 8:55 pm ]
Lukki pisze:górny ślizg łańcucha rozrządu

to ten metalowy, co oslania lancuch miedzy zebatkami walkow ?
jak tak to sprawdzalem i mega luzu jakiegos tam nie mial.
Dodam ze cykanie dochodzilo bardziej z lewej strony zaworow a nie lancuszka.
co myslicie ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 04 kwietnia 2012, 21:09

Jak będziesz miał tam "mega luz", to już bedzie troche cienko. On ma być tam troche naprężony ale tak, że mozesz nim lekko poruszać.

Jak zawory masz dobrze ustawione, to z tym będzie ok.

Mogą jeszcze stukać klapy w przepustnicach. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 04 kwietnia 2012, 21:11

z lewej strony silnika czy łańcuszka? nie rozumiem?
po regulacji zaworów na bank nic się nie zmieni jak miałeś tam zacieśniony, jaki luz był ?
by stukało mocno jakby luz się zwiększył nie zmniejszył a u ciebie się zacieśnił standardowo.
jak na moje to wali łańcuszek albo kosz sprzęgłowy ci napierdziela.
ja czasami mam jak opadnę z gumy przy odcince i zwalniam powoli na zamkniętym gazie to czasami też mi zabrzęczy rozrząd przy tych 6-8 tyś jakoś tak ale słyszałem że tak ma większość

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 04 kwietnia 2012, 21:28

Lukki pisze:Jak będziesz miał tam "mega luz", to już bedzie troche cienko. On ma być tam troche naprężony ale tak, że mozesz nim lekko poruszać.

Jak zawory masz dobrze ustawione, to z tym będzie ok.

Mogą jeszcze stukać klapy w przepustnicach.

a klapy w przepustnicach beda robily takie trrrr przy mocnym odkreceniu gazu ?
zaworki wlasnie ustawiam :)
nie no patrzylem na ten lancuszek to fatalnie nie wygladal, ale jeszcze go oblukam przy skrecaniu..
maciekx pisze:z lewej strony silnika czy łańcuszka? nie rozumiem?

z lewej strony silnika, przeciwleglej do lancuszka :)
maciekx pisze:po regulacji zaworów na bank nic się nie zmieni jak miałeś tam zacieśniony, jaki luz był ?

na zaworach ? tak jak napisalem wczesniej wszystkie za male na wydechowych, ssace w normie oprocz jednego
maciekx pisze:jak na moje to wali łańcuszek albo kosz sprzęgłowy ci napierdziela.

kosz tez wali :) swoja droga ale to nie kosz, bo po wcisnieciu sprzegla nie ustaje, poza tym przy przyspieszaniu nie bylo by tego trrrrrrr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 04 kwietnia 2012, 21:52

Ciężko określić problem po: "trrr", sory. :P

Przypomniało mi się, że może jeszcze wydawać dzwieki zblizone do zaworów nieszczelnosc pomiedzy kolektorami a głowicą. ;) Ale skoro masz takie dzwieki przy mocnym odkreceniu gazu to to raczej odpada.

Najlepiej jakbys to nagrał czymś dobrym, a nie tak zwanym "kotletem". :D

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 04 kwietnia 2012, 22:12

Lukki pisze:Ciężko określić problem po: "trrr", sory.

wiem wiem ze ciezko na odleglosc :P
zloze i zobacze co sie bedzie dzialo chociaz w sumie nawet sie nie przejade bo pogoda nie dopsuje :(
a te trrr to tez moze byc naped :P no ale ciezko to okreslic skad sie wydobywa dzwiek podczas jazdy.
Postaram sie nagrac to moze bedzie cos wiecej wiadomo :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 05 kwietnia 2012, 08:10

no właśnie sprawdz jeszcze napęd czy jest nierównomiernie wyciągnięty że w jednym miejscu masz 3cm luzu w drugim 1cm a w trzecim miejscu 4cm jak kręcisz kołem bo napęd też może takie dzwięki wydawać jak jest zużyty

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 05 kwietnia 2012, 09:27

W niektórych motocyklach serwisówka podaje, że długość na określonej ilości ogniw nie może przekraczać... Oczywiście trzeba sprawdzać w kilku miejscach bo łańcuch wyciągać się nierówno.
Moto Psycho

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości