Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 21:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ściąga motocykl gdy puszcza kierownicę

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Ściąga motocykl gdy puszcza kierownicę

Post » 25 marca 2012, 22:45

Jak w temacie. Mam taki mały problem. Podczas normalnej jazdy tego nie czuć dopiero gdy puszcza kierownicę zaczyna go delikatnie ściągać w lewo. Jakieś pomysły? Opony maja ponad 1000 km. Zle wyważone? Coś z półkami? Zawias zle ustawiony? Napęd?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 marca 2012, 22:52

jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 25 marca 2012, 23:05

sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 26 marca 2012, 03:48

Max_929 pisze:jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?


świeżo po kupieniu :) droga była prosta. Motocykl oglądnięty i obadany przeze mnie i ojca i uznany jako bezwypadek. Po powrocie od razu wylądowałem w serwisie gdzie mechanicy potwierdzili, że jest 100% oryginał. Dopiero na dniach będzie czas, żeby się przejechać i obadać. Będziemy kombinować. Prowadzi się bajecznie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 26 marca 2012, 11:36

może właśnie lagi nie równo wsadzone w półkę lub też ktoś wymieniał łożyska główki ramy i za mocno skręcił do kupy, albo niewymienił łożysk a tylko dokręcił główkę

 
Posty: 155
Rejestracja: 23 października 2011, 13:49
Lokalizacja: Lbt
Pochwały: 3
Motocykl: SC57B Custom Paint
Rok produkcji: 2006

Post » 26 marca 2012, 13:58

lub też ładnie zamaskował uszkodzenia :/ nie jeździłeś nim przed kupnem ? jeśli przed kupnem było ok to sam nie wiem...byłem świadkiem jak znane mi moto (po niezłym dzwonie) zrobione na ori częściach w serwisie zostało uznane za egzemplarz bezwypadkowy...szkoda czasem słów. Wśród mega uczciwych serwisów trafi się czasem rodzynek.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 26 marca 2012, 14:17

Uważam, że serwis by móc orzeknąć bezwypadkowość sprzęta powinien go również zbadać urządzeniem do precyzyjnego pomiaru geometrii ramy (tylko że chyba mało jest takich urządzeń w naszych serwisach). Bo tak jak przedmówca pisał, wystarczy wrzucić parę nowych części i moto wygląda na bezwypadkowe. :/

No ale zacząć trzeba od najprostszych rzeczy:
pepus11 pisze:sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno
Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2012, 02:35 przez LENAR, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 155
Rejestracja: 23 października 2011, 13:49
Lokalizacja: Lbt
Pochwały: 3
Motocykl: SC57B Custom Paint
Rok produkcji: 2006

Post » 26 marca 2012, 14:21

Geometria dobry pomysł, koszt ok 150zł w zależności od miejsca. Ale jeśli już pojedziesz to poproś o powtórkę pomiaru by wykluczyć błąd mierzących. Jeśli wyjdzie że moto krzywe i będziesz miał to na papierze jak dla mnie jest to dobry powód by pojechać do sprzedającego i z papierem domagać się zwrotu pieniędzy oraz kosztów transportu i w razie czego powiedzieć że sprawa wyląduje w sądzie gdyż zapewne na swojej umowie masz wzmiankę iż moto jest bez wad ukrytych. Ja dla własnego spokoju pojechałbym na geometrie, tylko powtarzam do kogoś kto potrafi to dobrze pomierzyć.

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 26 marca 2012, 15:03

3 lata temu oglądałem taki rocznik 2006 w Warszawie, kolor siwy z ameryki, rok w kraju. Nie dość że ściągał jak diabli to na dodatek złapałem przeokrutną shimę na 2 biegu, aż się wystraszyłem. Wskazywało to na brak działania amorka. Z wyglądu cacko, prócz pękniętej lekko czachy. Odpuściłem sobie te moto z tych dwóch powodów.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 07 kwietnia 2012, 02:35

I co? Wyjaśniło się coś?

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 07 kwietnia 2012, 08:46

Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 08 kwietnia 2012, 12:48

stashekcn pisze:Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania


Jest to pomysł. Mechanik już jeździł powiedział, że minimalnie ściąga ale nie wpływa na jazdę. Może być krzywo na półkach. Podobno od nieumiejętnego schodzenia z gumy tak się robi. Ale wtedy łożysko dostaje po du.pie a u mnie chodzi idealnie. Dziwne :) Ważne, że wszystko jest ok i jeździ się tym wyśmienicie.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości