dokładnie co i jak pomierzyć sam regulator napięcia to ci nie powiem nigdy nie zgłębiałem budowy ani nie mierzyłem regulatora (na szczęście

) no a co do tego że regulator jest gorący to niestety ale to norma w hondach grzeją się jak cholera, możesz się pobawić dołożyć do niego na specjalną paste termoprzewodzącą dodatkowy radiator do odprowadzania ciepła ale czy to pomoże? no nie zaszkodzi na pewno hehe.
regulator napiecia może się zesrać jak aku jest stare i ma problem z doładowaniem przez co jeszcze bardziej się grzeje w koncu jara, najprosciej pomierzyć napięcia fazy wychodzące z alternatora lub podmienić z kimś regulatory i wtedy zmierzyć ładowanie i sprawa od razu się wyjaśni.
co do samego alternatora to wiertło pewnie ci powiedział jak zmierzyć lub gdzieś doczytałeś w archiwum na forum dodam tylko wzmiankę bo nie wszyscy potrafią obsługiwać multimetr niestety, a więc tak MIERZYMY NAPIĘCIE PRZEMIENNE ustawiamy na mierniku "~" nie stałe i wtedy mierzymy fazy między soba powinno być w miarę równo w połowie zakresu miedzy żółtymi przewodami, od 40V w zwyż wraz ze wzrostem obrotów.nie mierzymy nic do masy alternator nie ma połączenia elektrycznego z masą motocykla.!!!
po wyłączeniu i zgaszeniu moto możemy pomierzyć oporność cewek w altku wartości są w serwisówce, jak i również kolejno przewody czy nie maja przebicia do masy na podstawie tych pomiarów powinno wyjść czy jest uszkodzony altek, bo jeśli altek ok to zostaje regler.
niestety cholernie drogi.
a jakie masz napięcie na zaciskach aku na klemach jak odpalisz moto?
a co ostatnie jak zmniejszyć obciążenie? no raczej nie zmniejszysz za bardzo, zostaje ci wymiana kierunków na ledy, lampa tylna led, z przodu wstaw też diody z allegro paseczki haha

i wywal podświetlenei zegarów

nigdzie indziej raczej nie zgubisz obciążenia prądowego