Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Sprawdzanie Oleju SC57

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Rejestracja: 17 czerwca 2012, 00:04
Lokalizacja: Rzeszów
Motocykl:

Sprawdzanie Oleju SC57

Post » 24 sierpnia 2012, 09:40

Witam mam pytanie w sc57 powinno sie sprawdzać olej na zimnym silniku czy już rozgrzanym ?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 24 sierpnia 2012, 10:08

lucek111, na zimnym lub po jezdzie odczekać z 20min. Ale moje zdanie zawsze przed odpaleniem sobie sprawdzić i zawsze w tym samym miejscu na podwórku czy w garażu i będzie git ;) aaa i jeżeli lejesz syntetyk może coś tam łyknąć :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Rejestracja: 17 czerwca 2012, 00:04
Lokalizacja: Rzeszów
Motocykl:

Post » 24 sierpnia 2012, 10:14

jezdze na 300v. Dzieki za pomoc

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 24 sierpnia 2012, 10:16

nmzc niech służy :)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 24 sierpnia 2012, 18:24

W instrukcji napisali, że olej sprawdza się na rozgrzanym silniku, po zgaszeniu odczekać pare minut. Co ważne to motocykl musi być równo, czyli np nie z górki, nie na podnośniku tylnym tylko itd. Najlepiej siąść sobie w równym garażu, lusterko zeby zobaczyc do wziernika albo poprosić drugą osobe. Ja sobie trzymam moto i kukam, ale ktoś słabszy moze wywalić sobie maszyne. Polecam sprawdzać po każdym pałowaniu, nigdy nic nie wiadomo.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 24 sierpnia 2012, 20:56

stashekcn dobrze pisze tak jest w serwisówie.
Sprawdza się na rozgrzanym kilka minut po zgaszeniu.

Ciekawostka:
Jak kupiłem pierwszego germańskiego TDIka to wszyscy mówili sprawdzaj olej na zimnym.
To sprawdzałem i np. rano przed odpaleniem było max, ale jak się rozgrzał i pojeździł to bagnet ledwo się maczał w oleju. I w serwisówce od tego diesla pisało sprawdzaj olej na rozgrzanym 3 min. po zgaszeniu silnika :D
:D :D
Moto Psycho

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 24 sierpnia 2012, 21:03

tak czy siak musi odczekać klika min żeby spłyną olej. Ja jeszcze raz sam to sprawdzę bo sprawdzałem po jezdzie i przed na zimnym i było identycznie zawsze to samo miejsce i zawsze ta sama osoba druga trzymała moto. Tylko mnie zastanawia jedno jak można sprawdzić olej na rozgrzanym silniku po 3 min ??? jak olej jest wszędzie rozprowadzony ??? to zamiast 4l bym musiał wlać 6l żeby coś zobaczyć na rozgrzanym :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 25 sierpnia 2012, 00:12

Ja po 3 minutach mam tyle samo co po nocnym postoju. Co ciekawe, to olej wraz z temperaturą minimalnie zwiększa swoją objętość, da się to nawet zauważyć jak się przyjrzysz. Leje syntetyk Agipa, poprzednio motul i zawsze szybko sciekał do miski w kazdym moto...

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 sierpnia 2012, 00:22

stashekcn, tu masz racje w 100% ale z pół syntetykiem już tak nie ma

[ Dodano: Sob Sie 25, 2012 12:24 am ]
tak że czy to będzie sprawdzane po jezdzie czy po nocy powinno być tak samo na syntetyku bo sam nawet tak ostatnio sprawdzałem
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 25 sierpnia 2012, 11:28

wiertło pisze:po jezdzie odczekać z 20min

stashekcn pisze:po zgaszeniu odczekać pare minut

pit pisze:na rozgrzanym kilka minut po zgaszeniu

Instrukcja pisze dokładnie o 2-3 minutach po zgaszeniu rozgrzanego silnika.

wiertło pisze:Tylko mnie zastanawia jedno jak można sprawdzić olej na rozgrzanym silniku po 3 min ?

Normalnie :) , myślisz, że japońskie mózgi nie uwzględniły tego, że nie cały olej zdąży spłynąć? Okienko na pewno ustawili na takiej wysokości, że pomiar po 2-3 min jest miarodajny.

stashekcn pisze:Najlepiej siąść sobie w równym garażu, lusterko zeby zobaczyc do wziernika

Jakie kombinacje... :) Ja przyklękam sobie przy wzierniku i ręką ciągnę za kierownicę, żeby moto stanęło w pionie.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 sierpnia 2012, 13:46

LENAR, dobrze szefie :D obiecuję poprawę :mrgreen: ale sameu sobie zerknij po nocy i po jezdzie jak to jest ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 25 sierpnia 2012, 14:41

Ja Cię nie strofuję. :)
To, że oleju z czasem przybywa w misce to prawda, ale chyba nie sądzisz, że inżyniery z japan o tym nie wiedzą i nie wiedzą jak sprawdzić jego poziom we własnej konstrukcji? :okulary2:

Przy silnikach o mniejszej pojemności nie ma to może ogromnego znaczenia, ale podam przykład z forum BMW5. Gościowi w 3-litrówce (tam oleju wchodzi około 7l) podczas jazdy zapalała się czasem kontrolka oleju a gdy sprawdzał na zimno stan miał MAX. Tylko, że BMW zaleca sprawdzanie poziomu oleju 5 min od zgaszenia rozgrzanego silnika. Sprawdził jak należy, dolał i problem zniknął. Ale na forum dalej są goście, którzy uważają, że olej trzeba sprawdzać minimum 2 godziny od zgaszenia...

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości