Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:23

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Opona 190/50 a 190/55 jaka różnica w jeździe

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2011, 22:25

ja teraz ciągle jeżdze na profilach 55 bo preferuje opony potorowe a więc innych profili nie ma. Jeździłem także kiedyś na 50 tyle że ja nie jeżdże na torze. Tylko do porównań mogę jedynie powiedzieć tyle że przy 55 łatwiej zejść na kolano oraz że 55 szybciej schodzi czubek bo jest mniejsza powierzchnia styku. Jeśli chodzi o przerzucanie motocykla to ciężko stwierdzić bo u nas nie ma nigdzie kombinacji zakrętów które można w miarę bezpiecznie wachlować motocyklem. Za to taka turystyka w górach to moim zdaniem bez różnicy.

Nie przeczę że 55 jest lepsza do zakrętów, bo pewnie jest ale trzeba ostro ciorać te opony przy wysokich prędkościach i ciasnych łukach by naprawdę czuć różnice

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 24 lutego 2011, 12:14

Czy ktoś zauważył słabszą przyczepność 55 przy mocnym przyspieszaniu i szybkim zrzucaniu biegów w dół przy jeździe na wprost?
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 24 lutego 2011, 12:50

Powierzchnia styku opony moto to pewnie około 1 cm2. Dlatego takie znaczenie ma ciśnienie w oponie. Nabij w profilu 55 na miasto 2.0/2.2 a przyczepność wzrośnie znacznie. Pozostaje również istotny temat temp pracy opony. No ale zawsze można wbić slicka :diabel2:

 
Posty: 216
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 14:56
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR1000RR SC77
Rok produkcji: 2018
Samochód: Honda Accord 2013

Post » 25 lutego 2011, 09:32

Dzieki wielkie za porady więc zakładam profil 55 a przy okazji przetestuje oponki Metzelery M5 ;) :!:
SEZON JUŻ TRWA !!!!

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 11:35
Lokalizacja: Gorzów Wl
Motocykl:

Post » 03 stycznia 2013, 23:03

Powiem wam koledzy , że też właśnie bede zmieniał gumy do sezonu niedługo i celuje w dunlopy sportmaxy 190/55 potorowe bo słyszalem ze sprawdzaja sie takowe oponki , ludzie chwalą sobie rozsądna cena za fajne gumy i uważam , że lepiej kupic 2 kpl. używanych za ok 800 -900 zł. niż 1 kpl. za 1300 :) Co Wy na to Panowie ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 04 stycznia 2013, 09:15

Jeśli nie uprawiasz turystyki, to IMO polecam :one:

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 11:35
Lokalizacja: Gorzów Wl
Motocykl:

Post » 04 stycznia 2013, 13:21

A co to jest IMO bo nie łapie ?
Jeżdżę bo LUBIĘ :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 04 stycznia 2013, 14:07

Adrian_1000 pisze:A co to jest IMO bo nie łapie ?


IMO = In My Opinion znaczy moim zdaniem ;)

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 11:35
Lokalizacja: Gorzów Wl
Motocykl:

Post » 04 stycznia 2013, 16:50

Czaje Ziutek bd mial to na uwadze :)
Jeżdżę bo LUBIĘ :)

 
Posty: 45
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: podkarpac
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 0

Post » 05 stycznia 2013, 16:50

Jak już jesteśmy w tym temacie to ja mam pytanie:
Jak wygląda jazda na balonie na 50 a 55?
Jest jakaś różnica? chodzi mi tu o wężykowanie itd....

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 05 stycznia 2013, 18:00

Yoshi, lepiej się kładzie w zakrętach oszukuje licznik ;) nic więcej nie zauważyłem :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Rejestracja: 12 kwietnia 2014, 00:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pochwały: 1
Motocykl: SC 57b Repsol
Rok produkcji: 2007

Re: Opona 190/50 a 190/55 jaka różnica w jeździe

Post » 04 maja 2014, 22:52

Własnie Wiertło napisales ze licznik oszukuje na 55 :D jak bardzo moze oszukiwac ? :D jest ktos w stanie mi odpowiedziec na to pytanie ? :D

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości