Panowie i problem zlikwidowany

Ani alternator, ani regulator napięcia czy też akumulator nie byli winni tylko ten CENZURA multimetr za 10 zł. Zawyżał napięcie i mnie okłamywał. Wpadłem na pomysł że zmierzę nim napięcie w moim i brata samochodzie (motor czy auto, ale wartości muszą być te same) i okazało się że też pokazuje 16 a nawet 17V. Kupiłem dzisiaj nowy multimetr Yato i zrobiłem pomiary :
1) napięcie w stanie spoczynku - 12,89V
2) silnik bez świateł - 14,73V
3) silnik + światła mijania - 14,60V
4) silnik + max obciążenie - 13,10V
Nie są może te wartości idealne ale przynajmniej nie przekracza 15V i jestem teraz spokojny a co do regulatora napięcia to wiem że mam go nowego i mnie na trasie nie zaskoczy. Ten stary też pewnie jest dobry ale niech sobie leży na półce, chyba że ktoś chętny to sprzedam.
Dzięki Panowie za pomoc. Pozdro