Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Naciąg Łańcucha

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Naciąg Łańcucha

Post » 02 sierpnia 2009, 11:27

WItam,
jakiś czas temu zauważyłem, że napięcię łańcucha zmienia się ( i to dość znacznie) w zależności od teg, czy silnik jest gorący, czy zimny. W efekcie, łańcuch wyregolowany "na zimno" po rozgrzaniu silnika jest mocniej napięty (ok 1,5 cm odchyłki góra-dół) podczas gdy "na zimno" odhcyłka wynosi ok. 3 cm.
Jakieś sygestie, czy to normalne i jak powinno się regulować napięcie aby w trakcie eksploatacji nie zniszczyć łożysk na zębatce zdawczej przez zbyt silnie napięty łąńcuch ?

Sprawdziłem, nie jest to wada łańcucha - jest równo napięty na całej długości.

Jacek
Ostatnio zmieniony 02 sierpnia 2009, 20:24 przez JacekJ, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 83
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:33
Lokalizacja: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Rok produkcji: 2006

Post » 02 sierpnia 2009, 15:56

postaw moto na stojaku i krecac tylnym kolem, sprawdz czy ta roznica naciagu jest na calej dlugosci lancucha - moze to tylko wada lancucha ( czesto sie zdaza ze lancuch jest nierowno rozciagniety i w jednym miejscu jest ciasniejszy- ale zeby na *goraco* sie luz zmienial to nigdy nie slyszalem) -mick998-

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 03 sierpnia 2009, 14:33

Witam!!
Też mnie to ciekawi .... jak właściwie naciągać ten łańcuch ... Prawd jest wiele ... ja u siebie zauważyłem że co podciągnę to się i tak luzuje do pewnego poziomu i tak zostaje więc zostawiłem to w spokoju i jest GIT .. jakieś 2 czy 2,5 cm pomiędzy górnym a dolnym położeniem ....
A co do tematu .. to je nie zauważyłem różnicy miedzy gorącym a zimnym napędem ;-) ..

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 03 sierpnia 2009, 20:51

no faktycznie ciekawe... u siebie nie spotkalem sie z czyms takim

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 07 sierpnia 2009, 19:58

Mam to samo co A.S

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 07 sierpnia 2009, 22:19

pany jak to jest z tym naciagiem wydawalo mi sie to banalne az do teraz, zmienilem naped na dida zloty u czikasa, no i jak dojechalem do domu łancuch sie troche ulozyl itp dla mnie troche wisiał wiec go podciagnalem troche, tak jak na wczesniejszym lanuchu albo tak jak zawsze podciagany jest łancuch w moto, no i jak jade czuje wibracje na stopkach taki masaż ze za mocno niby naciagniety? jesli popuszcze łancuch to wizualnie on wisi jak siade tez ma sporo luzu ale nie czuje zadnych wibracji, dodam ze wibracje tez mocno wyczuwalne sa jak jade i wczisne sprzeglo, pytanie lepiej zeby łancuch wisiał luzno czy miec jakies tam wibracje na stopkach? jesli jest luzno to dolny łancuch mozna go podciagnac az do wachacza tu gdzie sie sprawdza naciag, jak to jest u was?
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 07 sierpnia 2009, 23:03

Nie wiem jak Ty, ale ja w takiej sytuacji popuściłbym łańcuch, gdyż za mocno napięty szybciej się zużywa, a te wibracje też nie są czymś co można uznać za pożądane :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 08 sierpnia 2009, 19:14

Witam!!
O wibracjach już było .... pisał "Madmax" o tym .. Chciało mu CENZURA...nogi razem ze stopkami .. na początku myślał że to wibracje z Yoshimury tak dają po szkielecie moto .. ale po wymianie napędu wszytko ustało .... Jechałem kiedyś na GSXR z napędem na wykończeniu i to jest na dłuższą metę nie do zniesienia ... współczuję :-( .. szczerze wątpię czy tak ma być że łańcuch ma wisieć .. ( na pewno poczujesz różnice przy wchodzeniu na koło jak jest tak luźny ) ... może coś jest z nim nie tak ?? wszytko teraz Chińskie i nowe nie znaczy super idealne ... Cziken wie co robi ale łańcuchów nie produkuje ;-)))

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 13 października 2007, 14:30
Lokalizacja: Tarnobrze
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 sierpnia 2009, 22:14

Podzielam odczucia golego19 tez wymieniałem napęd u czikena na did zvm2 i wibracje mam jak ... nie wiem czym to jest powodowane ale wcześniej tak nie było. Nie przejmuje się tym. Łańcuch próbowałem już na różne sposoby naciągać i chyba gdy jest luźny trochę lepiej jest, dodam jeszcze gdy naciąg jest jak książka nakazuje podczas jazdy wrażenia są jak by był udar w wiertarce włączony. :P to tyle z mojej strony. Ps Bałtów w tym roku kicha nie polecam, kto był to wie.

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 08 sierpnia 2009, 22:19

toc czekam na wypowiedz czikasa, kur@wa zawsze nie mialem z tym problemu a tu kopa, ja zakupilem jakis najmocniejszy dida zloty wyszlo mnie 700 plus wibracje na podnożkach, super
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 13 października 2007, 14:30
Lokalizacja: Tarnobrze
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 sierpnia 2009, 22:26

530 zvm2

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 08 sierpnia 2009, 22:37

Ja do fajera z 96 roku kupiłem RK x-ring z zębatkami CHT Chiaravalli - szerszy niż fabryczny czyli zamiast 525 wrzuciłem 530 i był zaj***ty. Bardzo rzadko go naciągałem. Aż mnie dziwiło, że tak rzadko. Teraz muszę kupić do mojego nowego nabytku napęd i kupię ten sam zestaw, czyli RK + CHT

Następna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość