Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 23:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne stukanie po wymianie oleju

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 21 sierpnia 2009, 07:54

Miuchus pisze:I jeszcze takie jedno pytanie mam. Zakładając, że jest to jednak łańcuszek jak długo mogę jeździć z tym stukaniem? Tzn chodzi mi o to czy sie nie pogorszy albo całkowicie roz... do połowy września (wtedy mechanik ma wolny termin...)


Łańcuszek nie stuka, tylko grzechocze przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Jest to dźwięk trwający kilka sekund do momentu ustabilizowania obrotów. Stuk trwa ułamek sekundy i jest identyfikowalny.
Wykluczam łańcuszek. Gdyby stukał to pewnie już by się rozpadł. Poza tym nie spotkałem się nigdy ze stukającym łańcuszkiem. Możliwe byłoby to tylko wówczas, gdyby jedno ogniwo się uszkodziło lub zatarło, co jest niemożliwe wykluczając przypadki uszkodzenia mechanicznego przez osobę.

Jeżeli stuk jest słyszalny od tej właśnie strony to może coś z koszem sprzęgłowym. :027:

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Post » 21 sierpnia 2009, 09:41

JacekJ pisze:czy możesz napisać na jakim oleju jeździłeś wcześniej, przed zmianą a jaką specyfikację API (np. 15W-40) mają oba te oleje (stary i nowy ?)
Jacek


Nie stety nie moge powiedzieć jaki olej był wcześniej, bo mam mojego fajera dopiero pierwszy sezon i nie mam pojęcia co poprzedni właściciel do niego lał.A nowy olej który wlałem to 10W-40 a dokładniej ten:
http://www.allegro.pl/item701148711_cas ... ocja.html/ CASTROL POWER 1 GPS 4T 10W40 4L


A co do łańcuszka to na to stawiał ten "szpec" u którego byłem. Z koszem sprzęgłowym to raczej nie bo nie ma różnicy na wciśniętym sprzęgle czy bez , a jak się dodaje gazu to dźwięk ucicha. Dodam jeszcze że dopóki silnik się nie rozgrzeje do jakichś 60 stopni jest cichutko.

Jak wklejacie link to napiszcie o co chodzi bo aukcja sie skończy i caly temat robi sie jak śmietnik
Ostatnio zmieniony 21 sierpnia 2009, 15:47 przez Miuchus, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 21 sierpnia 2009, 10:40

może napinacz łańcuszka... odkręć śrubkę centralną w napinaczu kluczem "8" i małym płaskim śrubokrętem naciągnij bardziej łańcuszek kręcąc w lewą stronę. Zwróć uwagę czy coś się zmieni i nie napinaj zbyt mocno bo będą słyszalne jak by to powiedzieć "jęki" łańcucha trącego po ślizgach.

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Post » 21 sierpnia 2009, 10:57

banshee pisze:może napinacz łańcuszka... odkręć śrubkę centralną w napinaczu kluczem "8" i małym płaskim śrubokrętem naciągnij bardziej łańcuszek kręcąc w lewą stronę. Zwróć uwagę czy coś się zmieni i nie napinaj zbyt mocno bo będą słyszalne jak by to powiedzieć "jęki" łańcucha trącego po ślizgach.


Hehe wszystko pięknie ładnie, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to gdzie szukac tego napinacza :) Jestem kompletnie zielony w mechanice motocykla, więc jeśli byś mógł podać mi dokładną instrukcje co i ja (może nawet jakaś fota) był bym bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 21 sierpnia 2009, 11:05

Obrazek

Jak na foto - pod wężem od układu chłodzenia jest na wystającej częsci napinacza śrubka.

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Post » 21 sierpnia 2009, 11:18

A to o to chodzi... To jak wczoraj byłem u tego mechanika to przy tym grzebał i jak przekręcał to nie było słychać jakiejś znacznej różnicy w stukaniu, więc to chyba nie będzie to.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 11 września 2009, 21:33

to na pewno nie jest rozrząd ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 11 września 2009, 23:57

Mi to sie wogole wydaje jakby ci palil na 3 garach

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 12 września 2009, 07:11

Współczuję tego stukania. Miałem niedawno takie moto i silniczek chodził naprawdę przepięknie, jak szwajcarski zegarek. Osobiście bałbym się jeździć z takimi stukami i udałbym się do fachowca czym prędzej. Dziwne bardzo w tym wszystkim jest to, że wyszło to po wymianie oleju. A może sprzedający dodał jakiegoś świństwa do oleju żeby te stukanie ucichło? W naszym kraju takie praktyki to coś normalnego. :wnerwiony: Myślę, że tak było i że kupiłeś moto od cwaniaka.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 września 2009, 09:03

Skończy się na kupnie drugiego silnika tym bardziej, że Kolega nie ma 2 biegu i panewek.... okazja to okazja ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 327
Rejestracja: 18 października 2008, 23:40
Lokalizacja: Wroclaw
Pochwały: 1
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2001

Post » 12 września 2009, 13:17

cziken929 pisze:to na pewno nie jest rozrząd ;)



podpowiem wam . czikas to taki szyderca ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 12 września 2009, 21:10

Wg mnie stuki nie mogły powstać po wymianie oleju.
Jest to niemożliwe!!!

Usterka musiała być już wcześniej, tylko ktoś ją dobrze zagłuszył...

Czy stary olej nie wydał ci się dziwnie podejrzany? Jakiś dziwny kolor, lepkość?
Porównaj go z nowym.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości