It is currently 18 November 2025, 15:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne stukanie po wymianie oleju

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 21 August 2009, 07:54

Miuchus wrote:I jeszcze takie jedno pytanie mam. Zakładając, że jest to jednak łańcuszek jak długo mogę jeździć z tym stukaniem? Tzn chodzi mi o to czy sie nie pogorszy albo całkowicie roz... do połowy września (wtedy mechanik ma wolny termin...)


Łańcuszek nie stuka, tylko grzechocze przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Jest to dźwięk trwający kilka sekund do momentu ustabilizowania obrotów. Stuk trwa ułamek sekundy i jest identyfikowalny.
Wykluczam łańcuszek. Gdyby stukał to pewnie już by się rozpadł. Poza tym nie spotkałem się nigdy ze stukającym łańcuszkiem. Możliwe byłoby to tylko wówczas, gdyby jedno ogniwo się uszkodziło lub zatarło, co jest niemożliwe wykluczając przypadki uszkodzenia mechanicznego przez osobę.

Jeżeli stuk jest słyszalny od tej właśnie strony to może coś z koszem sprzęgłowym. :027:

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 21 August 2009, 09:41

JacekJ wrote:czy możesz napisać na jakim oleju jeździłeś wcześniej, przed zmianą a jaką specyfikację API (np. 15W-40) mają oba te oleje (stary i nowy ?)
Jacek


Nie stety nie moge powiedzieć jaki olej był wcześniej, bo mam mojego fajera dopiero pierwszy sezon i nie mam pojęcia co poprzedni właściciel do niego lał.A nowy olej który wlałem to 10W-40 a dokładniej ten:
http://www.allegro.pl/item701148711_cas ... ocja.html/ CASTROL POWER 1 GPS 4T 10W40 4L


A co do łańcuszka to na to stawiał ten "szpec" u którego byłem. Z koszem sprzęgłowym to raczej nie bo nie ma różnicy na wciśniętym sprzęgle czy bez , a jak się dodaje gazu to dźwięk ucicha. Dodam jeszcze że dopóki silnik się nie rozgrzeje do jakichś 60 stopni jest cichutko.

Jak wklejacie link to napiszcie o co chodzi bo aukcja sie skończy i caly temat robi sie jak śmietnik
Last edited by Miuchus on 21 August 2009, 15:47, edited 1 time in total.

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 21 August 2009, 10:40

może napinacz łańcuszka... odkręć śrubkę centralną w napinaczu kluczem "8" i małym płaskim śrubokrętem naciągnij bardziej łańcuszek kręcąc w lewą stronę. Zwróć uwagę czy coś się zmieni i nie napinaj zbyt mocno bo będą słyszalne jak by to powiedzieć "jęki" łańcucha trącego po ślizgach.

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 21 August 2009, 10:57

banshee wrote:może napinacz łańcuszka... odkręć śrubkę centralną w napinaczu kluczem "8" i małym płaskim śrubokrętem naciągnij bardziej łańcuszek kręcąc w lewą stronę. Zwróć uwagę czy coś się zmieni i nie napinaj zbyt mocno bo będą słyszalne jak by to powiedzieć "jęki" łańcucha trącego po ślizgach.


Hehe wszystko pięknie ładnie, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to gdzie szukac tego napinacza :) Jestem kompletnie zielony w mechanice motocykla, więc jeśli byś mógł podać mi dokładną instrukcje co i ja (może nawet jakaś fota) był bym bardzo wdzięczny.

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 21 August 2009, 11:05

Image

Jak na foto - pod wężem od układu chłodzenia jest na wystającej częsci napinacza śrubka.

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 21 August 2009, 11:18

A to o to chodzi... To jak wczoraj byłem u tego mechanika to przy tym grzebał i jak przekręcał to nie było słychać jakiejś znacznej różnicy w stukaniu, więc to chyba nie będzie to.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 11 September 2009, 21:33

to na pewno nie jest rozrząd ;)
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 166
Joined: 02 September 2008, 09:11
Location: Świdnica
Points: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Year production: 1999

Post » 11 September 2009, 23:57

Mi to sie wogole wydaje jakby ci palil na 3 garach

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 12 September 2009, 07:11

Współczuję tego stukania. Miałem niedawno takie moto i silniczek chodził naprawdę przepięknie, jak szwajcarski zegarek. Osobiście bałbym się jeździć z takimi stukami i udałbym się do fachowca czym prędzej. Dziwne bardzo w tym wszystkim jest to, że wyszło to po wymianie oleju. A może sprzedający dodał jakiegoś świństwa do oleju żeby te stukanie ucichło? W naszym kraju takie praktyki to coś normalnego. :wnerwiony: Myślę, że tak było i że kupiłeś moto od cwaniaka.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 12 September 2009, 09:03

Skończy się na kupnie drugiego silnika tym bardziej, że Kolega nie ma 2 biegu i panewek.... okazja to okazja ;)
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 327
Joined: 18 October 2008, 23:40
Location: Wroclaw
Points: 1
Motocykl: CBR929
Year production: 2001

Post » 12 September 2009, 13:17

cziken929 wrote:to na pewno nie jest rozrząd ;)



podpowiem wam . czikas to taki szyderca ;-)

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 12 September 2009, 21:10

Wg mnie stuki nie mogły powstać po wymianie oleju.
Jest to niemożliwe!!!

Usterka musiała być już wcześniej, tylko ktoś ją dobrze zagłuszył...

Czy stary olej nie wydał ci się dziwnie podejrzany? Jakiś dziwny kolor, lepkość?
Porównaj go z nowym.

PreviousNext

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests