Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Elektrycznie zamykana tablica

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 21 listopada 2009, 16:04

I ten Twój projekt ma działać niby z siłownikiem od centralnego zamka?? Nie wiem ale jak dla mnie to szkoda zachodu bo ten siłownik po prostu się nie nadaje już wyjaśniam dlaczego. Siłownik uniwersalne nie mają żadnej blokady w skrajnych położeniach jeśli nie mają prądu. Żeby była taka blokada siłownik musi mieć cały czas prąd co moim zdaniem grozi spaleniem silniczka (prędzej czy później) który znajduje się w środku. W samochodzie siłowniki te sterowane są impulsami z centralki przy zamykaniu drzwi czyli dostają prąd przez np. ok 2 sek. ale jeśli Ty podłączysz tak tablice to ona się nie utrzyma w jednym położeniu jeśli siłownik nie będzie miał cały czas prądu. Siłownik porostu bez prądu chodzi lekko i nie jest w stanie utrzymać tablicy (tak mi się wydaje).
To już lepiej siłownik zastąpić sznurkiem- chcesz schować tablice to ciągniesz za sznurek, okręcasz o kierownice i ogień :diabel2:
Zbyszek

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 21 listopada 2009, 17:09

dokladnie taj jak piszesz Zbyszek juz przerabialem temat silownika od centralnego i sie nie nadaje o czym juz pisalem....

 
Posty: 74
Rejestracja: 18 lutego 2009, 16:39
Lokalizacja: sjz
Motocykl: 919mono, zx10r,b12R
Rok produkcji: 0

Post » 21 listopada 2009, 18:38

wczoraj widziałem takie cudo i opierało sie o mechanizm elektrycznych szyb

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 21 listopada 2009, 19:32

Już kiedyś pisałem w innym wątku na ten temat, mój ziomek miał zmontowany taki mechanizm w oparciu o wycieraczkę z ŁADY rotfl2: może nie jakiś high-tech ale działo szybko i niezawodnie :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 21 listopada 2009, 20:45

Można taki siłownik zastosować ale potrzeba jeszcze jakąś blokadę dodatkową, która zablokuje tablicę w danym punkcie. Wszystko da się zrobić, trzeba tylko troszkę pokombinować. Osobiście wybrałbym opcję z jakimś silnikiem od wycieraczek tak jak powyżej napisali koledzy :) Siłownik od centralnego nie dość, że ma krótki skok i trzeba odpowiednią dzwignię zastosować to na dodatek jego ruchy są dosyć energiczne. :)

W sc 57 zbyt dużo miejsca nie ma na takie mechanizmy i dlatego ja stosuję inną taktykę. Naciągam czarną skarpetkę na tablicę i tak jeżdżę. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 327
Rejestracja: 18 października 2008, 23:40
Lokalizacja: Wroclaw
Pochwały: 1
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2001

Post » 22 listopada 2009, 10:57

zbyszek007 pisze:I ten Twój projekt ma działać niby z siłownikiem od centralnego zamka?? Nie wiem ale jak dla mnie to szkoda zachodu bo ten siłownik po prostu się nie nadaje już wyjaśniam dlaczego. Siłownik uniwersalne nie mają żadnej blokady w skrajnych położeniach jeśli nie mają prądu. Żeby była taka blokada siłownik musi mieć cały czas prąd co moim zdaniem grozi spaleniem silniczka (prędzej czy później) który znajduje się w środku. W samochodzie siłowniki te sterowane są impulsami z centralki przy zamykaniu drzwi czyli dostają prąd przez np. ok 2 sek. ale jeśli Ty podłączysz tak tablice to ona się nie utrzyma w jednym położeniu jeśli siłownik nie będzie miał cały czas prądu. Siłownik porostu bez prądu chodzi lekko i nie jest w stanie utrzymać tablicy (tak mi się wydaje).
To już lepiej siłownik zastąpić sznurkiem- chcesz schować tablice to ciągniesz za sznurek, okręcasz o kierownice i ogień :diabel2:



taa albo linke metalowa i sobie od razu o glowe okrecac [przynajmniej na pytanie co 3 osoby czy masz linke na glowie jak jezdzisz bedziecie mogli odpowiedziec pozytywnie]

 
Posty: 45
Rejestracja: 12 marca 2010, 19:36
Lokalizacja: wgr
Motocykl: Było 954
Rok produkcji: 2003

Post » 01 czerwca 2010, 20:04

ja właśnie robię sobie mechanizm na silniczku od regulacji fotela samochodowego,działa w obie strony po zmianie polaryzacji,przenoszony przez linkę.Jakby ktoś chciał oddam za grosze 3 takie silniczki + linki
Wymiary 12x5x4cm
Załączniki
20100601.jpg

 
Posty: 129
Rejestracja: 23 marca 2009, 22:04
Lokalizacja: Bieniewic
Motocykl: 954RR
Rok produkcji: 2002

Post » 01 czerwca 2010, 21:50

ja bym był chętny na taki silniczek bo kombinowałe z siłownikiem od centralnego i średnio to działa :/ najbardziej by mi pasowało podbic do ciebie bo do wawy mam 15 min.drogi :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 27 stycznia 2010, 23:34
Lokalizacja: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Rok produkcji: 2012

Post » 01 czerwca 2010, 22:48

Ja w swojej byłej 954 zrobilem to sam..... oto link
http://www.youtube.com/watch?v=AJ8F45xk ... re=channel

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 01 czerwca 2010, 23:10

Pietrucha8112, jak masz to wykonane ?? bo bardzo ladnie, sprawnie i estetycznie wyglada ??
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 27 stycznia 2010, 23:34
Lokalizacja: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Rok produkcji: 2012

Post » 01 czerwca 2010, 23:17

było naprawde wiele problemów technicznych do rozwiązania,naprzykład o jakiej wartosci magnesów neodymowych użyć,tak,aby przy turbulenciach i szybkiej jezdzie tablica sie nie otworzyła,i żeby sie nie trzęsła na otwartej,koszt wszystkich materiałów wraz z zdalnie sterowaną centralką(bebechy pilota wsadziłem w miejsce gdzie w poprzednim modelu 954 z 2002 roku byłprzełącznik zmiany świateł,)estetycznie to i naprawde fajnie to wygladało....wyniósł mnie niecałe 100 zł...ale dużo pracy,teraz bedzież mniał lżej bo na gotowca,jak coś to jutro na priva moge ci napisac co i jak krok po kroku...

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 01 czerwca 2010, 23:21

Pietrucha8112, no to jak byś mogł bylbym bardzo wdzieczny i jak bys mial jakies foto z montarzu tego to tez bym prosil :)
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości