Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Amortyzator skretu Ohlins dla SC 57

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 01 kwietnia 2010, 00:01

:ooo: no tak do końca to ameryki to nie odkryłeś ale i tak pewnie zdaje egzamin

 
Posty: 15
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: jelenia g
Motocykl: 1000 rr
Rok produkcji: 2004

Post » 01 kwietnia 2010, 20:10

URL=http://img263.imageshack.us/i/17032010019m.jpg/][IMG=http://img263.imageshack.us/img263/7239/17032010019m.jpg][/IMG][/URL]



[IMG=http://img242.imageshack.us/img242/8296/20032010029.jpg][/IMG]

Podobne rozwiazanie zastosowano w aprilii rsv i suzuki gsxr.
Oraz w fireblade w specyfikacji superstock przygotowywanych przez ten kate chyba do 2006roku. I na tym rozwiazaniu sie wzorowalem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 266
Rejestracja: 24 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Oława,Wro
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000 RR orange
Rok produkcji: 2010

Post » 13 stycznia 2011, 00:23

ale nierozumiem poco Ci w rr-ce dwa amory skretu skoro jest oryginalny ktory daje rade na polskich drogach :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 100
Rejestracja: 14 grudnia 2008, 16:39
Pochwały: 2
Motocykl: cbr 1000 rr Sp
Rok produkcji: 2015

Post » 13 stycznia 2011, 07:43

domel strasznie problematyczny jesteś, jak byś miał kompleks małego ptaszka. A jeżeli chodzi o amorka to ciekawa sprawa.

 
Posty: 15
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: jelenia g
Motocykl: 1000 rr
Rok produkcji: 2004

Post » 15 stycznia 2011, 00:39

A kto powiedzial ze mam dwa amortyzatory skretu??
Oryginalny zdemontowalem,musze jeszcze wymyslec cos co wypelni "dziure" po oryginale.
A co do efektywnosci oryginalnego amorka to rzeczywiscie na szosie nie ma sie w sumie do czego doczepic.Niektorzy marudza ze ma za duze tlumienie ale na szosie tego nie wyczulem.
Szydlo z wora wyszlo w Assen i Spa Francorchamps.
W Assen na kombinacji zakretow Meeuwenmeer-Hoge Heide-Ramshoek a w Spa od zakretu Paul Frere do szykany a takze od Ster Gate-Raidillon-Les Combes mialem takie uczucie jakby ktos zaba chydrauliczna skrecil lozyska w glowce ramy.Trzeba bylo urzyc sporej sily zeby przerzucic moto z jednego zakretu w drugi zachowujac przu tym plynna linie jazdy.A na tych odcinkach trzeba jechac jak najplynniej.Przy predkosciach jakie sie tam osiaga na prawde nie masz ochoty mocowac sie z moto.
Tam wlasnie aktywne tlumienie(im szybcie jedziesz tym wiecej tlumienia czyli wieksza stabilnosc) zamiast pomagac jedynie przeszkadza.
W Fireblade HM PLANT z brytyjskich sbk a takze z maszyn TEN KATE wlascie z tego powodu usunieto oryginalny amortyzator.Chris Vermeulen mowil o tym otwarcie juz po kilku wyscigach.
A poza tym czy nie fajnie jest zrobic cos czego nie zobaczysz na innym firebladzie???
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 15 stycznia 2011, 11:12

Jak (HM Plant Ten Kate) teamy pakują 100.000 EUR w osprzęt to oczywiście biorą pod uwagę taki element jak nieliniowość tłumienia. Jednak w naszych warunkach 90% wejść w zakręt jest po dohamowaniu, więc tłumienie nie przeszkadza( szybka s-ka to nie winkiel) hihi: . JA się spotkałem z odwrotnym problemem tj. przy wyjściu z zakrętu tłumienie jest za małe i kierą majta na odciążonym kole. :/

 
Posty: 15
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: jelenia g
Motocykl: 1000 rr
Rok produkcji: 2004

Post » 15 stycznia 2011, 20:31

A czy regulowal Ci ktos zawieszenia??

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 16 stycznia 2011, 10:56

Jeśli to do mnie pytanie, to mam ustawione SAG-i pod wagę przez mechaniora z Honda Hornet Cup.

 
Posty: 15
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: jelenia g
Motocykl: 1000 rr
Rok produkcji: 2004

Post » 16 stycznia 2011, 13:13

Czesc Blazej33.
Sagi to nie wszystko chociasz jak napisales zawieszenia byly regulowane przez kogos kto sie na tym zna i pewnie tlumienie na dobiciu i odbiciu tez wyregulowal.
Na poczatku jezdzilem z fabrycznymi ustawieniami ale dosc szybko przekonalem sie ze cos nie gra.Pozniej ustawilem zawieszenia wedlug wskazan dziennikarzy z ang.pisma Performance Bike:
Widelec

Napiecie sprezyn maksymalne (wkrecanie)

Tlumienie przy dobiciu
2,25 obrotu od maksymalnego
Tlumienie przy odbiciu
2,25 obrotu od maksymalnego

amortyzator
sprezyna
6 pozycja od najtwardszego
tlumienie przy dobiciu
14 obrotow od maksymalnego
tlumienie przy odbiciu
3,75 obrotu od maksymalnego

Na koncu testu dziennikarze stwierdzili ze zeby calkowicie zbalansowac przod z tylem (SAG) potrzebna jest wymiana sprezyn w widelcu bo originalne sa za miekkie :027: .
Jesli bys probowal tych ustawien to skontroluj i zapisz poprzednie ustawienia.Jesli nowe ustawienia nie bede Ci pasowaly zawsze mozesz wrocic do poprzednich.
Jesli nie smigasz po torze lub nie masz zbyt ciezkiej reki powinno byc O.K .
A jezeli zdecydujesz sie na wymiane sprezyn w widelcu(a warto) to zabawe z regulacja przodu i tylu musisz zaczas od nowa :diabel2:

Poprzednia

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości