Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

filtr powietrza sc 57b

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:52
Lokalizacja: nowa sól
Motocykl: GSXR 1000 K7
Rok produkcji: 0

Post » 15 marca 2010, 15:45

Witam..
Zdecydowanie popieram zdanie blazeja..
Zalozylem K&N w zeszla zime w serwisie, w tym roku mialem kilka drobnych rzeczy za ktore sam nie chcialem sie brac no i przy okazji poprosilem o wyczyszczenie filtrow..
Gosc powiedzial mi ze nawet warto dwa razy w roku je czyscic w tym modelu poniewaz syf z kola wpada przez wloty powietrza. Obok stal fire z 2005 i byla ta sama sytuacja..

Nie wiem jak ktos wyliczyl ze 6 lat zeby sie zwrocily, filtry powinno sie sprawdzac po kazdym sezonie..Motor musi "oddychac";) Ale oczywiscie wybor nalezy do Ciebie, jezeli planujesz szybko zmienic moto to mozesz przyoszczedzic i zalozyc zwykle..
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 15 marca 2010, 16:03

Filtry wymienia się w zależności od przebiegu. Jeśli robisz w sezonie 30 tyś to oczywistym jest że co roku trzeba je wymienić. Jeśli jednak zrobisz 5 tyś to śmiało 3 sezony przelatasz. Jeśli walicie dużo kilometrów to oczywiście, że K&N będą bardziej opłacalne. Ja jednak opisałem swoją sytuację bo wiem ile robię kilometrów rocznie i niech w serwisach głupot nie gadają, że po 5 tyś trzeba filtr wymienić. Wszystko zależy ile robi się kilometrów. Jeśli wyjdzie tak, że jakimś cudem napukam ich więcej to wymienię po 2 sezonach. :)

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 15 marca 2010, 20:10

a ja słyszałem że K&N nie nadaje się na drogę ponieważ wiadomo w jakich warunkach się jeździ: pył kurz itd a filtry podobno zwiększają moc. Dlaczego? a no dlatego że przepuszczają więcej powietrza. Jest jedna wada tego filtra. Jak spojrzycie przez niego pod słońce to się przekonacie.

 
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:52
Lokalizacja: nowa sól
Motocykl: GSXR 1000 K7
Rok produkcji: 0

Post » 15 marca 2010, 20:30

chanboard
Ja w sezonie robie okolo 12-15 tys..
Przede wszystkim nie pisz ze gadaja glupoty w serwisie bo nie wiesz co za osoba pracuje w serwisie i jaka posiada wiedze..
Normalne na forum, podpowiadasz komus cos co wiesz a i tak sie wpada w przepychanki slowne - kto ma racje itd...mi na twoim motocyklu nie zalezy wiec wogole sobie nie wymieniaj i nie czysc jak masz taka zachcianke..

W tym wypadku rozwiazanie jest na to bardzo proste..Tak samo jak pilnujesz poziomu oleju, czy sprawdzasz klocki hamulcowe to sprawdz w sezonie jak wyglada filter..nic cie to nie kosztuje, jezeli bedzie brudny to wymienisz jezeli nie to sprawdzisz kiedy indziej znowu..mysle ze na tym mozna skonczyc ta dyskusje..kazdy ma prawo do swojego zdania i najlepiej przekonac sie na wlasnym przykladzie, kto wie moze rzeczywiscie filter starczy ci na kilka sezonow..

Ogolnie zachecam wszystki rowniez do lektury co sie dzieje jezeli motocykl nie 'oddycha' czyt. jak sa brudne filtry..
Pozdrawiam..

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 marca 2010, 21:33

Inspekcja i ocena filtra powietrza jest zalecana przez producenta przy określonym przebiegu. Mechanik czy teś właściciel sam decyduje o konieczności wymiany czy też mycia i nasączania w przypadku filtrów wysokoprzepustowych mokrych. Nie ma reguły ile dany filtr "wytrzyma" bo jeździ się przecież w różnym natężeniu zapylenia. Inaczej zachowuje się filtr w systemie doładowania dynamicznego a inaczej ssący przez snorkele wciśnięte za ramę. Panowie nie popadajcie w skrajności i nie kłućcie się o tak banalne rzeczy. Akurat w 1000RR są dość pokaźne armaty których powierzchnia filtrowania przewyższa trzykrotnie powierzchnię filtrowania np. w gixerze kilo, więc nie ma co rzucać brązem w stringi po przejechaniu 5kkm ze strachu, że silnikowi zabraknie powietrza do oddychania :027:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 12
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 09:06
Lokalizacja: italy
Motocykl: CBR 1000 RR
Rok produkcji: 0

Post » 15 kwietnia 2010, 09:34

Na dniach bede zmienial filtry w 1000 rr i spytalem w serwisie jakie by mi doradzily,K,N i BMC mi odradzily i zaproponowali filtr Gabkowy,powiedzieli ze sie lepiej sprawuje?
Co wy o :027: tym sadzicie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Post » 16 kwietnia 2010, 09:25

diobol pisze:a ja słyszałem że K&N nie nadaje się na drogę ponieważ wiadomo w jakich warunkach się jeździ: pył kurz itd a filtry podobno zwiększają moc. Dlaczego? a no dlatego że przepuszczają więcej powietrza. Jest jedna wada tego filtra. Jak spojrzycie przez niego pod słońce to się przekonacie.


i ja również słyszałem, że K&N jest polecany do latania po torze ale niekoniecznie do codziennej eksploatacji. Mniejsze opory przepływu powietrza przez warstwę filtrującą są mile widziane w sporcie wyczynowym, gdzie liczy się każde 0,5 KM, ale nie na ulicy ! hihi:
W sporcie ważne aby zawodnik pierwszy dojechał do mety :brawo: a w razie awarii na kolejny wyścig dostanie nowy silnik. :one:

Jak mnie przekonywano - te mniejsze opory są okupione nieco słabszą filtracją co powoduje, że drobiny kurzu (krystaliczny krzem) itp. dostają się jednak do komory spalania i przyczyniają się do większego zużycia elementów pracujących.
Filtry papierowe są ponoć nieco skuteczniejsze i lepiej zatrzymują kurz uliczny, choć stwarzają też nieco większe opory przepływu.
Ponadto, mycie filtrów K&N nie powoduje powrotu do pełnej sprawności z czasów ich nowości. Gdyby tak było to można by je myć wielokrotnie a nie tylko 2 razy i do kosza. :ooo:

Osobiście stosuję filtry papierowe i wymieniam co sezon a robię ok 12-15 kkm rocznie.
Na początku sezonu franek oddycha pełną piersią :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 16 kwietnia 2010, 13:51

JacekJ pisze:Ponadto, mycie filtrów K&N nie powoduje powrotu do pełnej sprawności z czasów ich nowości. Gdyby tak było to można by je myć wielokrotnie a nie tylko 2 razy i do kosza. :ooo:

pierwszy raz slysze ze filtry K&N po 2 razach wyrzuca sie do kosza... :o W kazdym swoim sprzecie mialem k&n i zawsze bylem zadowolony, w ogolnym rozrachunku wychodzi taniej niz zwykly (przy zalozeniu ze nie sprzedajesz sprzeta po roku :P ) a daje wiecej mocy w parze z sportowym wydechem, pc itd
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2010, 18:05 przez Tytus, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 72
Rejestracja: 29 lutego 2008, 16:20
Lokalizacja: Świebodzi
Pochwały: 3
Motocykl: CBR1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 kwietnia 2010, 18:04

Tytus może oni je dmuchaja sprężonym powietrzem.
Ja swoje K&N myłem juz chyba z 6 razy i są jak nowe.

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 16 kwietnia 2010, 18:15

Witam!!
Dokładnie !!! Jakaś bzdura .... Po raz kolejny wychodzi elokwencja "Panów z serwisu" .. :brawo: rotfl2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Post » 19 kwietnia 2010, 13:48

sorka, nie chcę rozpowszechniać jakiś bzdur, ale tak mi powiedziano, że filtr K&N nadaje się do 2-3 krotnego mycia. Tym bardziej więc nie widziałem sensu jego zakupu.
Cieszę się, więc, że to zostało wyjaśnione.

Ponieważ wyłożenie kasy na nowy filtr K&N wyszczupla znacznie portfel to wolałem już stosować papierowe - 150 pln na sezon i po kłopocie . A wymiana załatwia temat i nie trzeba kupowac jeszcze kosmetyków do mycia filtra.

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 20 maja 2008, 23:24
Lokalizacja: Leżajsk/Wiedeń
Pochwały: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Rok produkcji: 2012
Samochód: A5

Post » 18 lutego 2012, 15:35

odświeżymy temat lekko, zbliza sie wiosna powoli, wiec zdecydowałem na zakupienie juz teraz filtrów. powietrza i oleju. znalazłem na allegro kolesia który za zestaw filtrów z przesyłką 2xfiltr powietrza i 1xfiltr oleju oczywiscie wszystko K&N wziął 405zł z wysyłką. Powiedział mi ze ma wszystko drożeć na dniach od zestawów napędowych po filtry itd. poniżej link
allegro filtry K&N

Na stronie louis'a filtry samego powietrza to koszt ponad 500zł... Nie zamierzam sprzedawac moto przed najblizsze 2 - 3 sezony wiec mysle ze sie opłaciło.
pozdrawiam!

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości