Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 14:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

awaria sprzęgła (?) - potrzzebuję porady

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 13:30
Lokalizacja: tomaszoof
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2001

awaria sprzęgła (?) - potrzzebuję porady

Post » 11 maja 2010, 11:13

koledzy!!

podczas "niefortunnego" palenia gumy na moim własnym weselu, moją własną niulą :) dałem dupy po maksie (stres, stres i jeszcze raz stres) i choć laczka zjarałem aż miło to przy okazji chyba (na 99%) zarżnąłem sprzęgło..

to są moje własne domysły, bo z mechaniką motocyklową mam tyle wspólnego co giertych z woodstockiem, więc wybaczcie "żółtodziobostwo" i banalne pytania..

jestem praktycznie w 100% pewny, że sprzęgło się zaczęło ślizgać - objawia się to faktem, że po prostu obrotu rosną a przyspieszenia brak, dopiero po chwili obroty spadają powoli i moto przyspiesza - jak łagodniej doda się gazu to można wykorzystać moc ale nie ma takiego pierdo**** (na gume idzie baaaaaaardzo ciężko i nieobliczalnie potrafiąć wystrzelić z wysokich obrotów.. aha, oczywiście z gazu, sprzęgła nigdy nie dotykam przy gumowaniu).

dodam, że sprzęgło w moim moto nie było wymieniane bodajże NIGDY - a w końcu sprzęt ma już 9 lat (w moich łapkach od ponad 3) i przebieg ok. 53 tyś

teraz pytanie - co należy zrobić aby wymienić sprzęgło szybko, dobrze i w miarę tanio? tzn. co muszę kupić NA PEWNO, a co sprawdzić przed zakupem? nie będę robił tego ja, bo mam dwie lewe ręce, a mój mechanik który zna motocykl od najmniejszej śrubki (pytam się Was drodzy koledzy, bo kawałek drogi do mechanika mam, dlatego też chciałbym do niego pojechać z gotowymi elementami do wymiany i od ręki to zrobić).

za każdą odpowiedź z GÓRY DZIĘKUJĘ

pozdrawiam
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS

Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 19 maja 2009, 16:03
Lokalizacja: Oberschle
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 11 maja 2010, 11:41

mialem cos kiedys podobnego w suzuki rf600 te same obiawy 100% sprzeglo wiec od razu kupilem nowe tarcze sprzeglowe
po rozebraniu okazalo sie ze tarcze sa w b.dobrym stanie polecialo cos w rodzaju lozyska kulkowego poprostu kulki sie rozsypaly
najlepiej rozebrac i zobaczyc co go boli

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 11 maja 2010, 12:44

witam objawy , podobne do zjaranego sprzęgła ale tak jak napisał kolega nie można wykluczyć i czegoś innego , jak okaże się ze to padły przekładki i tarcze mogę sprzedać Tobie w dobrej cenie kompletne(t.j. tarcze przekładki docisk) sprawne sprzęgło z mojego fajera

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 13:30
Lokalizacja: tomaszoof
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2001

Post » 11 maja 2010, 13:17

a ile ten fajer miał najechane kolego przed wyjęciem z niego tych elementów ?

i jaka cena za całość ?
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 11 maja 2010, 13:21

sprawdz pw

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 11 maja 2010, 13:51

Kiedys też tak załatwiłem swoją VFR-kę i wtedy do wymiany były tarczki. Przekładki ocalały. Więc chyba nie zdjagnozujesz przed rozebraniem.
Powodzonka.

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 11 maja 2010, 15:19

gogo słuchaj nie ma co się oszukiwać 9 lat już przyszedł czas zajrzeć tam rotfl2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 13:30
Lokalizacja: tomaszoof
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2001

Post » 11 maja 2010, 15:57

oczywiście, że przyszedł czas - ale ja wolę się najpierwej upewnić, cobym jakiejś głupoty nie wykonał - szkoda czasu, nerwów i pieniędzy ;)

dziękuję wszystkim za odpowiedzi - jeśli mam na coś uważać przy wymianie to proszę o wskazówki.

jak już się z tym uporam to wpiszę tu w tym temacie co i jak.

pozdro !!

ps. (pogoda jest, latać się chce, a sprzęt niesprawny :( )

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 10:29 am ]
diagnoza - spalone przekładki, tarcze praktycznie bez zastrzeżeń...

sprężyny trzymają parametry określone w serwisówce

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:17 am ]
sprzęgło wymienione (dzięki volvosan za transakcję :) ), niula CENZURA aż miło więc banan od ucha do ucha :)

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 4:42 pm ]
wiecie co... przedwczesne były moje radosne okrzyki. kupiłem kompletne sprzęgło, co prawda używane (od kolegi volvosana z forum) i po wymianie zdawało mi się, że jest OK aż do dzisiaj...

1 i 2 bieg - bez zastrzeżeń, z jedynki idzie na gume jak wściekła (tak jak było wcześniej).. natomiast na 3,4,5 i 6 biegu obojętnie z jakich obrotów jak odkręce manete raptownie i do końca to znowu objawy podobne do wcześniejszych - obroty wskakują w góre wartości motocykl powoli przyspiesza, po chwili gdy obroty spadną (nie odejmuje ręki z manetki) - zaczyna przyspieszać mocniej.. nie ma przysłowiowego "CENZURA", za które tak kocham ten motocykl..

co to może być ? wygląda na sprzęgło, ale sam już nie wiem.. może jakieś podpowiedzi ?

ps. kolega volvosan twierdził, że śmigał na tym sprzęgle i nie miał z nim żadnych problemów..

HELP!

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 10:44 am ]
poprawka - pomogła regulacja linki - gra i huczy aż miło :)

wreszcie ten motocykl jeździ tak jak powinien !!
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość