Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Znowu alternator i regulator

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 66
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Znowu alternator i regulator

Post » 10 maja 2011, 20:37

Wiem, że tematów było sporo, ale jakoś nie mogłem się tego doszukać i dla pewności zapytam.
Będę montował nowy alternator ( poprzedni poszedł z dymem).
Czy może mi go trafić jeżeli mam uszkodzony regulator?
Jeżeli tak, to czy mogę jakoś sprawdzić regulator bez odpalania moto?
Z góry dzięki.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 10 maja 2011, 20:40

Sprawdz tez dokladnie aku czy nie ma zwarcia na celach itp tak dla pewnosci bo moglo od tego sie zjarac
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 66
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 10 maja 2011, 21:54

W sumie, nie sprawdzałem, poprzedni właściciel twierdzi, że aku nowy.
Jak mogę sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia? ( akumulator bezobsługowy, jakiejś badziewnej firmy).

Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 29 września 2010, 19:45
Lokalizacja: Pruszcz G
Motocykl: CBR1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 10 maja 2011, 22:13

Sporo już o tym było ale może się komuś przyda.
Można sprawdzić działanie samego regulatora ale musisz zbudować układ na stole. Trochę z tym roboty. Sprawdzałem tak reg z 1000RR. Autotransformator należy podłączyć do dwóch z trzech przewodów tych które przyłącza się do alternatora. W tym obwodzie musisz umieścić amperomierz żeby w czasie regulacji napięcia coś nie poszło z dymem i oczywiście woltomierz. Na drugi koniec regulatora podłączamy akumularor pamiętając o biegunowości. Rownolegle z aku trzeba podłączyć regulowany rezystor lub 1-2 żarówki z moto i woltomierz na akumulatorze, jak ktoś ma to można wpiąć amperomierz na prąd stały - i z grubsza układ jest.
Zwiększamy stopniowo napięcie a autotransformatorze, układ zaczyna działać chyba przy kilkunastu woltach i obserwujemy przyrządy jeżeli duży prąd na amperomierzu a napięcia ładowania na aku brak to coś nie gra. Normalnie powinno napięcie rosnąć na aku do około 14,2 -- 14,5.
Zabawy trochę z tym jest, ja tak robiłem pierwszym alternatorze. Za drugim razem :wnerwiony: po przewinięciu przyjąłem sposób uproszczony:
- alternator zainstalowany w moto i reg odpięty
- odpalam moto i wykonuję 3 pomiary woltomierzem ~ pomiędzy 3 przewodami wychodzącymi z altka - powinno być równo po około 30V, po przygazowaniu z dwa razy tyle
- moto zgaszone podpinam reg i aku, przy podpinaniu aku nie powinno nic iskrzyć, chyba że uszkodzony reg
- gdy wszystko podłączone w układzie normalnym do aku podłączam woltomierz
- aby altka nie przewijać ponownie po odpaleniu moto dokonujemy szybkiej oceny napięcia na woltomierzu i każdy w takiej sytuacji chciałby zobaczyć około 14,1 -- 14,5V.
Myślę, że nie powinno to trwać dłużej jak kilka - kilkanaście sek.
To tyle z moich prywatnych doświadczeń.
Świat przez wizjer kasku wygląda zupełnie inaczej.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 10 maja 2011, 22:17

to jak jakis badziew to mozesz tego sie spodziewac ze jest zlom alenie jest to powiedziane i mogl takie cos Ci zrobic najlepiej podjechac do jakiegos mechanika lub jakiegos sklepu co takie cos maja i moga to sprawdzic
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 66
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 10 maja 2011, 22:27

Tęks.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 10 maja 2011, 23:04

bratmakar pisze:Sporo już o tym było ale może się komuś przyda.
Można sprawdzić działanie samego regulatora ale musisz zbudować układ na stole. Trochę z tym roboty.


etam, nie trzeba budować żadnego układu, wystarczy miernik i pomiar rezystancji pomiędzy pinami według schematu - poniższy jest od sc33 , ale w 44 będzie to samo.

Podobnie sprawa ma się jeśli chodzi o altek, nie trzeba odpalac moto i sprawdzac napięcia chociaż tak też można - ale po co?, wystarczy pomiar opornosci (musi być od 0,1 do 0,3 ohma pomiedzy kazdym z przewodów) a do tego test na przebicie na mase i wszystko jest jasne.
Załączniki
reg.JPG

Awatar użytkownika
 
Posty: 59
Rejestracja: 08 lipca 2010, 11:17
Lokalizacja: PL
Motocykl: CBR 929 RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 11 maja 2011, 05:00

No i proszę, można? Bardzo ładnie, pewnie wielu przyda się taki schemat. Od siebie dziękuję. A taki test przebicia na masę jak wygląda?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 11 maja 2011, 16:26

Sprawdza sie przejscie pomiedzy kazdym z pinów i masą , jeśli jest przebicie to uzwojenie upalone.

Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Rejestracja: 04 października 2009, 21:49
Lokalizacja: Włocławek
Motocykl: Honda CBR 929 Fire Blade
Rok produkcji: 2001

Post » 23 kwietnia 2013, 10:05

U mnie po raz kolejny padł altek. Za pierwszym razem wymieniłem regulator, potem przewijałem altka.

Tym razem, zamówiłem oryginalny, nie przewijany ale od 954 - ponoć taki sam. Wykonałem pomiary regulatora jak w schemacie powyżej. Jest zupełnie inaczej niż w SC33. Z regla wychodzą 2 złącza. Jedna 3pinowa wtyczka jest podłączeniem alternatora, druga 4 pinowa idzie miedzy innymi do aku. Stosując metodę pomiaru rezystancji pomiędzy wyjściem z wtyczki na altka a drugą wtyczką oporność jest rzędu:

- na 2 pinach około 23k
- na 2 pozostałych około 50k.

Jako że nie znalazłem w necie dokładnie jak powinno być skoczyłem do kumpla (u niego wsio jest sprawne-też SC44) i dokonałem tych samych pomiarów. Wyniki były identyczne, czyli regle u mnie jest okey.

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2013, 17:28

moze masz juz za słaby akumulator i altek siada przy nim... mialem to w zeszlym sezonie ....chociaz jak w tym sezonie tez myslalem ze znow altek a okazalo sie ze aku byl na smietnik ..
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 23 kwietnia 2013, 23:47

altek w 954 ma inne wymiary niz 929--nie pasuje!!!!!!!

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości