Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 04:43

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

CBR 929 stuka, puka, w silniku pomiędzy 2-4 tyś obrotów

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 8
Rejestracja: 21 stycznia 2012, 19:07
Lokalizacja: UK
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

CBR 929 stuka, puka, w silniku pomiędzy 2-4 tyś obrotów

Post » 10 kwietnia 2012, 13:23

Witam,
jak w temacie. Mojego czorta zaczęły męczyć dziwne odgłosy dochodzące z serducha.. Na zimnym silniku jest cisza ale jak temeratura skoczy ponad 90c zaczyna pukać :/. Słychać to tylko pomiędzy 2 i 4tyś obrotów, także podczas jazdy. Podczas sprawdzania odgłosów stetoskopem najbardziej słyszalne pukanie dochodziło z okolicy miski olejowej i im wyżej tym odgłosy zanikały. Silnik chodzi jak należy nie stracił mocy, kontrolki sie nie palą.... Załączam link do video: http://youtu.be/N901FsGZP30 . Spotkał się ktoś z czymś takim? Proszę o wasze sugestie i opinie w końcu co kilka głów to nie jedna :) AHA na koniec dodam tylko że zmieniłem olej i nie było w nim żadnych opiłków itd, czysty jak łza.

Pozdrowki
M

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 22:07
Lokalizacja: Włoszczowa
Motocykl: honda cbr929/cbr600f3/xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 10 kwietnia 2012, 18:08

Ja bym zaczął od sprzegła,moze łozysko na docisku albo na koszu,zobacz czy jest róznica jak wciskasz sprzegło,przyczyn moze byc kilka,ale najlepiej isc po najmniejszej lini oporu.Jesli penewka to nie ma co gazowac zeby jej nie obruciło ale powinna zacząc mrugac kontrolka ale nie koniecznie odrazu...przytkaj tłumik jakąs szmatą ale tak zeby spaliny mogły jeszcze przeleciec wtegy owiele lepiej słychac silnik.Ale takie pytanko.Moto teraz kupiłes i oliwe zmieniłes cz jak to było?Bo poprzednik mógł jakiegos doktora ci gratis dodac do oleju na wyciszenie;)
mario

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 10 kwietnia 2012, 19:54

Hmm powiem Ci ,że jak dla mnie to ogólnie nawet bez przegazowania silnik strasznie brzydko pracuje. Tak jak poprzednik mówi sprawdź kosz sprzęgłowy, zawory kiedy regulowałeś? Możesz oliwe zleć do jakiejś miski i poszukać czy nie ma opiłków.. A jak nie ogarniasz tematu to lepiej prowadź ją od razu do speca..

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 10 kwietnia 2012, 20:48

Coś na zawory i rozrząd to nie wygląda. Jak najszybciej zdjąłbym pokrywę sprzęgła i miskę olejową i tam poszukał.

 
Posty: 8
Rejestracja: 21 stycznia 2012, 19:07
Lokalizacja: UK
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 11 kwietnia 2012, 01:40

Moto kupiłem z tymi odgłosami i w dobrej cenie. Wciśnięcie sprzęgła nic nie daje. Zaworki sprawdzone a rozrząd to nie jest na bank. Stuki dochodzą z dołu silnika i tylko po osiągnięciu 90 stopni C. Jak znajdę chwilkę to zajrzę pod miske i sprzęgło i może uda się coś ustalić... Dodam tylko że moto będę próbował naprawić w celach edukacyjnych :dance: więc w razie "W" jakby miał ktoś sprawny piecyk na sprzedaz to proszę o kontakt. Będę relacjonowal swoje poczynania. Jak ktoś miał podobny problem niech wtrąci swoje 3 grosze. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
M.

Mały update... Zdjąłem pokrywe sprzęgła i znalazłem mały luz na pompie oleju oraz na jednym ze ślizgaczy z resztą sami zobaczcie http://youtu.be/lCE7Z1dwTOo . Wyczytałem gdzieś przypadek, że hałasowała pompa wodna która z resztą, jak mi się wydaje, łączy się z pompą oleju (jak się mylę to proszę poprawić). Zajrzałem do miski olejowej i żadnych opiłków nie widać. I tu moja prośba do ludzi co mają taki silnik gdzieś na pułce lub ze zdjętą pokrywą sprzęgła - zerknijcie jak to wygląda u was i dajcie znać co i jak. Samo sprzęgło wygląda ok i zaraz po sprawdzeniu pompy wodnej zabiorę się za jego demontaż :) Tymczasem pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 22:07
Lokalizacja: Włoszczowa
Motocykl: honda cbr929/cbr600f3/xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 11 kwietnia 2012, 19:11

moze byc panewka,jak olej sie rozgrzeje jest rzadki i juz tak nie uszczelnia i moze zacząc stukac,no ale to jest kot w worku i wielka niewiadoma.A dobre serce bedzie ciezko znaleźć...
mario

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 11 kwietnia 2012, 19:52

Hmm zastanawia mnie ta zębatka pompy oleju. Łańcuszek na niej napewno ma mieć luz, on nawet wydaje się za duży ale tak ma być. Natomiast nie wiem jak z tą zebatką, szkoda, że u siebie nie sprawdziłem, bo troche w tym grzebałem przez zime.

Co do ślizgu łańcucha rozrzadu, to tam nigdy nie będzie na sztywno i wg mnie to nie jest Twoim problemem.

 
Posty: 8
Rejestracja: 21 stycznia 2012, 19:07
Lokalizacja: UK
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 kwietnia 2012, 13:07

mały update:
zakupiłem używaną pompke olejową i też ma luz wiec zakładam że tak ma być :) jedyne nieprawidłowości które udało mi się znaleźć to źle złożone sprzęgło... wszystkie tarczki sa identyczne i brakuje "judder springs" przy ostatniej tarczce. Poskładam wszystko jak należy i napisze czy pomogło (mało prawdopodobne) :) AHA jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie na łączeniu pompy oleju i wody jest spory luz ale zbadam to dopiero jak odpale maszyne :)

Link do ekstra stronki z częściami na wyciągnięcie ręki (tylko UK)
http://www.hondaoriginalparts.com

Pozdrawiam
M

[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 4:20 pm ]
witam ponownie zainteresowanych,
to jednak panewka/i stukają. Będę chciał to naprawić pomimo że wiele osób twierdzi że nie ma sensu... Kupie wał z panewkami i wymienie całość :P . Dam napewno znać jak poszło.
Pozdrawiam
M

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 28 kwietnia 2012, 18:51

I ja w temacie dopytam bo w moim też coś zaczęło stukać i pukać, najlepiej słychać jak się rozgrzeje. A mianowicie odgłosy dochodzą bardziej po prawej stronie silnika i na dole. Odgłos jakby panewek do 4 tys. na wolnych obrotach też słychać a przy większych to tylko wydech bo pewnie zagłusza. Więc moje pytanie do znawców tematu jest jakaś szansa że to coś innego? Bo odgłosy bardzo podobne do panewek, tak jakby przedmuchy powietrza, takie furgotanie słychać itp. Robiłem "test na panewki" i oliwiara nie świeci, jak kupowałem piec to po odkręceniu misy wszystko było ok, żadnych opiłków, a sam na gumie nie latam i moja cebra czerwonego pola chyba jeszcze nie widziała bo nie katuje ostro. Jak ktoś spotkał się z podobnymi objawami to nie da znać, bo jak to panewy to do lasu i sznur na łeb bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 28 kwietnia 2012, 19:58

Nowy pisze:... bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.


no NIEZLE,
czesciej zmieniasz silniki w 929 niz inni opony, czy to sa az tak cienkie silniki czy to ty je tak "zajezdzasz"?

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 28 kwietnia 2012, 21:46

istnieje takie coś jak EXUP.czy coś w podobie?sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 29 kwietnia 2012, 07:53

PS BXL pisze:
Nowy pisze:... bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.


no NIEZLE,
czesciej zmieniasz silniki w 929 niz inni opony, czy to sa az tak cienkie silniki czy to ty je tak "zajezdzasz"?


no przeciez napisal ze silniki nie widza czerwonego pola u niego bo delikatnie lata :clap:
pewnie sie rozsypuja od stania w garazu :P

co do odglosow to moge sie mylic ale odglosy pukania powinny przyspieszac wraz z rosnacymi obrotami.Chodzi mi o ewidentne panewki.wiec jesli pukanie jest jednostajne bez roznicy czy obroty sa zwiekszane to szukalbym przyczyny przy czyms innym.Dobrze ci kolega radzil sprawdz moze ustawienia exupa i naciag linek bo to moze one powoduja klepanie klapka w ukladzie wydechowym.Powoduje to dziwne i dosyc glosne metaliczne odlgosy.Mialem pdobnie ale glownie jak odapalem moto zimne - zginelo po regulcji exupa.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości