Sportowy filtr i gaĽniki SC28

Opis/montaż Sportowy filtr i gaĽniki SC33 CBR900RR 1996-1999

wyświetlono: 19252 razy



Przyszedł czas aby zajrzeć mojej ślicznej w układ zasilania. Miała nieco nie równe wolne obroty i cos tak powyżej 270 km/h zbierała się już słabo.
W sumie nie wiedziałem co w niej siedzi, książka napraw którą dostałem wraz z motocyklem mówiła ze ostatni przegląd był zrobiony 10 tys km temu wiec warto obadać maszynę.
Zdjąłem wiec zbiornik celem zerknięcia w filtr powietrza, no tak jeszcze oryginalny Hondy dość mocno zabrudzony - trzeba wymienić.

filtr powietrza SC33 CBR 900RR
Pod filtrem gaĽniki nie wyglądają na zbyt czyste, widać czarny nalot - wygląda na to ze motocykl gdzieś sporo stal nieużywany. Postanowiłem przeczyścić gaĽniki. Zacząłem się rozglądać za środkiem który mi w tym pomoże. W ofercie Motul'a znalazłem złoty środek do czyszczenia gaĽników - Motul Carbu Clean

środek do czyszczenia gaĽników SC33 CBR 900RR
Zaciekawiony wziąłem go do reki bo z reguły w takie złote środki nie wierze. Z instrukcji obsługi i krótkiego opisu wynikało - środek silnie drażniący o bardzo mocnym działaniu, usuwa nagar, wodę i udrażnia dysze. Sposób użycia - wyciągnąć filtr powietrza, rozprowadzić środek we wlotach powietrza do gaĽników, odczekać 10 minut, odpalić silnik, odczekać 5 min i wstrzyknąć kolejna dawkę trzymając pracujący silnik na średnich obrotach. Postanowiłem spróbować.
Koszt takiej puszeczki specyfiku to 21 pln.

czyszczenie gaĽników SC33 CBR 900RR czyszczenie gaĽników SC33 CBR 900RR
Faktycznie już przy pierwszym użyciu z gaĽników zniknął czarny nagar, odpaliłem silnik aby wypalił pierwsza edycje środka po czym przystąpiłem do drugiego kroku czyli wtryskiwania środka na chodzącym silniku. Specyfiku nie żałowałem. Po krótkiej chwili sprawa załatwiona - gaĽniki wyczyszczone od strony filtra powietrza. Ale co ze strona od zasilania układu w paliwo?! Ano jest jeszcze taki środek jak Motul Fuel System Clean, zalewany do paliwa jednak nie będę go jeszcze używać gdyż i tak będę rozbierać gaĽniki aby zamontować sportowe dysze.
Widać wyraĽnie jak działa środek, zebrał i skroplił wodę z układu - może teraz ona spokojnie odparować. GaĽniki odzyskały swój aluminiowy kolorek. Ponieważ trzeba poczekać na odparowanie wody resztę przeglądu zostawiam na następny dzień.

po czyszczeniu gaĽników SC33 CBR 900RR po czyszczeniu gaĽników SC33 CBR 900RR
Użytego specyfiku wystarczy spokojnie na jeszcze jedno czyszczenie.

Kolejnym krokiem jest wymiana filtra powietrza - skoro mam już czyste gaĽniki to szkoda zakładać stary filtr.

No i do wyboru jest kilka opcji.

1. Założyc oryginalny filtr powietrza garaz (350 pln)
2. Założyć tani zamiennik oryginalnego filtra (Hiflo - 89 pln)
3. Założyć sportowy filtr powietrza

RozpatrujÄ…c za i przeciew zdecydowalem sie jednak na sportowy filtr powietrza.
I tu do wyboru miałem dwie firmy K&N markę znaną z wielu opowieści, przecież każdy szanujący się motocyklista ma kozackiego K&N pod zbiornikiem i mniej znaną w Polsce firmę Pipercross. K&N'a chyba każdy dobrze zna - masz K&N'a to na bank masz najlepszy filtr - gówno prawda! Filtry K&N sa produkowane w technologii bawełnianej! całość powleczona siatką aluminiową i zapakowana w plastykowy plaster. Faktycznie wzrasta przepustowość powietrza oraz dostarczonego do układu jego ilość, jednak mało kto wie ze wzrasta równiez ilość przedostających sie przez niego zanieczyszczeń i dość mocno w porównaniu do fabrycznego filtra. Wnioski nasuwają się same - filtr trzeba częściej czyścic a i gaĽniki więcej syfu przyjmują i je równiez częściej należało by czyścic. Nie trzeba tez przypominać ze szczególnie pyłki wpływają najbardziej na zacieranie się przepustnic, iglicy i zapychanie się dysz. Inna sprawa iż filtry K&N uważane są za wieczne, czyli czyścisz zakładasz, czyścisz zakładasz i śmigasz...i tak cały czas. No i każdy kto tak myśli jest w dużym błędzie, niestety Bawełna nie jest trwałym materiałem i po kilkakrotnym czyszczeniu, które musimy robić częściej niż zwykle, ulega zniszczeniu - na nic zloty środek do ich czyszczenia. Druga firma którą się zainteresowałem to firma Pipercross - http://www.pipercross.net. Angielska produkcja która już od bardzo wielu lat rządzi na rynku specjalistycznych filtrów sportowych do sportów motorowych - szczególnie znana wśród zawodników samochodowych 1/4 mili czy tez offroadu. Tak prawdę mówiąc bylem w szoku jak wiele ma w tym wszystkim swojego udziału. W Polsce nie jest jeszcze tak znana. Czym różni się filtr Pipercross od wszechobecnego K&N?! Filtry Pipercross sa wykonane w zupełnie innej technologii, tu nie ma tworzyw organicznych, same sztuczne. Główny materiał odpowiedzialny za dostarczenie jak największej ilości powietrza i jej jak najlepsze oczyszczenie to sztucznie wytworzona gąbka! tak gąbka! ale nie byle jaka gąbka. Jej główne atuty to niezniszczalność, pipercross daje dożywotnią gwarancje na swoje filtry! K&N nic o tym nawet nie wspomina. I tu faktycznie, nawet po wielokrotnym czyszczeniu filtra Piepercross, nie traci on nic ze swoich właściwości, oczywiście pod warunkiem prawidłowego jego czyszczenia. Ponadto doczytałem ze Pipercross ma lepsze właściwości filtracyjne, a wiec podawane do ukladu powietrze jest znacznie czystsze a czyszczenie samego filtra można robić rzadziej. To przeważyło wagę na stronę Pipercrossa. Warto tez wspomnieć ze Pipercross jest tańszy od K&N, kosztował mnie 255 pln, K&N kosztuje w granicach 300 pln.

Tak wiec zakupiłem jakiś dziwny wynalazek, gdy go zobaczyłem bylem trochę zniesmaczony, ot taki kawał gąbki w plastykowej obudowie za 255 pln.

Filtr powietrza Pipercross SC33 CBR 900RR
W zestawie z filtrem były dwie naklejki i instrukcja.

Filtr powietrza Pipercross SC33 CBR 900RR Filtr powietrza Pipercross SC33 CBR 900RR Filtr powietrza Pipercross SC33 CBR 900RR
W instrukcji doczytałem ze filtr trzeba nasączyć olejem, do tego celu użyłem kolejnego produktu Motula

nassÄ…czanie filtra Pipercross SC33 CBR 900RR nassÄ…czanie filtra Pipercross SC33 CBR 900RR
Nasączony filtr wcisnąłem w Airbox - idealnie pasował, wszedł bardzo ciasno wiec nie ma mowy o jakiejś nieszczelności. Motocykl odpaliłem - działa

Po wymianie filtra wziąłem się za synchronizacje gaĽników, jeszcze w CBR tego nie robiłem. Podłączyłem sprzęt pomiarowy i wykonałem niezbędne regulacje.

SC33 CBR 900RR
No i teraz jestem zadowolony bo bardzo milo i przyjemnie spędziłem piątkowy wieczór z maszyna a w weekend mogę się brać za testy co to wogóle zmieniło, dziś już zrobiło się ciemno a i kilka browarków przy okazji wypiłem wiec poskładam szpeja jutro, mam nadzieje ze będzie jakaś zmiana w charakterystyce pracy silnika. Na "gole oko" dało się już zauważyć ze motocykl pracuje równo na wolnych obrotach, i jakoś lepiej reaguje na odkręcenie manety. Jeśli pogoda dopisze to w niedziele będę na lotnisku i będzie można sprawdzić czy maszynka cos zyskała czy raczej straciła.


Opis i zdjęcia - fabiq
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2022 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28