Ostatnia aktualizacja:
3 sierpień 2011

CASTROL HONDA WORLD SUPERBIKE TEAM 2011

SC59 CBR1000RR 2011 WORLD SUPERBIKE

wyświetlono: 8410 razy

Superbike Honda Fireblade CBR 1000RR 2011
Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011
Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011 Honda Fireblade CBR 1000RR 2011


Castrol Honda Team


Legendarne barwy Castrol Honda powracaja do motocyklowych mistrzostw swiata World Superbike w sezonie 2011. Ekipę reprezentować będa Jonathan Rea i Ruben Xaus. Zawodnicy dosiada modelu Honda CBR1000RR Fireblade przygotowanego przez holenderska firmę Ten Kate Racing, która wystawia zespół Hondy w World Superbike od roku 2004. "Kiedy zaczynalismy, ekipa Castrol Honda była dla wszystkich wzorem profesjonalizmu i osiagów - przyznaje Ronald Ten Kate. - Starty w tych historycznych barwach to dla nas wielki zaszczyt." Producent olejów silnikowych, Castrol wspierał w ostatnich latach starty Hondy w World Superbike, zas w roli sponsora tytularnego sięgnał razem z Honda po trzy tytuły mistrzów swiata. Raz z Amerykaninem Johnem Kocinskim w roku 1997. oraz dwukrotnie z jego rodakiem, Colinem Edwardsem w latach 2000 i 2002.

WSBK 2011

Tegoroczny sezon World Superbike, który rozpocznie się 27. lutego na australijskim torze Phillip Island, będzie trzecim dla Jonathana Rea. Pochodzacy z Irlandii Północnej 23-latek rywalizację w roku 2009 zakończył na piatym miejscu w klasyfikacji generalnej z dwoma zwycięstwami, rok temu triumfujac cztery razy i sięgajac po czwarte miejsce w tabeli. "Ogladanie Colina Edwardsa walczacego o tytuł dla zespołu Castrol Honda podczas epickiego sezonu 2002 było dla mnie ogromna inspiracja, dlatego jazda w tych samych barwach to dla mnie wielki zaszczyt - mówi Rea. - Motocykl wyglada fantastycznie, a Ten Kate swietnie go przygotowało, dlatego dam z siebie wszystko, aby pójsć w slady Colina." Ruben Xaus zadebiutował w World Superbike w roku 1998, zas sezon 2003 zakończył jako wicemistrz swiata, przez kolejne dwa lata scigajac się w MotoGP. 32-letni Katalończyk ma na swoim koncie 11 zwycięstw i 35 wizyt na podium. "Po wielu latach startów w mistrzostwach swiata bycie częscia tak dużego projektu jak Castrol Honda bardzo mnie cieszy i jest dla mnie bardzo ważne - dodaje Xaus. - To bardzo utytułowane i ekscytujace połaczenie, które mam nadzieje przyniesie nam wiele zwycięstw." Superbike honda

Trwajaca ponad 50 lat współpraca firm Castrol i Honda sięga roku 1959 i pierwszych startów japońskiego producenta w wyscigach motocyklowych TT na słynnej wyspie Man. "Wyscigi to dla nas najlepsze srodowisko do rozwoju naszej zaawansowanej technologii Castrol Power One, a zespół Castrol Honda to idealna platforma do zaprezentowania możliwosci naszych produktów, dlatego jestesmy bardzo szczęsliwi z ponownego połaczenia sił z Honda" - kończy Donald Smith, manager do spraw sponsoringu firmy Castrol.


Typ silnika Chłodzony ciecza 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC inline-4
Pojemnosć skokowa (cc) 999.8cm
Srednica x skok tłoka 76 x 55.1mm
Maksymalna moc > 215bhp
Maksymalny moment obrotowy Brak 
Gaznik PI Research PECTEL
Aircleaner HRC Kit
Pojemnosć zbiornika paliwa 22 litrów
Układ zapłonowy PI Research PECTEL
Przeniesienie napedu & sprzęgło HRC Kit
Zębatki Zębatka Sunstar (regulowana)
PrzekÅ‚adnia # 520 Regina chain          
Rodzaj ramy Diamond, kompozytu aluminiowego twin-spar
Wymiary (DxSxW) 2080 x 685 x 1130 mm (długosć Rozstaw osi regulowany)
Kat gÅ‚ówki ramy i szlak Regulowana
Zawieszenie (Przód) Öhlins FGR00 przedni widelec z systemu TTX. TÅ‚umienie regulatory: odbicia, kompresji. (TyÅ‚) Öhlins TTX36 amortyzator hydrauliczny regulator napiÄ™cia wstÄ™pnego. TÅ‚umienie regulatory: odbicia, kompresji. Regulacja dÅ‚ugosci.
KoÅ‚a i opony Magnez PVM kute 7-ramienne (przód) 16.5 x 3.5, Pirelli (tyÅ‚) 16,5 x 6,25, Pirelli
Hamulce (Przód) Nissin / Yutaka pÅ‚ywajace 320 x 7 mm (tyÅ‚) Nissin / Yutaka pÅ‚ywajace 220 x 5 mm



ZAWODNICY



Jonathan Rea


Jeden z najbardziej utalentoweanych młodych kierowców, Jonathan Rea zaczał swoja przygodę z dwoma kółkami bardzo wczesnie, wygrywajac mistrzostwa Wielkiej Brytanii 60 cc motocross w 1997 roku. Jezdził w różnych klasach w zawodach motocrossowych. W 2003 zamienił je na wyscigi drogowe, startujac w mistrozstwach Wielkiej Brytanii 125 cc.
Po startach w klasie Supersport i poważnej kontuzji, przeniósł się do prestiżowej klasy British Superbike. Został najmłodszym kierowca w historii który obronił pole position w BSB w 2005, pokazujac, że jest naprawdę utalentowanym zawodnikiem.
Pięc wyscigów wygranych i 16 zakończonych na podium zawiodły go na drugie miejsce w klasyfikacji w 2007.
W 2008 roku rozpoczał starty w zawodach World Superbike, debiutujac z zespołem HANNspree Ten Kate Honda. Jeżdżac na Hondzie CBR600RR obok obiecujacego zawodnika jakim jest Andrew Pitt, Jonathan ukończył swój pierwszy sezon w tych mistrzostwach na drugim miejscu, wygrywajac swój pierwszy wyscig w Brnie, a trzy w całym sezonie. Swoje pierwsze kroki w WSBK stawiał zanim jeszcze sezon 2008 dobiegł końca, przenoszac się do zespołu Hanspree Ten Kate Honda Superbike na finałowa rundę i zaskakujac wszytskich, którzy mieli okazję ogladać jego atak na prowadzacych w wyscigu w Portiamo. W 2009 roku kontynuował starty w World Superbike w barwach Ten Kate, dzięki swoim umiejętnosciom był godnym przeciwnikiem nawet dla najlepszych. Jego dynamiczny styl jazdy, sposób w jaki kontrolował motocykl zaowocował zwycięstwem w dwóch wyscigach i 6-cioma miejscami na podium, niezle jak na piate miejsce w genralnej klasyfikacji.
"W ubiegłym roku trzecie miejsce w mistrzostwach wydawało się nieuniknione, aż do paskudnego upadku na Imoli, w wyniku którego doznał kontuzji lewego ramienia i nadgarstka, która nie pozwoliła mu bronić swoich punktów przewagi w dwóch ostatnich rundach. Do trzeciego miejsca zabrakło mu pięciu punktów i sezon zakonczył na miejscu czwartym. Jego cztery zwycięstwa i 10 miejsc na podium, wyróżniały go na tle innych zawodników. nadchodzacy sezon 2011 to wspaniała okazja aby udowodnić swoje możliwosci i zrobić kolejny krok w karierze."

Rubén Xaus


Rubén Xaus to nazwisko, które w swiecie wyscigów rozbrzmiewa tak mocno, jaka jest siła charakteru tego kierowcy. Wybitna osobowosć, niepowtarzalny styl jazdy i determinacja: mieszanka tych cech sprawia, że 32-letni Xaus jest czołowa postacia wyscigów na najwyższym swiatowym poziomie już od połowy lat 90.
Rubén uczył się jazdy wokół wzgórz Barcelony już we wczesnym wieku, ale pózniej wybrał nietypowa, w porównaniu do innych hiszpańskich kierowców, drogę by zaistnieć w swiecie wyscigów – przez padok World Supersport i starty w mistrzostwach IDM w Niemczech. Pierwszy wyscig WSS wygrał w 1999 roku – wtedy to sezon ukończył na piatym miejscu, kolejny zas na siódmym.
W sezonie 2001 Superbike przeszedł do zespołu fabrycznego Ducati i nie kto inny niż Carl Fogarty, legenda WSBK, widział w nim kandydata do tytułu. Xaus rozpoczał swoje starty bardzo udanie – w pierwszym sezonie wygrał dwa wyscigi, zajmujac szóste miejsce w klasyfikacji generalnej w 2001 i 2002 roku. W 2003 roku został wicemistrzem WSBK, a już po roku przeszedł do MotoGP – i już w debiutanckim sezonie finiszował na podium, w GP Kataru. Po powrocie do padoku WSBK w 2006 r., Xaus powiększył ilosć zwycięstw w karierze do jedenastu, z czego ostatnie z nich nastapiło na Misano w sezonie 2008.
Dwa ostatnie sezony w składzie fabrycznym BMW były niezwykle trudne, a ponieważ kontuzja Rubéna się pogłębiła – Xaus w ostatnim sezonie zajał dopiero 15. pozycję w klasyfikacji generalnej.
W 200 występach w WSBK Rubén zanotował imponujaca ilosć 11 zwycięstw, 35 miejsc na podium, 17 startów z pierwszej linii i z każdym sezonem zdobywał coraz więcej fanów za swoje bezkompromisowe zaangażowanie do wyscigów.
W wieku 32 lat Rubén jest nadal czołowym kierowca WSBK, jest gotowy na otwarcie nowego rozdziału w karierze i by zapisać się złotymi zgłoskami w WSBK. Włada on nie mniej niż szescioma językami, może więc być pewien, że swiat dokładnie zrozumie, co ma na mysli.
Xaus jest ucielesnieniem ducha zawodów WSBK, a ambicje jego i jego nowego zespołu sa scisle powiazane.
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2022 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28