Model updates: The CBR1000RR receives an uprated cylinder head and exhaust, plus revised PGM-DSFI settings boosting top-end power and mid-range torque.
Ponad 20 lat 鈥瀋a艂kowitej kontroli"
Honda CBR900RR Fireblade wywo艂a艂a w roku 1992 rewolucj臋 je艣li chodzi o stylistyk臋 i technologi臋 maszyn sportowych. Po艂膮czenie mocnego, litrowego silnika i lekkiego, kompaktowego podwozia zaowocowa艂o niezwyk艂膮 por臋czno艣ci膮 i zapieraj膮cymi dech w piersiach wra偶eniami z jazdy zar贸wno na drogach, jak i na torze.
Od ponad dwudziestu lat Fireblade cieszy si臋 nies艂abn膮c膮 popularno艣ci膮 w艣r贸d motocyklist贸w. Model ten ani razu nie wypad艂 z pierwszej tr贸jki najlepiej sprzedawanych motocykli klasy Super Sport w Europie. 艢wiadectwo potencja艂u tej maszyny daj膮 r贸wnie偶 zwyci臋stwa w mistrzostwach 艣wiata World Superbike i sukcesy na s艂ynnej wyspie Man.
W 2014 pojawia si臋 kolejna ods艂ona flagowego Super Sporta Hondy, po raz pierwszy w dw贸ch wersjach: standardowej oraz SP - dedykowanej do jazdy po torze.
Wi臋ksza moc i precyzyja
W odpowiedzi na potrzeby klient贸w, nowy Fireblade otrzyma艂 bardziej 鈥瀉gresywn膮" pozycj臋 za kierownic膮. W 4-cylindrowym silniku o pojemno艣ci 999 cm3 zmodyfikowano g艂owic臋 oraz zmieniono kana艂y dolotowe i wylotowe. W nowej komorze spalania, poprawiono przep艂yw gaz贸w co wp艂yn臋艂o na efektywno艣膰 ich spalania. Efektem jest moc maksymalna wy偶sza o 3 KM i wynosi ona teraz 181 KM przy 12250 obr/min. Zwi臋kszone zosta艂y te偶 warto艣ci momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. Maksymalna jego warto艣膰 wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min.
Priorytetem dla in偶ynier贸w Hondy by艂o pe艂ne wykorzystanie tak mocnego silnika, w szczeg贸lno艣ci przy cz臋艣ciowym otwarciu przepustnicy. Jako klucz pos艂u偶y艂 system podw贸jnych wtryskiwaczy PGM-DSFI - zapewniaj膮cy precyzyjne dawkowanie paliwa i 艂atwo dost臋pn膮 moc. Przy niskich obrotach reakcja na ruchy rolgazu zosta艂y wyj膮tkowo dopracowane.
Pochodz膮ce z MotoGP sprz臋g艂o antyhoppingowe zapewnia pe艂ne przeniesienie mocy, przy wsp贸艂pracy z niezwykle g艂adko pracuj膮c膮 skrzyni膮 bieg贸w i 艂atwo wyczuwaln膮 d藕wigni膮 sprz臋g艂a. Podczas ostrego hamowania, redukcja bieg贸w na wej艣ciu w zakr臋t przebiega ze zmniejszon膮 warto艣ci膮 momentu obrotowego przekazywanego z silnika na tylne ko艂o, co redukuje ryzyko utraty przyczepno艣ci i poprawia stabilno艣膰.
Zmniejszona z 38 do 35mm 艣rednica uk艂adu wydechowego zwi臋ksza warto艣膰 momentu obrotowego.
Unikalne zawieszenie
Za prac臋 przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwr贸cony widelec o 艣rednicy 43 mm znany jako 鈥濨ig Piston". Dzi臋ki tej rewolucyjnej konstrukcji - przygotowanej przez firm臋 Showa - opona lepiej utrzymuje kontakt z pod艂o偶em, motocykl prowadzi si臋 stabilnej, a je藕dziec ma pewniejsze wyczucie tego, co dzieje si臋 z przednim ko艂em, zw艂aszcza podczas ostrego hamowania. W tylnym wahaczu, charakterystyczny dla sportowych motocykli Hondy, system Unit Pro-Link wsp贸艂pracuje teraz z unikalnym dwururowym amortyzatorem Showa 鈥濨alance Free Rear Cushion". Zar贸wno przednie jak i tylne zawieszenie jest w pe艂ni regulowane.
Za odpowiedni膮 stabilizacj臋 kierownicy odpowiada elektroniczny amortyzator skr臋tu Hondy, HESD, monitoruj膮cy pr臋dko艣膰 i reguluj膮cy stopie艅 t艂umienia. Poprawia stabilno艣膰 przy du偶ych pr臋dko艣ciach minimalizuj膮c efekt nag艂ej zmiany k膮ta kierownicy, jednocze艣nie nie ingeruj膮c w swobodne prowadzenie przy ni偶szych pr臋dko艣ciach.
Z zaawansowanym zawieszeniem wsp贸艂pracuj膮 sztywne, 12-ramienne aluminiowe felgi o wymiarach 17 x 3,5 cala z przodu z opon膮 120/70-ZR17 oraz 17 x 6 cala i opon膮 190/50ZR17 z ty艂u.
Wydajny, elektronicznie kontrolowany uk艂ad Combined-ABS to wyposa偶enie opcjonalne. Elektroniczna kontrola systemu ma szereg zalet. Po pierwsze eliminuje efekt pulsacji d藕wigni znany z klasycznych uk艂ad贸w ABS. Pozwala tak偶e na natychmiastow膮 aktywacj臋 uk艂adu po wykryciu u艣lizgu ko艂a, minimalizuj膮c utrat臋 przyczepno艣ci i uniemo偶liwiaj膮c zablokowanie ko艂a. Oznacza tak偶e absolutn膮, precyzyjn膮 kontrol臋 szybko艣ci, z jak膮 aktywowane s膮 zaciski. Efektem jest niezwykle stabilne i neutralne zachowanie motocykla, daj膮ce kierowcy maksimum wyczucia i pewno艣ci siebie, nawet podczas ostrego hamowania.
Zintegrowany system (C-ABS) dostarcza odmienne charakterystyki si艂y hamowania przodu i ty艂u. Przy delikatnym wci艣ni臋ciu tylnego hamulca nie aktywuje przodu. Pozwala to kierowcy u偶y膰 tylko ty艂u, aby dokonywa膰 drobnych korekt pr臋dko艣ci, co jest szczeg贸lnie przydatne podczas sportowej jazdy na wej艣ciach w zakr臋ty.
Bogato wyposa偶ony ciek艂okrystaliczny wy艣wietlacz
CBR1000RR korzysta z wielofunkcyjnego wy艣wietlacza LCD, zdominowanego przez elektroniczny, segmentowy obrotomierz. Pod nim znajduj膮 si臋 kluczowe parametry: wy艣wietlacz biegu, temperatura cieczy ch艂odz膮cej, pr臋dko艣ciomierz, zegar/laptimer, wska藕nik poziomu paliwa/zasi臋gu/spalania oraz drogomierz i numeryczny obrotomierz. W dolnej cz臋艣ci znajduj膮 si臋 kontrolki 艣wiate艂 drogowych, mijania, biegu neutralnego i kierunkowskaz贸w.
Nowy, kompaktowy kluczyk, podobny kszta艂tem do samochodowego, zapewnia lepsze zabezpieczenie antykradzie偶owe i jest bardziej odporny na z艂amanie. Nowe jest tak偶e zamkni臋cie wlewu paliwa, kt贸re ma zmodyfikowany odpowietrznik dla lepszej wentylacji.
Aby pom贸c w prze艂膮czaniu bieg贸w przy odpowiedniej pr臋dko艣ci obrotowej silnika, 5-stopniowy wska藕nik zmiany bieg贸w otrzyma艂 pod艣wietlenie LED z regulowan膮 jasno艣ci膮. Kolejne stopnie zostaj膮 pod艣wietlone gdy rosn膮 obroty, aby wreszcie zacz膮膰 mruga膰 przy okre艣lonym pu艂apie.
CBR1000RR mo偶na spersonalizowa膰 dzi臋ki szerokiej gamie akcesori贸w Hondy, kt贸re idealnie pasuj膮 do motocykla.