Ostatnia aktualizacja:
18 grudzień 2013
Sklep FIREBLADE.PL JUŻ OTWARTY

Taylormade Racing

Opis SC59 CBR 1000RR 2014 C-ABS

SC59 CBR1000RR 2014 (opcja C-ABS)

wy¶wietlono: 697 razy

Model updates: The CBR1000RR receives an uprated cylinder head and exhaust, plus revised PGM-DSFI settings boosting top-end power and mid-range torque.

Ponad 20 lat „całkowitej kontroli"
Honda CBR900RR Fireblade wywołała w roku 1992 rewolucję jeśli chodzi o stylistykę i technologię maszyn sportowych. Połączenie mocnego, litrowego silnika i lekkiego, kompaktowego podwozia zaowocowało niezwykłą poręcznością i zapierającymi dech w piersiach wrażeniami z jazdy zarówno na drogach, jak i na torze.

Od ponad dwudziestu lat Fireblade cieszy się niesłabnącą popularnością wśród motocyklistów. Model ten ani razu nie wypadł z pierwszej trójki najlepiej sprzedawanych motocykli klasy Super Sport w Europie. Świadectwo potencjału tej maszyny dają również zwycięstwa w mistrzostwach świata World Superbike i sukcesy na słynnej wyspie Man.

W 2014 pojawia się kolejna odsłona flagowego Super Sporta Hondy, po raz pierwszy w dwóch wersjach: standardowej oraz SP - dedykowanej do jazdy po torze.

Większa moc i precyzyja
W odpowiedzi na potrzeby klientów, nowy Fireblade otrzymał bardziej „agresywną" pozycję za kierownicą. W 4-cylindrowym silniku o pojemności 999 cm3 zmodyfikowano głowicę oraz zmieniono kanały dolotowe i wylotowe. W nowej komorze spalania, poprawiono przepływ gazów co wpłynęło na efektywność ich spalania. Efektem jest moc maksymalna wyższa o 3 KM i wynosi ona teraz 181 KM przy 12250 obr/min. Zwiększone zostały też wartości momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. Maksymalna jego wartość wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min.

Priorytetem dla inżynierów Hondy było pełne wykorzystanie tak mocnego silnika, w szczególności przy częściowym otwarciu przepustnicy. Jako klucz posłużył system podwójnych wtryskiwaczy PGM-DSFI - zapewniający precyzyjne dawkowanie paliwa i łatwo dostępną moc. Przy niskich obrotach reakcja na ruchy rolgazu zostały wyjątkowo dopracowane.

Pochodzące z MotoGP sprzęgło antyhoppingowe zapewnia pełne przeniesienie mocy, przy współpracy z niezwykle gładko pracującą skrzynią biegów i łatwo wyczuwalną dźwignią sprzęgła. Podczas ostrego hamowania, redukcja biegów na wejściu w zakręt przebiega ze zmniejszoną wartością momentu obrotowego przekazywanego z silnika na tylne koło, co redukuje ryzyko utraty przyczepności i poprawia stabilność.

Zmniejszona z 38 do 35mm średnica układu wydechowego zwiększa wartość momentu obrotowego.

Unikalne zawieszenie
Za pracę przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwrócony widelec o średnicy 43 mm znany jako „Big Piston". Dzięki tej rewolucyjnej konstrukcji - przygotowanej przez firmę Showa - opona lepiej utrzymuje kontakt z podłożem, motocykl prowadzi się stabilnej, a jeździec ma pewniejsze wyczucie tego, co dzieje się z przednim kołem, zwłaszcza podczas ostrego hamowania. W tylnym wahaczu, charakterystyczny dla sportowych motocykli Hondy, system Unit Pro-Link współpracuje teraz z unikalnym dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie jest w pełni regulowane.

Za odpowiednią stabilizację kierownicy odpowiada elektroniczny amortyzator skrętu Hondy, HESD, monitorujący prędkość i regulujący stopień tłumienia. Poprawia stabilność przy dużych prędkościach minimalizując efekt nagłej zmiany kąta kierownicy, jednocześnie nie ingerując w swobodne prowadzenie przy niższych prędkościach.

Z zaawansowanym zawieszeniem współpracują sztywne, 12-ramienne aluminiowe felgi o wymiarach 17 x 3,5 cala z przodu z oponą 120/70-ZR17 oraz 17 x 6 cala i oponą 190/50ZR17 z tyłu.

Wydajny, elektronicznie kontrolowany układ Combined-ABS to wyposażenie opcjonalne. Elektroniczna kontrola systemu ma szereg zalet. Po pierwsze eliminuje efekt pulsacji dźwigni znany z klasycznych układów ABS. Pozwala także na natychmiastową aktywację układu po wykryciu uślizgu koła, minimalizując utratę przyczepności i uniemożliwiając zablokowanie koła. Oznacza także absolutną, precyzyjną kontrolę szybkości, z jaką aktywowane są zaciski. Efektem jest niezwykle stabilne i neutralne zachowanie motocykla, dające kierowcy maksimum wyczucia i pewności siebie, nawet podczas ostrego hamowania.

Zintegrowany system (C-ABS) dostarcza odmienne charakterystyki siły hamowania przodu i tyłu. Przy delikatnym wciśnięciu tylnego hamulca nie aktywuje przodu. Pozwala to kierowcy użyć tylko tyłu, aby dokonywać drobnych korekt prędkości, co jest szczególnie przydatne podczas sportowej jazdy na wejściach w zakręty.

Bogato wyposażony ciekłokrystaliczny wyświetlacz
CBR1000RR korzysta z wielofunkcyjnego wyświetlacza LCD, zdominowanego przez elektroniczny, segmentowy obrotomierz. Pod nim znajdują się kluczowe parametry: wyświetlacz biegu, temperatura cieczy chłodzącej, prędkościomierz, zegar/laptimer, wskaźnik poziomu paliwa/zasięgu/spalania oraz drogomierz i numeryczny obrotomierz. W dolnej części znajdują się kontrolki świateł drogowych, mijania, biegu neutralnego i kierunkowskazów.

Nowy, kompaktowy kluczyk, podobny kształtem do samochodowego, zapewnia lepsze zabezpieczenie antykradzieżowe i jest bardziej odporny na złamanie. Nowe jest także zamknięcie wlewu paliwa, które ma zmodyfikowany odpowietrznik dla lepszej wentylacji. Aby pomóc w przełączaniu biegów przy odpowiedniej prędkości obrotowej silnika, 5-stopniowy wskaźnik zmiany biegów otrzymał podświetlenie LED z regulowaną jasnością. Kolejne stopnie zostają podświetlone gdy rosną obroty, aby wreszcie zacząć mrugać przy określonym pułapie.

CBR1000RR można spersonalizować dzięki szerokiej gamie akcesoriów Hondy, które idealnie pasują do motocykla.

CBR1000RR 1992-2012
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2010 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28