Ostatnia aktualizacja:
18 grudzie艅 2013

Opis SC59 CBR 1000RR SP 2014 C-ABS

SC59 CBR1000RR SP 2014 (opcja C-ABS)

wy艣wietlono: 3980 razy

Przez ostatnie dwie dekady Fireblade zyska艂 armi臋 wiernych fan贸w. W samej tylko Europie sprzedano ponad 200 tysi臋cy egzemplarzy. Odpowiedzi膮 na zapotrzebowanie ze strony hardcore'owych entuzjast贸w marki Honda - po raz pierwszy w historii - w roku 2014 pojawia si臋 CBR1000RR Fireblade SP. Dopuszczona do poruszania si臋 po drogach publicznych, ale stworzona z my艣l膮 o torze, unikalna wersja, kt贸ra nie tylko wygl膮da wyj膮tkowo. Ona po prostu jest wyj膮tkowa.

Zwyci臋stwa w mistrzostwach 艣wiata World Superbike i liczne sukcesy na s艂ynnej wyspie Man, ze 艣redni膮 okr膮偶enia powy偶ej 130 mil na godzin臋 (209 km/h) na ulicznym torze o d艂ugo艣ci 37,73 mili (ok. 60 km), to najlepsze 艣wiadectwo potencja艂u CBR1000RR.

Wy艣cigowe podwozie
Podwozie CBR1000RR Fireblade SP otrzyma艂o, gotowe na tor, zawieszenie 脰hlins i hamulce Brembo z 4-t艂oczkowymi zaciskami mono block. W tym celu zmodyfikowana zosta艂a g贸rna i dolna p贸艂ka. Opcjonalnie dost臋pny jest r贸wnie偶 zintegrowany ABS (Combined Anti-lock Brake System) ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Ca艂o艣ci dope艂niaj膮 opony Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Motocykl na torze nie zabiera pasa偶er贸w, w zwi膮zku z tym tylna sekcja z jednoosobowym siedzeniem pozwoli艂a zaoszcz臋dzi膰 na masie. Od wersji standardowej, SP wyr贸偶nia si臋 tak偶e unikalnym, tr贸jkolorowym (bia艂o-niebiesko-czerwone) malowaniem HRC i charakterystycznymi dla Hondy - z艂otymi felgami.

Pozycja za kierownic膮 wersji SP r贸wnie agresywna jak w przypadku standardowego modelu 2014. Aby usprawni膰 poruszanie si臋 po torze wy艣cigowym, podn贸偶ki przestawiono o 10 mm do ty艂u, a kierownic臋 przesuni臋to o 1掳 ni偶ej i 5掳 do przodu. W torowej wersji modelu ze wzgl臋du na pojedyncze siedzenie, zastosowano nowy, l偶ejszy stela偶 pomocniczy. W celu poprawienia aerodynamiki przy du偶ych pr臋dko艣ciach, zamontowano now膮 szyb臋.

Specjali艣ci firmy 脰hlins pracowali wsp贸lnie z in偶ynierami Hondy i kierowcami testowymi podczas wszystkich faz rozwoju. W pe艂ni regulowany, odwr贸cony 43 mm przedni widelec i tylny amortyzator powsta艂y specjalnie z my艣l膮 o maszynie SP, oferuj膮c 艣wietny balans i ogromny potencja艂, aby pobija膰 nowe rekordy czas贸w okr膮偶e艅 na torach wy艣cigowych.

12-ramienne ko艂a z odlewu aluminium idealnie pasuj膮 do zaawansowanego zawieszenia. Felgi o wymiarach z przodu 17 x 3,5 cala i z ty艂u z 17 x 6 pracuj膮 na homologowanych na drog臋, ale gotowych do jazdy po torze, oponach Pirelli Diablo Supercorsa SP; 120/70-ZR17 - prz贸d i 190/50ZR17 - ty艂.

Przednie, 4-t艂oczkowe zaciski Brembo mono block idealnie wsp贸艂pracuj膮 z zawieszeniem 脰hlins. Obudowa zacisk贸w jest standardowa, ale firma Brembo przygotowa艂a dla CBR1000RR-SP specjalne t艂oczki, a ok艂adziny klock贸w zaprojektowano z my艣l膮 o maksymalnym, linearnym wyczuciu podczas hamowania z wysokich pr臋dko艣ci. Wydajny, elektronicznie kontrolowany uk艂ad Combined-ABS to wyposa偶enie opcjonalne. Elektroniczna kontrola systemu ma szereg zalet. Po pierwsze eliminuje efekt pulsacji d藕wigni znany z klasycznych uk艂ad贸w ABS. Pozwala tak偶e na natychmiastow膮 aktywacj臋 uk艂adu po wykryciu u艣lizgu ko艂a. Oznacza tak偶e absolutn膮, precyzyjn膮 kontrol臋 szybko艣ci, z jak膮 aktywowane s膮 zaciski. Efektem jest niezwykle stabilne i neutralne zachowanie motocykla, daj膮ce kierowcy maksimum wyczucia i pewno艣ci siebie, nawet podczas ostrego hamowania.

Zintegrowany system (C-ABS) dostarcza odmienne charakterystyki si艂y hamowania przodu i ty艂u. Wiedza zdobyta podczas start贸w w wy艣cigach najwy偶szej rangi zosta艂a wykorzystana przy tworzeniu CBR1000RR-SP. W por贸wnaniu do standardowej wersji motocykla, aktywacja tylnego hamulca oddzia艂uje mniejsz膮 si艂膮 hamowania na prz贸d. Mo偶liwa jest tak偶e regulacja systemu, tak aby jego aktywacja by艂a bardziej progresywna i 艂agodna.

System ten by艂 wykorzystywany przez ekip臋 Holzhauer Racing - kt贸rej zawodnik Karl Muggeridge wywalczy艂 mistrzostwo IDM w roku 2011. C-ABS Hondy jest obecny w ka偶dym wy艣cigu mistrzostw Niemiec klasy Superbike od sezonu 2010. Od 2011 roku zesp贸艂 Honda TT Legends korzysta z tego rozwi膮zania w mistrzostwach 艣wiata wy艣cig贸w d艂ugodystansowych.

Dopracowane osi膮gi
Czterocylindrowy silnik o pojemno艣ci 999,8 cm3 otrzyma艂 - podobnie jak w wersji standardowej CBR1000RR Fireblade na rok 2014 - zmodyfikowan膮 g艂owic臋 z poprawionym przep艂ywem gaz贸w przez kana艂y dolotowe i wylotowe oraz zwi臋kszon膮 efektywno艣膰 spalania, co zwi臋kszy艂o moc o 3 KM, do poziomu 181 KM przy 12250 obr/min. Zwi臋kszone zosta艂y te偶 warto艣ci momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. Maksymalna jego warto艣膰 wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min. Zmodyfikowano tak偶e gniazda zaworowe oraz kana艂y dolotowe, wzoruj膮c si臋 na rozwi膮zaniach stosowanych w World Superbike.

R贸偶nica pomi臋dzy dwoma wersjami CBR1000RR polega r贸wnie偶 na doborze t艂ok贸w i korbowod贸w. Ka偶da ich partia jest dok艂adnie wa偶ona i dobierana pod k膮tem 鈥瀢arto艣ci 艣redniej", aby ich parametry by艂y jak najbardziej zbli偶one. To zapewnia silnikowi jeszcze lepsze wywa偶enie, szczeg贸lnie przy wysokich obrotach generowanych na torze.

Filozofia 鈥瀋a艂kowitej kontroli", dzi臋ki zmianom podwozia i silnika, wznosi si臋 na jeszcze wy偶szy poziom, daj膮c CBR1000RR-SP potencja艂 do uzyskiwania du偶o lepszych czas贸w okr膮偶e艅 ni偶 standardowa maszyna.
CBR1000RR 1992-2012
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2010 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrze偶one

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28