Ostatnia aktualizacja:
11 marca 2012

Opis SC59 CBR 1000RR 2012 C-ABS

SC59 CBR1000RR 2012 (opcja C-ABS)

wy艣wietlono: 8590 razy

W piątek 23 września Honda po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowa艂a 2012 CBR1000RR Fireblade, zarazem świ臋tując dwudziestą rocznic臋 światowej premiery CBR900RR, kt贸ra mia艂a miejsce w 1991.

Ten nowy model mia艂 swoją prezentacj臋 jednocześnie podczas 24 godzinnej rundy Mistrzostw świata Endurance w Le Mans, oraz w czasie 11-stej rundy Mistrzostw świata Superbike na torze Imola we W艂oszech.

W premierze tego motocykla udzia艂 wzi臋li John McGuinness, ścigający si臋 w barwach Honda TT Legends cyklu Mś Endurance, wraz z Jonathan'em Rea, zawodnikiem zespo艂u Castrol Honda biorącym udzia艂 w Mś Superbike.

John McGuinness, zwyci臋zca 14 wyścig贸w na wyspie Man, skomentowa艂:
"Fireblade zajmuje w moim sercu szczeg贸lne miejsce. Na tym motocyklu startowa艂em odnosząc sukcesy w wielu wyścigach. M贸wiąc szczerze wi臋kszoś膰 najbardziej spektakularnych zwyci臋stw zdoby艂em w艂aśnie na Fireblade - począwszy od wygranych wyścig贸w w TT ko艅cząc na zwyci臋stwach w tegorocznych Mistrzostw świata Endurance. Przez to prezentacja i oficjalne ods艂oni臋cie tego nowego modelu tutaj w Le Mans jest dla mnie jeszcze bardziej ekscytujące i musz臋 przyzna膰 偶e czuj臋 si臋 zaszczycony, 偶e to ja zosta艂em do tego wybrany. To niesamowite 偶e ju偶 za chwil臋 tysiące fan贸w na ca艂ym świecie b臋dzie mia艂o szans臋 go r贸wnie偶 obejrze膰 ."

Honda CBR1000RRJonathan Rea, zawodnik Castrol Honda World Superbike:
"Czuj臋 si臋 tak, jakbym dorasta艂 wraz z Firebladem. Ten motocykl to ikona i przyznam, 偶e to niesamowite uczucie, m贸c ods艂oni膰 jego najnowszą wersj臋. Wygląda wspaniale i nie mog臋 doczeka膰 si臋 chwili w kt贸rej po艂o偶臋 na nim swoje r臋ce."

Hirofumi Fukunaga, g艂贸wny lider projektu 2012 CBR1000RR Fireblade:
"Ten model pozwala wszystkim mi艂ośnikom motocykli z segmentu super sports, nawet tym najbardziej doświadczonym, delektowa膰 si臋 jednocześnie radością z posiadania nowego CBR1000RR Fireblada, wspania艂ą zabawą na torze, a tak偶e niespotykaną dotąd radością z jazdy niezale偶nie od warunk贸w jakie napotykamy na drodze. "


CBR1000RR Fireblade model 2012:

Nowy stylistyka
Nowy kszta艂t przedniej owiewki nadaje bardziej agresywny i dynamiczny wygląd CBR1000RR Fireblade model 2012.

Nowe przednie I tylnie zawieszenie
Po raz pierwszy wprowadzony do produkcji seryjnej, zaawansowany tylny amortyzator wykorzystujący design double-tube zapewnia 艂agodną I bardziej precyzyjną reakcj臋, wyśmienitą kompresj臋 oraz poprawioną trakcj臋. CBR1000RR Fireblade model 2012 zosta艂 r贸wnie偶 wyposa偶ony w odwr贸cone 43 mm teleskopowe zawieszenie przednie firmy Show'a z technologią Big Piston charakteryzujące si臋 lepszą kompresją, wi臋kszą przyczepnością przedniej opony, a tak偶e doskona艂ą stabilnością podczas hamowania.

Ulepszony wtrysk paliwa
Nowe ustawienia wtrysku paliwa w rz臋dowym, czterocylindrowym silniku o pojemności 999 cm3 powodują jeszcze bardziej przyjazne i 艂atwiejsze wykorzystanie pot臋偶nej charakterystyki mocy, szczeg贸lnie w ni偶szych zakresach obrot贸w silnika.

Nowe 12-ramienne ko艂a
Zachwycające 12-szprychowe ko艂a odlewane z aluminium wp艂ywają na stabilniejszą prac臋 nowego przedniego zawieszenia, aby poprawi膰 precyzj臋 i por臋cznoś膰 prowadzenia motocykla.

Rozbudowany zestaw wskaźnik贸w
Nowy CBR1000RR Fireblade wykorzystuje wielofunkcyjny wyświetlacz LCD wyposa偶ony w lap timer, wyświetlacz bieg贸w oraz pr臋dkościomierz z 4 trybami wyświetlania.

-----------------------------------------------------------------

Nowy kszta艂t przedniej owiewki nadaje bardziej agresywny i dynamiczny wygląd CBR1000RR Fireblade model 2012. Ciek艂okrystaliczny panel instrument贸w z lap timerem, wskaźnikiem zapi臋tego biegu i obrotomierzem z czterema trybami wyświetlania czyni motocykl jeszcze przyjaźniejszym. Po raz pierwszy w seryjnym motocyklu, zaawansowany tylny dwururowy amortyzator Showa zapewnia 艂agodną i bardziej precyzyjną reakcj臋, wyśmienitą kompresj臋 oraz poprawioną trakcj臋. Przedni widelec Showa "Big Piston" daje lepszą kompresją, wi臋kszą przyczepnością przedniej opony, a tak偶e doskona艂ą stabilnością podczas hamowania. Hirofumi Fukunaga (g艂贸wny szef projektant贸w nowego CBR1000RR): "Ten model pozwoli wszystkim wielbicielom motocykli supersportowych, nawet tym najbardziej wymagającym, cieszy膰 si臋 z posiadania CBR1000RR, a jednocześnie czerpa膰 wi臋cej ni偶 kiedykolwiek radości z jazdy. Zar贸wno na torze, jak i na publicznych, kr臋tych drogach

20 lat 鈥 ca艂kowitej kontroli "

Powszechnie ceniona na ca艂ym świecie za osza艂amiającą pr臋dkoś膰 i zwinnoś膰, Honda Fireblade jest flagowym motocyklem o najwy偶szych osiągach. Poprzedni model CBR1000RR zaprojektowano z myślą o kompaktowych gabarytach, lekkości i centralizacji masy. W nowym modelu postanowiono podkreśli膰 szybkoś膰 i dynamik臋.

CBR1000RR 2012 jest kontynuacją filozofii 鈥瀋a艂kowitej kontroli", kt贸ra charakteryzowa艂a poprzednik贸w tego modelu przez dwie dekady - od czasu prezentacji prze艂omowego pierwowzoru, CBR900RR, na targach EICMA w 1991 roku. Kolejne wcielenia wcią偶 udoskonalano, ale g艂贸wną si艂ą Fireblade'a pozosta艂o doskona艂e po艂ączenie mocy i 艂atwości kontroli.

Og贸lną koncepcją przy rozwoju Super Sport贸w jest naturalna ewolucja. Ekipa pracująca przy nowej Hondzie Fireblade skoncentrowa艂a swe wysi艂ki na udoskonaleniu podwozia, tak by dawa艂 on jeszcze wi臋cej radości z jazdy. Szczeg贸lnie du偶o uwagi poświ臋cono nowym ko艂om oraz zawieszeniu, kt贸re zapewniają lepsze prowadzenie, trakcj臋 i hamowanie. Dla przyk艂adu zaawansowany tylny, dwururowy amortyzator typu 鈥濨alance Free Rear Cushion" zastosowano w seryjnym motocyklu po raz pierwszy w historii.

Szef projektu CBR1000RR 2012 Hirofumi Fukunanga zapewni艂: 鈥 To model, kt贸ry pozwoli wszystkim mi艂ośnikom supersport贸w, w艂ączając tych najbardziej doświadczonych, delektowa膰 si臋 posiadaniem nowego CBR1000RR, a tak偶e jeszcze bardziej cieszy膰 si臋 z jazdy tym modelem zar贸wno na torze jak i po zwyk艂ych drogach".

Agresywniejsza stylistyka

呕eby bardziej podkreśli膰 dynamik臋 i szybkoś膰 nowej RR-ki, wygląd motocykla sta艂 si臋 jeszcze bardziej agresywny. Fireblade'a wyposa偶ono w nowe, wielowarstwowe owiewki, poprawiające funkcjonalnoś膰 pojazdu. Skutecznie os艂aniają one kierującego przed naporem powietrza, a jednocześnie efektywnie wspomagają uk艂ad ch艂odzenia. Wielozwierciad艂owe reflektory oraz przednia cz臋ś膰 owiewki ze zmienionymi wlotami powietrza nabra艂y ostrzejszych, niepokornych rys. Dodatkowo zintegrowany spoiler pod lampami zapobiega unoszeniu si臋 motocykla przy du偶ej pr臋dkości, poprawiając prowadzenie. Natomiast cz臋ś膰 element贸w stylistycznych tylnej cz臋ści pozostawiono bez zmian. Rezultatem jest pe艂en wdzi臋ku profil kontrastujący z zadziornym nosem i eleganckim ty艂em. Motocykl wygląda dynamiczniej, sprawia wra偶enie jeszcze szybszego, a jego zdecydowane linie nie pozostawiają wątpliwości, co do jego potencja艂u.

Precyzyjna kontrola

Silnik ma kolosalną moc i moment obrotowy. W艂o偶ono wiele wysi艂ku, 偶eby by艂 on integralną cz臋ścią wywa偶onego motocykla klasy Super Sport. In偶ynierowie pracujący nad uk艂adem wtryskowym CBR1000RR, skupili si臋 na reakcji jednostki nap臋dowej na gaz przy ma艂ych pr臋dkościach, aby podczas jazdy na pozamiejskich drogach, w korkach, czy w ciasnych zakr臋tach toru wyścigowego, reakcja by艂a niezwykle delikatna, przewidywalna i progresywna. Wywodzący si臋 z wyścig贸w system wtryskowy PGM-DSFI, w modelu 2012 otrzyma艂 nowe ustawienia, zapewniające jeszcze precyzyjniejsze dawkowanie paliwa oraz optymalne dostarczanie mocy.

Unikalne zawieszenie

Dla osiągni臋cia 艂agodniejszego prowadzenia, 艂atwiejszego wyczucia oraz zwi臋kszonej przyczepności Fireblade 2012 otrzyma艂 zupe艂nie nowe zawieszenie. W tylnym wahaczu, charakterystyczny dla sportowych motocykli Hondy, system Unit Pro-Link wsp贸艂pracuje teraz z unikalnym dwururowym amortyzatorem Showa 鈥濨alance Free Rear Cushion". Za prac臋 przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwr贸cony widelec o średnicy 43 mm znany jako 鈥濨ig Piston". Dzi臋ki tej rewolucyjnej konstrukcji - r贸wnie偶 przygotowanej przez firm臋 Showa - opona lepiej utrzymuje kontakt z pod艂o偶em, motocykl prowadzi si臋 stabilnej, a jeździec ma pewniejsze wyczucie tego, co dzieje si臋 z przednim ko艂em, zw艂aszcza podczas ostrego hamowania.

Nowe aluminiowe felgi

Model 2012 CBR1000RR otrzyma艂 nowe, 12-ramienne, odlewane z aluminium felgi, zapewniające lepszą sztywnoś膰. Wraz z nowym zawieszeniem, pomagają one kierowcy jeszcze lepiej wyczu膰 to, co dzieje si臋 z motocyklem.

Bezkonkurencyjna si艂a hamowania

Ju偶 od 2009 roku, Fireblade by艂 oferowany z opcjonalnym, elektronicznie sterowanym zintegrowanym uk艂adem ABS (C-ABS). Wydajny system przeciwdzia艂ający blokowaniu si臋 k贸艂 podczas hamowania, zaprojektowany specjalnie z myślą o motocyklach klasy Super Sport, charakteryzuje si臋 kompletnym brakiem pulsowania dźwigni hamulca oraz nieustannie optymalizuje si艂臋 hamowania pomi臋dzy przednim, a tylnym ko艂em. Dzi臋ki temu, nawet na torze, zawodnik nie musi si臋 martwi膰, 偶e zablokuje ko艂o podczas hamowania. W modelu 2012 zmodyfikowano te偶 poziom ciśnienia przekazywanego przez uk艂ad na przedni zacisk podczas u偶ycia no偶nej dźwigni hamulca - umo偶liwi to jeszcze p艂ynniejsze i stabilniejsze op贸źnienia.

Honda CBR1000RR

Bogato wyposa偶ony ciek艂okrystaliczny wyświetlacz

CBR1000RR Fireblade model 2012 posiada przejrzysty i czytelny w ka偶dym świetle, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, na kt贸rym znalaz艂y si臋 wszystkie istotne informacje. Centralnym punktem w kokpicie jest liniowy obrotomierz z czterema trybami wyświetlania, kt贸rego wskazania biegną od lewej do prawej, wraz ze wzrostem pr臋dkości obrotowej silnika. Ni偶ej znajdują sie g艂贸wne wskaźniki numeryczne: aktualnie zapi臋ty bieg, temperatura cieczy ch艂odzącej, pr臋dkościomierz, zegarek, stoper (z funkcją lap timera), licznik przebiegu dziennego, wskaźnik zu偶ycia paliwa oraz licznik ca艂kowitego przebiegu, kt贸ry zamiennie mo偶e by膰 numerycznym obrotomierzem. Na dole wyświetlacza znajdują si臋 diody informujące m.in. o w艂ączeniu świate艂 d艂ugich, biegu neutralnego czy kierunkowskazu.

Dzi臋ki jubileuszowej Hondzie CBR1000RR Fireblade ekscytujące osiągi i niesamowite wra偶enia z jazdy zaawansowanym motocyklem klasy Super Sport są 艂atwiej dost臋pne ni偶 kiedykolwiek dotąd.




CBR1000RR 1992-2012
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2010 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrze偶one

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28