W piątek 23 września Honda po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowaÅ‚a 2012 CBR1000RR Fireblade, zarazem świÄ™tując dwudziestą rocznicÄ™ światowej premiery CBR900RR, która miaÅ‚a miejsce w 1991.
Ten nowy model miaÅ‚ swoją prezentacjÄ™ jednocześnie podczas 24 godzinnej rundy Mistrzostw świata Endurance w Le Mans, oraz w czasie 11-stej rundy Mistrzostw świata Superbike na torze Imola we WÅ‚oszech.
W premierze tego motocykla udziaÅ‚ wziÄ™li John McGuinness, ścigający siÄ™ w barwach Honda TT Legends cyklu Mś Endurance, wraz z Jonathan'em Rea, zawodnikiem zespoÅ‚u Castrol Honda biorącym udziaÅ‚ w Mś Superbike.
John McGuinness, zwyciÄ™zca 14 wyścigów na wyspie Man, skomentowaÅ‚:
"Fireblade zajmuje w moim sercu szczególne miejsce. Na tym motocyklu startowaÅ‚em odnosząc sukcesy w wielu wyścigach. Mówiąc szczerze wiÄ™kszośÄ‡ najbardziej spektakularnych zwyciÄ™stw zdobyÅ‚em wÅ‚aśnie na Fireblade - począwszy od wygranych wyścigów w TT koÅ„cząc na zwyciÄ™stwach w tegorocznych Mistrzostw świata Endurance. Przez to prezentacja i oficjalne odsÅ‚oniÄ™cie tego nowego modelu tutaj w Le Mans jest dla mnie jeszcze bardziej ekscytujące i muszÄ™ przyznać że czujÄ™ siÄ™ zaszczycony, że to ja zostaÅ‚em do tego wybrany. To niesamowite że już za chwilÄ™ tysiące fanów na caÅ‚ym świecie bÄ™dzie miaÅ‚o szansÄ™ go również obejrzeć ."
Honda CBR1000RRJonathan Rea, zawodnik Castrol Honda World Superbike:
"CzujÄ™ siÄ™ tak, jakbym dorastaÅ‚ wraz z Firebladem. Ten motocykl to ikona i przyznam, że to niesamowite uczucie, móc odsÅ‚onić jego najnowszą wersjÄ™. Wygląda wspaniale i nie mogÄ™ doczekać siÄ™ chwili w której poÅ‚ożę na nim swoje rÄ™ce."
Hirofumi Fukunaga, główny lider projektu 2012 CBR1000RR Fireblade:
"Ten model pozwala wszystkim miÅ‚ośnikom motocykli z segmentu super sports, nawet tym najbardziej doświadczonym, delektować siÄ™ jednocześnie radością z posiadania nowego CBR1000RR Fireblada, wspaniaÅ‚ą zabawą na torze, a także niespotykaną dotąd radością z jazdy niezależnie od warunków jakie napotykamy na drodze. "
CBR1000RR Fireblade model 2012:
Nowy stylistyka
Nowy ksztaÅ‚t przedniej owiewki nadaje bardziej agresywny i dynamiczny wygląd CBR1000RR Fireblade model 2012.
Nowe przednie I tylnie zawieszenie
Po raz pierwszy wprowadzony do produkcji seryjnej, zaawansowany tylny amortyzator wykorzystujący design double-tube zapewnia Å‚agodną I bardziej precyzyjną reakcjÄ™, wyśmienitą kompresjÄ™ oraz poprawioną trakcjÄ™. CBR1000RR Fireblade model 2012 zostaÅ‚ również wyposażony w odwrócone 43 mm teleskopowe zawieszenie przednie firmy Show'a z technologią Big Piston charakteryzujące siÄ™ lepszą kompresją, wiÄ™kszą przyczepnością przedniej opony, a także doskonaÅ‚ą stabilnością podczas hamowania.
Ulepszony wtrysk paliwa
Nowe ustawienia wtrysku paliwa w rzÄ™dowym, czterocylindrowym silniku o pojemności 999 cm3 powodują jeszcze bardziej przyjazne i Å‚atwiejsze wykorzystanie potężnej charakterystyki mocy, szczególnie w niższych zakresach obrotów silnika.
Nowe 12-ramienne koła
Zachwycające 12-szprychowe koÅ‚a odlewane z aluminium wpÅ‚ywają na stabilniejszą pracÄ™ nowego przedniego zawieszenia, aby poprawić precyzjÄ™ i porÄ™cznośÄ‡ prowadzenia motocykla.
Rozbudowany zestaw wskaźników
Nowy CBR1000RR Fireblade wykorzystuje wielofunkcyjny wyświetlacz LCD wyposażony w lap timer, wyświetlacz biegów oraz prÄ™dkościomierz z 4 trybami wyświetlania.
Nowy ksztaÅ‚t przedniej owiewki nadaje bardziej agresywny i dynamiczny wygląd CBR1000RR Fireblade model 2012. CiekÅ‚okrystaliczny panel instrumentów z lap timerem, wskaźnikiem zapiÄ™tego biegu i obrotomierzem z czterema trybami wyświetlania czyni motocykl jeszcze przyjaźniejszym. Po raz pierwszy w seryjnym motocyklu, zaawansowany tylny dwururowy amortyzator Showa zapewnia Å‚agodną i bardziej precyzyjną reakcjÄ™, wyśmienitą kompresjÄ™ oraz poprawioną trakcjÄ™. Przedni widelec Showa "Big Piston" daje lepszą kompresją, wiÄ™kszą przyczepnością przedniej opony, a także doskonaÅ‚ą stabilnością podczas hamowania. Hirofumi Fukunaga (główny szef projektantów nowego CBR1000RR): "Ten model pozwoli wszystkim wielbicielom motocykli supersportowych, nawet tym najbardziej wymagającym, cieszyć siÄ™ z posiadania CBR1000RR, a jednocześnie czerpać wiÄ™cej niż kiedykolwiek radości z jazdy. Zarówno na torze, jak i na publicznych, krÄ™tych drogach
20 lat „ całkowitej kontroli "
Powszechnie ceniona na caÅ‚ym świecie za oszaÅ‚amiającą prÄ™dkośÄ‡ i zwinnośÄ‡, Honda Fireblade jest flagowym motocyklem o najwyższych osiągach. Poprzedni model CBR1000RR zaprojektowano z myślą o kompaktowych gabarytach, lekkości i centralizacji masy. W nowym modelu postanowiono podkreślić szybkośÄ‡ i dynamikÄ™.
CBR1000RR 2012 jest kontynuacją filozofii „caÅ‚kowitej kontroli", która charakteryzowaÅ‚a poprzedników tego modelu przez dwie dekady - od czasu prezentacji przeÅ‚omowego pierwowzoru, CBR900RR, na targach EICMA w 1991 roku. Kolejne wcielenia wciąÅ¼ udoskonalano, ale główną siÅ‚ą Fireblade'a pozostaÅ‚o doskonaÅ‚e poÅ‚ączenie mocy i Å‚atwości kontroli.
Ogólną koncepcją przy rozwoju Super Sportów jest naturalna ewolucja. Ekipa pracująca przy nowej Hondzie Fireblade skoncentrowaÅ‚a swe wysiÅ‚ki na udoskonaleniu podwozia, tak by dawaÅ‚ on jeszcze wiÄ™cej radości z jazdy. Szczególnie dużo uwagi poświÄ™cono nowym koÅ‚om oraz zawieszeniu, które zapewniają lepsze prowadzenie, trakcjÄ™ i hamowanie. Dla przykÅ‚adu zaawansowany tylny, dwururowy amortyzator typu „Balance Free Rear Cushion" zastosowano w seryjnym motocyklu po raz pierwszy w historii.
Szef projektu CBR1000RR 2012 Hirofumi Fukunanga zapewniÅ‚: „ To model, który pozwoli wszystkim miÅ‚ośnikom supersportów, wÅ‚ączając tych najbardziej doświadczonych, delektować siÄ™ posiadaniem nowego CBR1000RR, a także jeszcze bardziej cieszyć siÄ™ z jazdy tym modelem zarówno na torze jak i po zwykÅ‚ych drogach".
Agresywniejsza stylistyka
Å»eby bardziej podkreślić dynamikÄ™ i szybkośÄ‡ nowej RR-ki, wygląd motocykla staÅ‚ siÄ™ jeszcze bardziej agresywny. Fireblade'a wyposażono w nowe, wielowarstwowe owiewki, poprawiające funkcjonalnośÄ‡ pojazdu. Skutecznie osÅ‚aniają one kierującego przed naporem powietrza, a jednocześnie efektywnie wspomagają ukÅ‚ad chÅ‚odzenia. WielozwierciadÅ‚owe reflektory oraz przednia czÄ™śÄ‡ owiewki ze zmienionymi wlotami powietrza nabraÅ‚y ostrzejszych, niepokornych rys. Dodatkowo zintegrowany spoiler pod lampami zapobiega unoszeniu siÄ™ motocykla przy dużej prÄ™dkości, poprawiając prowadzenie. Natomiast czÄ™śÄ‡ elementów stylistycznych tylnej czÄ™ści pozostawiono bez zmian. Rezultatem jest peÅ‚en wdziÄ™ku profil kontrastujący z zadziornym nosem i eleganckim tyÅ‚em. Motocykl wygląda dynamiczniej, sprawia wrażenie jeszcze szybszego, a jego zdecydowane linie nie pozostawiają wątpliwości, co do jego potencjaÅ‚u.
Precyzyjna kontrola
Silnik ma kolosalną moc i moment obrotowy. WÅ‚ożono wiele wysiÅ‚ku, żeby byÅ‚ on integralną czÄ™ścią wyważonego motocykla klasy Super Sport. Inżynierowie pracujący nad ukÅ‚adem wtryskowym CBR1000RR, skupili siÄ™ na reakcji jednostki napÄ™dowej na gaz przy maÅ‚ych prÄ™dkościach, aby podczas jazdy na pozamiejskich drogach, w korkach, czy w ciasnych zakrÄ™tach toru wyścigowego, reakcja byÅ‚a niezwykle delikatna, przewidywalna i progresywna. Wywodzący siÄ™ z wyścigów system wtryskowy PGM-DSFI, w modelu 2012 otrzymaÅ‚ nowe ustawienia, zapewniające jeszcze precyzyjniejsze dawkowanie paliwa oraz optymalne dostarczanie mocy.
Unikalne zawieszenie
Dla osiągniÄ™cia Å‚agodniejszego prowadzenia, Å‚atwiejszego wyczucia oraz zwiÄ™kszonej przyczepności Fireblade 2012 otrzymaÅ‚ zupeÅ‚nie nowe zawieszenie. W tylnym wahaczu, charakterystyczny dla sportowych motocykli Hondy, system Unit Pro-Link współpracuje teraz z unikalnym dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Za pracÄ™ przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwrócony widelec o średnicy 43 mm znany jako „Big Piston". DziÄ™ki tej rewolucyjnej konstrukcji - również przygotowanej przez firmÄ™ Showa - opona lepiej utrzymuje kontakt z podÅ‚ożem, motocykl prowadzi siÄ™ stabilnej, a jeździec ma pewniejsze wyczucie tego, co dzieje siÄ™ z przednim koÅ‚em, zwÅ‚aszcza podczas ostrego hamowania.
Nowe aluminiowe felgi
Model 2012 CBR1000RR otrzymaÅ‚ nowe, 12-ramienne, odlewane z aluminium felgi, zapewniające lepszą sztywnośÄ‡. Wraz z nowym zawieszeniem, pomagają one kierowcy jeszcze lepiej wyczuć to, co dzieje siÄ™ z motocyklem.
Bezkonkurencyjna siła hamowania
Już od 2009 roku, Fireblade byÅ‚ oferowany z opcjonalnym, elektronicznie sterowanym zintegrowanym ukÅ‚adem ABS (C-ABS). Wydajny system przeciwdziaÅ‚ający blokowaniu siÄ™ kół podczas hamowania, zaprojektowany specjalnie z myślą o motocyklach klasy Super Sport, charakteryzuje siÄ™ kompletnym brakiem pulsowania dźwigni hamulca oraz nieustannie optymalizuje siÅ‚Ä™ hamowania pomiÄ™dzy przednim, a tylnym koÅ‚em. DziÄ™ki temu, nawet na torze, zawodnik nie musi siÄ™ martwić, że zablokuje koÅ‚o podczas hamowania. W modelu 2012 zmodyfikowano też poziom ciśnienia przekazywanego przez ukÅ‚ad na przedni zacisk podczas użycia nożnej dźwigni hamulca - umożliwi to jeszcze pÅ‚ynniejsze i stabilniejsze opóźnienia.
Honda CBR1000RR
Bogato wyposażony ciekÅ‚okrystaliczny wyświetlacz
CBR1000RR Fireblade model 2012 posiada przejrzysty i czytelny w każdym świetle, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, na którym znalazÅ‚y siÄ™ wszystkie istotne informacje. Centralnym punktem w kokpicie jest liniowy obrotomierz z czterema trybami wyświetlania, którego wskazania biegną od lewej do prawej, wraz ze wzrostem prÄ™dkości obrotowej silnika. Niżej znajdują sie główne wskaźniki numeryczne: aktualnie zapiÄ™ty bieg, temperatura cieczy chÅ‚odzącej, prÄ™dkościomierz, zegarek, stoper (z funkcją lap timera), licznik przebiegu dziennego, wskaźnik zużycia paliwa oraz licznik caÅ‚kowitego przebiegu, który zamiennie może być numerycznym obrotomierzem. Na dole wyświetlacza znajdują siÄ™ diody informujące m.in. o wÅ‚ączeniu świateÅ‚ dÅ‚ugich, biegu neutralnego czy kierunkowskazu.
DziÄ™ki jubileuszowej Hondzie CBR1000RR Fireblade ekscytujące osiągi i niesamowite wrażenia z jazdy zaawansowanym motocyklem klasy Super Sport są Å‚atwiej dostÄ™pne niż kiedykolwiek dotąd.
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2022 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone